Aansluiten ontluchting klepdeksel op CARB
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ben nu dus op zoek naar een Renix 412A, mocht iemand die dit topic volgt deze hebben dan hoor ik daar graag van. Zal ook een andvertentie plaatsen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Co schroef toen wat verder dicht gedraait gevolg nadieselen toen maar weer wat verder open gezet denk dat het nu goed is.
Heb een 89 er met kat afstellen op co is wat lastig hoe doe je het netjes?
- V300 register
- Verbannen
-
Vervolgens een stukje de motor warmer gereden (nog geen 4 km) en daarna de CO-schroef zover ingedraaid dat wanneer ik de bergrem inschakel de toeren wat afzakken. Daarna het co zover uitgedraaid dat bij inschakeling van de bergrem geen verschil meer te merken is behalve heel even een super kleine klanktoon verandering.
Op toeren loopt het blok goed, stationair ook op een klein beetje schudden na, maar vanaf circa 2000 tot 4000 loopt het blok beroerd.
Heb ook het tachorelais even verwijderd om te zien of er ergens een foutieve schakeling gebeurde, maar dat was ook niet zo, het blok bleef juist netjes hoger in de toeren draaien met hetzelfde resultaat als hierboven omschreven.
Tevens met remmenreiniger gespoten rondom de carburateur en het spruitstuk, ook geen verhoging van toeren waarneembaar.
Op zich hou ik zeker wel van een uitdaging, maar de tijd begint te dringen. Over 10 dagen wil ik met deze auto naar Duitsland en moet dan zeker 100 km in 3 dagen afleggen. Dan is het wel fijn als het blok goed loopt.
Wie o wie heeft er a.u.b. nog een aantal tips ?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Heb in mijn 55 coup? gekeken en zag daar dat er een 32 DIR 105 op gemonteerd is ipv een 109. Gelukkig had ik ook nog een losse 105 liggen. Heb deze gisteren gedemonteerd, schoongemaakt en alle functies nagekeken en de vlotterhoogte afgesteld. Vandaag deze gemonteerd en proefgereden. Bijna 100 % goed.
Nog steeds wat minder lopen in eht middengebied, maar bijna perfekt.
Omdat het nog steeds lijkt dat de ontsteking overslaat zit ik nu nog te denken aan de sensor. Morgen even de sensor van de 55 losmaken en overzetten naar de V66. Misschien zit daar wel een storing.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
trek dan de vacuumleiding tussen carburateur en renix unit eens los; wat doet de motor dan???
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;150655 schreef : schroef het stationair bij warme motor eens flink omhoog (richting 2500/3000rpm)
trek dan de vacuumleiding tussen carburateur en renix unit eens los; wat doet de motor dan???
Dan gebeurt er helemaal niets. Heb in het werkplaatshandboek gelezen dat dan de toeren omhoog horen te gaan, dus dat is in elk geval mis. Kan ik daar wat aan doen ?
Wat me ook opvalt is dat nu het blok goed warm is en ik druk de bergremschakelaar in dan gaan de toeren omhoog. Heb daarom wederom aan de CO-schroef gedraaid. Wanneer ik naar links draai zakken op een gegeven moment de toeren flink en gaat het blok schudden (te arm lopen ?). Wanneer ik dan de bergremschakelaar indruk gaan de toeren nog steeds omhoog.
Ditzelfde geldt ook voor compleet rechtsom. Op een gegeven gaan de toeren zover omhoog dat de koppeling wil gaan aangrijpen (dus de toeren lopen al flink over de 1000) maar na indrukken van de bergremschakelaar gaan de toeren nog steeds omhoog :grr:
Hoeveel toeren de motor stijgt blijft zo te horen ongeveer gelijk. Kan helaas niet op mijn toerenteller kijken van onder de motorkap.
Het blijft mij een raadsel en daar baal ik echt van. Wil altijd dit soort problemen kunnen analyseren en dan kunnen beredeneren wat er mis gaat en wat de oplossing is. Ik ben er van overtuigd dat er een oplossing komt, maar wil die nu best wel graag snel vinden.
Dus als jullie nog een gedachte hebben ??
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
haal de vacuumslang tussen renix en carburateur los; schroef het stationair op richting 2500rpm en sluit dan de vacuumslang weer aan
als het goed is; loopt op het moment dat je de slang aansluit het motortoerental op.
doet de motor dat niet dan is het membraam voor de vervroeging in de renix lek en wordt het (weer) op zoek naar een nieuwe renix.
het is overigens ook mogelijk dat de BDP sensor niet goed leest, maar dat geeft doorgaans andere storingen.