kleppendekselpakking

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 21:42 #801255 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic kleppendekselpakking
de volgende onderdelen zijn besteld..
-nieuwe bougies
-nieuwe bougieskabels
-nieuwe condensator
-nieuwe verdelerkap
-nieuwe rotor
-nieuwe contactpuntjes
-setje voelermaatjes
-nieuw kleppendekselpakking
-tube vloeibarepakking
-spuitbus remmenreiniger
en het voorkomen van veel ellende die ik niet wil hebben is voor mij een reden om de gehele onsteking te vervangen..onderhouid is behoud van je auto..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 21:43 #801256 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kleppendekselpakking
Zozo, je pakt het meteen grof aan, kleppen stellen en de hele mikmak erbij!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 21:59 #801258 door V300 register

roestjager;121995 schreef : misschien kun je nader omschrijven waaruit voor jou een 'nieuwe ontsteking' bestaat?

Gaan we nou op alle slakken zout leggen? Jeez!

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 22:01 #801259 door J. Ruiter
de 343 is zeker de moeite waard om te behouden..de kleppen zijn al gesteld volgens mij bij de motorswap bij joost geloof ik..ik ben mischien wel dan rigelreus bezig met de auto,maar wil deze echt niet aan gruzelementen rijden,als je onderdelen gaat vervangen als die helemaal aan gruzelementen gereden zijn ben je een tikkie te laat en heb je veel meer onkosten dan normaal..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 22:07 #801261 door V300 register
En gelijk heb je. Vooral dat kleppen stellen. Als je dat niet doet wanneer je toch het kleppendeksel er af gooit ben je niet slim bezig.
Ontsteking volledig vernieuwen, als je het geld er voor over hebt kun je er alleen maar op vooruit gaan denk ik dan ;)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 22:17 #801264 door J. Ruiter
inderdaad,de auto rijdt heerlijk en is gewoon een goede basis om op verder te gaan..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 22:38 #801272 door V300 register
owww als joost het hele spulletje in zomer 2008 nog vervangen heeft, hangt het er een beetje vanaf hoeveel kilometer de auto gereden heeft.

als die nu niet meer start (denk ik gelijk: die rijdt niet vaak!) kan het best meevallen met de kilometers.

waarschijnlijk gewoon kwestie van carburateur drooggedampt en de benzinepomp die het net niet lekker aanzuigt vanaf de tank wegens klonterige terugslagklepjes....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 22:39 #801273 door V300 register

antiekeradio;121972 schreef : als je op de ene plaats in de groef een dikke klodder, en op andere plekken helemaal niets doet, gaat hij inderdaad lekken.

het is bij veel deksels wel mogelijk om hem te laten afdichten zonder vloeibare pakking, maar de afdichting deksel vs pakking is bedoeld om met vloeibaar spul te doen. Plus het is een irritant gefriemel om de pakking + deksel op hun plaats te leggen, terwijl je het zo op elkaar zet als je de pakking vast plakt.

Ik heb het ook zonder vloeibare pakking geprobeerd en uiteindelijk met succes. Eerste keer met Niels na het kleppen stellen: niet echt goed genoeg het sluitvlak schoongemaakt denk ik...tweede keer ook nog niet en misschien te slapjes aangedraaid...derde keer wel + een slag extra aangedraaid.

Kortom: vloeibare pakking gebruiken :D

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2009 22:42 #801274 door J. Ruiter

antiekeradio;122013 schreef : owww als joost het hele spulletje in zomer 2008 nog vervangen heeft, hangt het er een beetje vanaf hoeveel kilometer de auto gereden heeft.

als die nu niet meer start (denk ik gelijk: die rijdt niet vaak!) kan het best meevallen met de kilometers.

waarschijnlijk gewoon kwestie van carburateur drooggedampt en de benzinepomp die het net niet lekker aanzuigt vanaf de tank wegens klonterige terugslagklepjes....

190 km per week...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2009 01:09 #801284 door V300 register
190 km per week, sinds januari? Ongeveer 40 weken betekent dus inmiddels ongeveer 8000 km verder. Plus de kilometers die wij hier nog met de auto gemaakt hebben sinds juni vorig jaar, kom je wel boven de 10.000 uit denk ik.
Dan is de ontsteking inmiddels wel aan vervanging toe (tenminste de bougies denk ik). :y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC