kleppendekselpakking
- J. Ruiter
- Verbannen
-
-nieuwe bougies
-nieuwe bougieskabels
-nieuwe condensator
-nieuwe verdelerkap
-nieuwe rotor
-nieuwe contactpuntjes
-setje voelermaatjes
-nieuw kleppendekselpakking
-tube vloeibarepakking
-spuitbus remmenreiniger
en het voorkomen van veel ellende die ik niet wil hebben is voor mij een reden om de gehele onsteking te vervangen..onderhouid is behoud van je auto..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
roestjager;121995 schreef : misschien kun je nader omschrijven waaruit voor jou een 'nieuwe ontsteking' bestaat?
Gaan we nou op alle slakken zout leggen? Jeez!
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ontsteking volledig vernieuwen, als je het geld er voor over hebt kun je er alleen maar op vooruit gaan denk ik dan

- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
als die nu niet meer start (denk ik gelijk: die rijdt niet vaak!) kan het best meevallen met de kilometers.
waarschijnlijk gewoon kwestie van carburateur drooggedampt en de benzinepomp die het net niet lekker aanzuigt vanaf de tank wegens klonterige terugslagklepjes....
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb het ook zonder vloeibare pakking geprobeerd en uiteindelijk met succes. Eerste keer met Niels na het kleppen stellen: niet echt goed genoeg het sluitvlak schoongemaakt denk ik...tweede keer ook nog niet en misschien te slapjes aangedraaid...derde keer wel + een slag extra aangedraaid.antiekeradio;121972 schreef : als je op de ene plaats in de groef een dikke klodder, en op andere plekken helemaal niets doet, gaat hij inderdaad lekken.
het is bij veel deksels wel mogelijk om hem te laten afdichten zonder vloeibare pakking, maar de afdichting deksel vs pakking is bedoeld om met vloeibaar spul te doen. Plus het is een irritant gefriemel om de pakking + deksel op hun plaats te leggen, terwijl je het zo op elkaar zet als je de pakking vast plakt.
Kortom: vloeibare pakking gebruiken

- J. Ruiter
- Verbannen
-
190 km per week...antiekeradio;122013 schreef : owww als joost het hele spulletje in zomer 2008 nog vervangen heeft, hangt het er een beetje vanaf hoeveel kilometer de auto gereden heeft.
als die nu niet meer start (denk ik gelijk: die rijdt niet vaak!) kan het best meevallen met de kilometers.
waarschijnlijk gewoon kwestie van carburateur drooggedampt en de benzinepomp die het net niet lekker aanzuigt vanaf de tank wegens klonterige terugslagklepjes....
- V300 register
- Verbannen
-
Dan is de ontsteking inmiddels wel aan vervanging toe (tenminste de bougies denk ik). :y: