Backfire, en hoe!
- V300 register
- Verbannen
-
Als je er een bougie uitdraaid doe ik hem halverwegen even ligtjes terug draaien met de hand dan weer voor uit een paar keer, omdat hij dan de volgende keer er weer in 1 keer inschiet en niet allerlei problemen geeft dat die er niet in wil. Heb het al 2 keer gehad, en je bent dan er wel even een tijdje zoet mee....
Hij hoort wel op 3 potten te starten en te lopen, die van mij doet dat, kun jezels mee wegrijden. Hij klinkt dan wel echt niet lekker hoor. Hij trilt dan ook veel en veel meer.... Daarbij heb ik dat gebrobeerd toen die warm was en niet zo starten als die koud is... Vraag me dan af of dat dan lukt! Maar als die 3 km veder op staat zou ik hem gewoon samen met iemand slepen en dan voor de deur proberen die bougie erin te krijgen als het daar niet lukt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;45347 schreef :
Hij hoort wel op 3 potten te starten en te lopen, die van mij doet dat, kun jezels mee wegrijden.
Ik ga er ook van uit dat hij op 3 cilinders gewoon kan rijden. Een kennis van mij rijdt van Groningen naar hier en terug op 3 cilinders. (Toyota)
Ik ga hopen dat het blok morgen aanslaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
althans, dat is zeker niet de bedoeling...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;45366 schreef : je moet niet met een motor gaan rijden waar 1 bougie niet in zit.
althans, dat is zeker niet de bedoeling...
Maar dat ga ik ook niet doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Frans;45346 schreef : Ik heb even zitten rekenen met het woord "jammer" in mijn hoofd.
3000 euro over 15 jaar geeft 200 euro per jaar. Echt "jammer" kan dat niet zijn.:f
Wat ik bedoel is dat je met de helft van die 3000 euro hoogstwaarschijnlijk 1 auto in topconditie had gehad en elk jaar moeiteloos door de APK had gedaan. Veel auto's van mij of van mensen die bij mij komen klussen of ik help ze gaan veelal in 1 keer door de APK. Zo'n remcylinder, distributieriem/spanrol, kleine beurt etc. is gewoon onderhoud. Volgens mij ben je dan gemiddeld voor circa 100 a 150 euro per jaar helemaal tevreden. En zeker als deze auto belastingvrij word.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
double thatslb_340;45386 schreef : Een grote warme garage met plaats voor 3 tot 5 auto's en een brug lijkt me zo heerlijk
Dat vraag ik me een beetje af, 3000 euro in 15 jaar is niet veel.Erik;45390 schreef : Wat ik bedoel is dat je met de helft van die 3000 euro hoogstwaarschijnlijk 1 auto in topconditie had gehad en elk jaar moeiteloos door de APK had gedaan. (...)
Neemt niet weg dat ik inderdaad ook vind dat je beter even verder kan kijken en het probleem fiksen dan het aan de kant schuiven en een nieuwe auto (waarvan je ook niet weet wat er aan ellende aan gaat zitten komen) kopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zag nu, thuis, dat de verkeerde slang vastzit aan de carburateur.
Ik kan aansluiting van slang 3 niet vinden op gevoel. Waar zit hij vast?
Terwijl deze losligt porberen te starten maar motor draait rond maar slaat niet aan.
Morgen slangen goed vastzetten en weer proberen.
http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=498&stc=1&d=1200932954
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heeft je motor ook een renix (oftwel contactputloze ontsteking); v.a. 1984 hebben ze dat en heb je ook geen last van vocht onder de rotor in de verdelerkap, de contact zelf kunnen wel narigheid geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.