Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2008 14:57 #744981 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!

Dendorssers;80001 schreef : Tja, eerlijk is het wel ja, maar daar ben ik niet gebaat!

Zeker wel!
Had je liever gewild dat hij had gezeg dat hij dat wel kon en alles vervolgens helemaal om zeep hielp? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2008 00:43 #745026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!

antiekeradio;81029 schreef : vloeibare pakking op carburateur = groot knipperend, in vette tekst en knalrood:

"amateurs alarm"

En je hebt gelijk!!!!!
Vandaag keuring gedaan, afgekeurd die handel!!! grrrr (morgen maar direct die voetpakkingen bestellen!, want die moet er met de tijd echt tussen!)
CO stond niet goed, de rotzakken! Ik terug naar de garage, bleek het topje van de CO-schroef daarvoor ergens te zijn afgebroken! Zij hadden hem zo gekregen en hun best gedaan om het toch goed te krijgen! Maar helaas!
Heb dus heel de middag naar een CO schroefje lopen zoeken! Gelukkig gevonden op de sloop tussen een 200-tal op elkaar gegooide motorblokken! Het 1400 blokje lag gelukkig onderaan, juist gekanteld en bereikbaar zodat ik net dat ene schroefje eruit kon halen! Had graag heel de carb meegenomen, maar dat kon niet! lagen andere blokken op en hij wou die niet aan de kant duwen met een heftruck!
Nu is hij opnieuw bij de renault garage, wordt ie morgen weer afgesteld en morgen ga ik weer terug naar de keuring!

Heb daar wel een heeeeel mooi BF200T blokje zien liggen, ging er spontaan van kwijlen! Lag mooi bovenaan nog, dus wie het wil zal snel moeten zijn! Sloperij Rio in Terneuzen, in de motoropslagruimte! Vooraan, bovenop de stapel, links in de loods! Als iemand die rotzak zo ver kan krijgen om hem eruit te halen... RESPECT! Goed onderhandelen moet je met de eigenaar wel doen, anders plukt hij je kaal!
Wie het trouwens zou gaan ophalen, geef een seintje, dan kom ik wel kijken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2008 18:18 #745080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
Hiep Hiep HOERA! :w00t::w00t:
Auto is weer thuis en hij is door de keuring! CO-waarde bij keuring 0,095!
De monteur van de garage zei dat ik maar direct terug moest komen om de CO toch weer iets hoger te zetten!

Ook maar direct de auto gaan inschrijven, nu nog even wachten op mijn nummerplaten (kentekenplaten! voor de nederlanders!) en dan kunnen we er eindelijk mee de straat op! JIHAAA!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2008 22:01 #745115 door V300 register
proficiat!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 12:57 #745193 door V300 register
ja, met zo'n lage CO waarde is er niet mee te rijden. Officieel mag zo'n auto voor de apk trouwens 2% hebben. maaar... dat weten de meeste dus niet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 13:25 #745205 door V300 register
Ben dan ook direct na de keuring terug langs de garage geweest en die heeft hem weer omhoog geschroefd!
Fooled the Belgian state! AGAIN!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 15:06 #770210 door V300 register
Hallo. Ook ik heb problemen met valse lucht. Nu heb ik al eerder de pakking tussen spruitstuk en kop vervangen, maar hier lekt het nog steeds (beetje remmenreiniger ertussen en de stationairloop wordt zeer beinvloed. Hierbij de vraag of mensen nog tips hebben voor een goede aansluiting. Vloeibare pakking wordt dus niet standaard bejubeld, maar een nieuwe pakking blijkt dus niet direct de oplossing (moeren netjes evenredig en verdeeld aangedraaid).

Hieronder een paar punten:

1. Ik zie bij de aansluiting van de carburateur naast het aluminium koelblok ook een zwart kunstof blokje ertussen zitten. Is dit ook een soort isolerende laag?

3. Bij een revisie set van BCCP, zitten daar ook de pakkingen bij om de carburateur en bovengenoemde delen weer op het spruitstuk te monteren? Ik heb namelijk van volvo begrepen dat deze pakkingen niet meer leverbaar zijn. Zelf uit pakkingspapier knippen een optie als het niet in het pakket zit of toch een beetje vloeibare pakking?

4. Daarbij ook even nagedacht wat te doen als de voet van de carb en of het spruitstuk krom is. Het idee is om twee dikke lagen MDB (36mm) op elkaar te lijmen met daarop een stuk schuurpapier. Eentje grof een eentje fijn (waterproof). Wellicht een idee om zo zelf de boel te vlakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 15:06 #770211 door V300 register
Een paar punten

Hallo. Ook ik heb problemen met valse lucht. Nu heb ik al eerder de pakking tussen spruitstuk en kop vervangen, maar hier lekt het nog steeds (beetje remmenreiniger ertussen en de stationairloop wordt zeer beinvloed. Hierbij de vraag of mensen nog tips hebben voor een goede aansluiting. Vloeibare pakking wordt dus niet standaard bejubeld, maar een nieuwe pakking blijkt dus niet direct de oplossing (moeren netjes evenredig en verdeeld aangedraaid).

Hieronder een paar punten:

1. Ik zie bij de aansluiting van de carburateur naast het aluminium koelblok ook een zwart kunstof blokje ertussen zitten. Is dit ook een soort isolerende laag?

2. Bij een revisie set van BCCP, zitten daar ook de pakkingen bij om de carburateur en bovengenoemde delen weer op het spruitstuk te monteren? Ik heb namelijk van volvo begrepen dat deze pakkingen niet meer leverbaar zijn. Zelf uit pakkingspapier knippen een optie als het niet in het pakket zit of toch een beetje vloeibare pakking?

3. Daarbij ook even nagedacht wat te doen als de voet van de carb en of het spruitstuk krom is. Het idee is om twee dikke lagen MDF (36mm) op elkaar te lijmen met daarop een stuk schuurpapier. Eentje grof een eentje fijn (waterproof). Wellicht een idee om zo zelf de boel te vlakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 16:01 #770219 door V300 register
De voet van de carburateur kan ook krom zijn. Dan heeft een pakking natuurlijk geen zin. Bij het revisieset van BCCP zit ook de pakking van carb naar inlaatspruitstuk. Ben er nu net mee bezig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 18:42 #770241 door V300 register
@Lucluc; klopt het dat de voetpakking dan uit meerdere veletjes bestaat (in het pakket van BCCP)? Met een zwart kunstof blokje en watergekoeld element en de voet van de pakkingzelf tel ik nu snel al 3 lagen tot aan het spruitstuk!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC