Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 18:05 #735376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
Er is trouwens ook nog iets tussen 'choke ingeduwd' en 'choke uitgetrokken'. Half uitgetrokken kan ook, handig bij stilstaan en beter voor de koppeling!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2008 01:50 #739351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
Hier komt het volgende probleem en ik denk dat ik dan ook de oorzaak van dit probleem heb gevonden!

Vandaag ging ik een setje achtergordels en nog een lendensteunverstelknop ophalen, dus ik de 340 genomen, even lekker wat inrijden, want binnenkort zal hij heel wat meer kilometers gaan doen! Goed kunnen starten, goed vertrokken tot na zo'n 10 km weg te zijn, STOPLICHT! Letterlijk dan, want bij stilstand viel de motor gewoon uit!
Starten ging verschrikkelijk moeizaam (zelfs met warme motor, choke en gas geven) Laat staan dat je dan de Vario nog moet schakelen en je moet vertrekken! Nog 3 keer stilgevallen aan de stoplichten tot ik eindelijk bij de garage was waar ik gordeltjes ging ophalen!

20 euro voor gordeltjes en toch maar even om wat advies gevraagd!
Carb leek het probleem voor de man, dus even kijken! 2 schroeven los, 1 moer gewoon verdwenen en andere al stevig losgetrild. Alles weer vast gezet door de lieve man, maar nog steeds het probleem!
Conclusie, carb-pakking is naar de maan! Motor trekt dus valse lucht en dus vooral bij lage toerentallen een ramp! (Moet dit morgen wel nog even zelf bevestigen met wat deodorant ofzo, maar ik vrees dat het zo is, aangezien er uit de zijkant van de carb een beetje benzine lekte voordat de schroeven weer waren vast gezet)

Tja, ik moest weer naar huis, hoe dan ook, dus starten, choken en rijden! Choke tijdens rijden weer terugduwen en hopen/bidden dat stoplichten op groen zijn voor ik er ben...
De uiteindelijke techniek was niet anders dan afremmen op motor, choke eruit en vol in de rem voor de lichten! Gas om te vertrekken en dan choke weer terug! Pff, echt een ramp!

Ben toch weer thuis geraakt, maar leuk was het echter al lang niet meer! Godverdomme! Vorige week niet echt iets mis en nu opeens...
Tja, wat nu! Carb reviseren zeker! Maar waar vind ik die pakkingssetjes nog, kan iemand daar even een tipje over geven?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2008 05:03 #739352 door V300 register

Dendorssers;77731 schreef : Tja, wat nu! Carb reviseren zeker! Maar waar vind ik die pakkingssetjes nog, kan iemand daar even een tipje over geven?

Zomaar wat mogelijkheden:

Marktplaats
BCCP

Maar ik zou eerst eens informeren bij de plaatselijke Renault dealer ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 18:41 #739364 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
heey, kinky!!! :

AvdAkker;73491 schreef : controleer eens of de carb goed vast zit op het inlaatspruitstuk met de 4 moertjes, en of het koppelstukje inlaatspruitstuk>leiding rembekrachtiger niet vergaan is

:yeah:

ik heb prima ervaringen met de bccp kits. en ze zijn niet al te duur.

bij hermontage van de carb 4x m8 zelfborgende moeren of een moer/veerring gebruiken, 5x een extra m5 veerring bij de vlotterdekselbouten (welke idioot heeft verzonnen dat daar alleen een sluitringetje moet?) en deze bouten ook met locktite 243 monteren.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 19:15 #739369 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
vervang btw ook gelijk die koppelstukjes aan het inlaatspruitstuk en aan de carburateurvoet, ga je een hoop plezier van hebben...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 21:57 #739390 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
Geef ik gelijk een tip mee: onderdelen voor de carburateur van een 340 zijn bij Volvo Nederland niet meer verkrijgbaar. In mijn geval werd m'n kenteken niet eens herkend. Men dacht een '89-er 440 voor zich te hebben.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 22:08 #739396 door Anjo van den Akker
eigenlijk had ik dat al eerder moeten zeggen; dat soort onderdelen moet je ook helemaal niet meer bij volvo vandaan trekken, ALS ze het al hebben, licht het al jaren ergens op een stoffige oude rottende plank, een aantal auto-onderdelen hebben daar geen last van, maar oa carb membramen/o-ringen/keerringen/pakkingen/schokdempers/rubberdelen/etc hebben daar dus wel last van!, en dan heb je straks een perfect gereviseerde carb met allemaal "nieuwe" onderdeeltjes, en 2000km verder zeikt de benzine uit je carb, hangen de o-ringetjes op half 7 en zijn de membramen gescheurd

renault raadplegen, melden dat je een b14.2 hebt met een weber 93, en van daaruit kijken hoe ver je kan komen, desnoods direct bij weber bestellen..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 22:10 #739398 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
Renault? Hebben die dezelfde carbs gebruikt?
Nu ik erover nadenk; best logisch ja:yesyes:
Gaan we eens proberen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 22:15 #739400 door Anjo van den Akker
night gescheussen isch altied misch

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2008 01:03 #739417 door V300 register
Bedankt voor de tips, maar heb nog een handigere voor jullie allemaal! Niet zo bruikbaar, althans niet voor jullie! hahaha

Volvo is sinds deze avond weg, niet weg weg, maar tijdelijk in de 'garage'! Aangezien hij toch nog allerhande andere kleine probleempjes had, is hij nu even bij mijn pa zijn school geparkeerd en daar gaan ze hem vanaf maandag een GROOT onderhoud geven! En het beste is, de prijs! Want dat is namelijk de prijs van de stukken! (en die bestellen ze dan ook nog is aan groothandelsprijzen en nog met extra schoolkorting!) kan het nu nog mooier worden?

Nu hoor ik jullie allemaal al luidop: vertrouw jij de studenten aan je auto? :wtf2:
Ja hoor, want die doen alleen maar de makkelijke klusjes! Banden ballanceren, olie verversen...
De carb wordt door de docent zelf volledig gereviseerd! Nu alleen nog even regelen dat ik erbij mag zijn, want daar wil ik eigenlijk wel bij zijn!:y:

Hoor ik daar al jaloers geroep!:D:D:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC