kleppendekselpakking
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
over de motor; heb je brandstof in de carburateur en een vonk bij de bougies?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
jah, waarom ook niet...volvo freak;121909 schreef : mischien de gehele onsteking vervangen meteen...
"geld speelt geen rol Tom Poes"
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- J. Ruiter
- Verbannen
-
dus jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?roestjager;121919 schreef : jah, waarom ook niet...
"geld speelt geen rol Tom Poes"
- V300 register
- Verbannen
-
de pakking moet normaal gesproken 'vastgelijmd' worden aan het kleppendeksel, dit doe je door de rand heel goed schoon te maken en er een laagje vloeibare pakking (liefst de zwarte soort) in te smeren met de vingertjes.
dan de rubber pakking goed schoonmaken en in het randje leggen, voorzichtig rondom aandrukken en overtollige vloeibare pakking wegvegen.
Dan kun je het kleppendeksel weer terugplaatsen, om lekkages te voorkomen ook eerst het sluitvlak op de cilinderkop goed schoon maken.
Voor/tijdens deze operatie kun je van de gelegenheid gebruik maken om de klepspeling te controleren/afstellen. Voor de show een grote plaat karton /hardboard onder de auto leggen voor eventuele oliedruppels (ik weet nog van een ander topic hoe de buren + buurtwacht in jouw wijk reageren op stoepklusjes....)
Let erop bij het aandraaien dat de moeren niet blokkeren; je kunt door simpelweg door te draaien heel het deksel plat drukken.....
Als de pakking een klein beetje samengeknepen wordt is het eigenlijk al goed; dan lekt die niet meer.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;121955 schreef : de pakking moet normaal gesproken 'vastgelijmd' worden aan het kleppendeksel, dit doe je door de rand heel goed schoon te maken en er een laagje vloeibare pakking (liefst de zwarte soort) in te smeren met de vingertjes.
dan de rubber pakking goed schoonmaken en in het randje leggen, voorzichtig rondom aandrukken en overtollige vloeibare pakking wegvegen.
Kijk, en dat is dus niet gebeurd toen ik vorige zomer de kleppen heb laten stellen

Stom, ik had me beter moeten voorbereiden.
Edit: gaat dus over deze auto
- V300 register
- Verbannen
-