Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2008 16:54 #743486 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
Ben vandaag is even langs gegaan bij de 'garage', het bleek toch een heel stuk minder vlot te gaan dan ik had gehoopt!

Wat is al gedaan:
*Remmen zijn volledig gereviseerd
*banden en wielen nagekeken en geballanceerd
*bougie's, bogie-kabels, ontsteking en verdelerkap vervangen
*kleppen gesteld
*pakking van carburateur vervangen, maar daar blijft een probleem! De pakking konden ze niet krijgen en dus hebben ze hem maar met vloeibare pakking terug in elkaar gestopt! Hij loopt stationair nog steeds echt slecht en valt ook uit als je bij het stoplicht afremt... Als de motor goed op temperatuur is, loop hij stationair wel lekker, maar vanaf dat de motor weer wat kouder is, gaat het weer niet meer! Docent vond het afstellen van carb ook heel moeilijk en het lukte hem voorlopig niet echt! Jammer dat Anjo niet wat dichter woont bij mij, anders zou ik al lang langs geweest zijn!

Wat ze nog moeten doen:
*koplampen vervangen (binnenwerk tenminste, want reflectoren hadden hun beste tijd gehad, heb gelukkig nog een setje kunnen vinden bij een sloper in de buurt)
*koppeling afstellen (maar alweer docent met handen in het haar, Anjo, waarom zo ver verdikke!)
*Carb verder fine-tunen voor zover ze kunnen

Nog een extra vraagje, de auto trekt naar rechts bij gewoon rechtdoor rijden, volgens de docent zijn alle rubbers niet meer in hun beste staat, het gaat dan vooral om die van de ophanging van de stuurinrichting!
wat nu mijn vraag is, zijn die rubbers nog te krijgen, al dan niet van Volvo, of nieuwere van Polyerythaan (of whatever) en zo ja, waar zijn die dingen nog te krijgen?

Hopelijk is hij nu snel klaar, want wil mijn wagentje terug!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 20:36 #743513 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
Euh... sorry dat ik het vraag, maar als dat nu pas is, komt dat dan niet door evt. verkeerd uitlijnen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 21:07 #743518 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
hahaha:D,

scheef wegtrekken heeft niets met deze rubbers te maken, de wagen zou dan ook moeten zoeken en na een bocht de andere kant op scheeftrekken.. dat hij scheef wegtrekt kan liggen aan verkeerde bandenspanning, maar aangezien ze je remmen gedaan hebben zal ik het daarin zoeken, waarschijnijk blijft er aan de kant dat de auto heen trekt een rem hangen.

dan nog even, vloeibare pakking + carburateur is iets waar ik persoonlijk NIET vrolijk van wordt en zelfs een schijthekel aan heb. ik gebruik zelf een speciale loctite(even de code vergeten) dat een flinterdunne pakking creert, wat direct hard word en wat niet oplost in benzine. ik gebruik dit alleen bij bepaalde pakkingen en bepaalde plaatsen, omdat je anders het risico loopt dat je kanalen of sproeiers blokkeerd. dit spul is echter zo tergend duur dat er maar weinig mensen zijn die deze vorm van vloeibare pakking kennen en vaak word de hele boel dichtgekwakt met (vaak zwarte) bizar dikke pakking wat overal ertussenuitspuit.

welke pakkingen zijn vervangen en of "opgelapt(kneit)" met vloeibare pakking trouwens?

carb fine-tunen kun je dus vergeten, haal de carb er maar van af en zorg voor nieuwe pakkingen. aan de onderkant van de carb zit een aluminum blok waar het motorkoelwater doorheen loopt, zorg ervoor dat het gedeelte de schroef waarmee dit blok aan de carb zit ook goed vrij is van vloeibare pakking (ivm luchtlekkage!) en dat hij afslaat als je remt ligt puur aan afstelling (co).

ik wil volgende week wel een dagje vrij nemen hoor, dan kom ik wel even langs:D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 21:11 #743519 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
Kun je gelijk een bakkie koffie drinken in Ulft, kom je misschien wel langs. Woensdag en vrijdag ben ik thuis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2008 21:18 #743524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
hehe... Stekene ligt vlakbij Hulst, dus net onder Zeeuws-Vlaanderen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 00:40 #743543 door V300 register

AvdAkker;79527 schreef : hahaha:D,

scheef wegtrekken heeft niets met deze rubbers te maken, de wagen zou dan ook moeten zoeken en na een bocht de andere kant op scheeftrekken.. dat hij scheef wegtrekt kan liggen aan verkeerde bandenspanning, maar aangezien ze je remmen gedaan hebben zal ik het daarin zoeken, waarschijnijk blijft er aan de kant dat de auto heen trekt een rem hangen.

dan nog even, vloeibare pakking + carburateur is iets waar ik persoonlijk NIET vrolijk van wordt en zelfs een schijthekel aan heb. ik gebruik zelf een speciale loctite(even de code vergeten) dat een flinterdunne pakking creert, wat direct hard word en wat niet oplost in benzine. ik gebruik dit alleen bij bepaalde pakkingen en bepaalde plaatsen, omdat je anders het risico loopt dat je kanalen of sproeiers blokkeerd. dit spul is echter zo tergend duur dat er maar weinig mensen zijn die deze vorm van vloeibare pakking kennen en vaak word de hele boel dichtgekwakt met (vaak zwarte) bizar dikke pakking wat overal ertussenuitspuit.

welke pakkingen zijn vervangen en of "opgelapt(kneit)" met vloeibare pakking trouwens?

carb fine-tunen kun je dus vergeten, haal de carb er maar van af en zorg voor nieuwe pakkingen. aan de onderkant van de carb zit een aluminum blok waar het motorkoelwater doorheen loopt, zorg ervoor dat het gedeelte de schroef waarmee dit blok aan de carb zit ook goed vrij is van vloeibare pakking (ivm luchtlekkage!) en dat hij afslaat als je remt ligt puur aan afstelling (co).

ik wil volgende week wel een dagje vrij nemen hoor, dan kom ik wel even langs:D

Denk dat ik hem dit verhaaltje gewoon even ga doormailen (naar docent bedoel ik dan h?) hahaha, docent is zelf ook nog maar een jong kereltje en was geloof dat mijn pa zei dat hij toen 10 was ofzo in het bouwjaar van mijn auto... Hij heeft ook gewoon toegegeven dat hij niet zo'n volvo kenner was, toch niet van de oude types...

Het rare is dat de remmen eigenlijk helemaal zijn gereviseerd en opnieuw zijn afgesteld, dus zou mij verbazen als het probleem toch nog steeds in de remmen te vinden zou zijn! Het is eigenlijk gewoon op de recht stukken dat hij scheef trekt, vond ik ook gewoon heel merkwaardig, maar vandaag toch even getest op weg naar het tankstation en het trekken zat er nog steeds in, betrap me er gewoon op dat ik heel de tijd tegen zit te sturen naar links, niet zo veel, maar toch 'te' veel naar mijn zin! De uitlijning hebben ze volgens mij ook gecontroleerd, maar zal het toch nog even op mijn lijstje zetten!
Banden zijn volgens mij ook op spanning, ze hebben ze geballanceerd, dus vermoed ook wel de spanning nagekeken...

De vervangen pakkingingen zijn die van de carb (vloeibare) en die van het kleppendeksel (dat mag ik toch hopen dan, want ze hebben de kleppen gesteld!) Voor de rest denk ik niet dat er verder nog pakkingen zijn vervangen eigenlijk!
De carb ging hij maandag toch nog is goed bekijken en wss gewoon even weer terug demonteren en grodiger reinigen! Had gedacht dat hij vanaf het begin zo slim zou zijn, maar blijkbaar toch niet! Welke soort vloeibare pakking hij nu gebruikt heeft weet ik niet, maar vermoed toch wel dat hij daar 'n juiste voor gebruikt heeft!
Ze hebben de CO al proberen afstellen vertelde hij, maar hij reageerde weinig tot niet op de stelschroeven! Hij zei dat het mss wel aan oude benzine in de tank kon liggen, dus heb hem vandaag ook weer even vol gegooid en een stukje mee gaan karren! Reed verder wel goed, maar moet gewoon niet met koude motor voor een stoplicht gaan staan, want dan is het gewoon echt mis!

Hoop gewoon dat hij ergens voor nieuwjaar klaar is, althans, goed genoeg om naar de keuring te gaan! Jullie APK dus!
Dan kan ik hem even wat opnieuw inrijden en kijken of het blokje niet gewoon te lang heeft stil gestaan (3 jaar tot nu toe!)
En anders kom ik wel even die kant uit gehobbeld Anjo, in een weekendje ofzo... Mocht je nu toevallig is in de buurt zijn, dat zou natuurlijk ook mooi zijn, maar van jou thuis is het toch bijna anderhalf uur rijden naar hier hoor! (heb vanmiddag al is even gegoogled!)

En idd, ik woon op nog geen half uur van Hulst! Hoe komt het trouwens dat jij dat kent Niels, zijn er nog leden van hier in de buurt?

Nog even over die rubbers toch nog, wat als ze niet meer goed zouden zijn en ik ze met de tijd zou willen vervangen, zijn ze nog te krijgen of iets alternatief daarvoor?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 00:49 #743547 door V300 register
Google , doing your homework since 1995! :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 01:05 #743548 door V300 register
haha, ok, maar dan nog, net alsof Hulst dan zoveel zegt voor jullie uit het verre oosten!
En google Maps is echt lekker handig!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 09:45 #743562 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stille Volvo 340 start makkelijk, loopt slecht!
de handrem heeft een zelf stel mechanisme, als je 30 x (niet te letterlijk nemen:D) flink aan je handrem trekt en hem dan lost spant hij zichzelf goed op en gaat hij als het goed is normaal vrijlopen bij normaal rijden, kan zijn dat het dan al over is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 12:46 #743586 door V300 register
zal dat dan ook is testen! Das tenminste is handig seg, mijn pa en ma moeten met hun auto langs de garage om hun handrem af te laten stellen! En dan zeggen ze dat evolutie goed si! Mmmm!

NOT

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC