Backfire, en hoe!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2008 11:30 #696031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Backfire, en hoe!
Verdelerkap even opschroeven en met een doekje droog maken. Je kunt het beste een nieuwe bougie pakken en die er proberen in te draaien, netzo lang tot die erin zit. Je kunt hem ook met de hand er in proberen te draaien net zo lang tot die gaat dat heb ik gedaan....

Als je er een bougie uitdraaid doe ik hem halverwegen even ligtjes terug draaien met de hand dan weer voor uit een paar keer, omdat hij dan de volgende keer er weer in 1 keer inschiet en niet allerlei problemen geeft dat die er niet in wil. Heb het al 2 keer gehad, en je bent dan er wel even een tijdje zoet mee....

Hij hoort wel op 3 potten te starten en te lopen, die van mij doet dat, kun jezels mee wegrijden. Hij klinkt dan wel echt niet lekker hoor. Hij trilt dan ook veel en veel meer.... Daarbij heb ik dat gebrobeerd toen die warm was en niet zo starten als die koud is... Vraag me dan af of dat dan lukt! Maar als die 3 km veder op staat zou ik hem gewoon samen met iemand slepen en dan voor de deur proberen die bougie erin te krijgen als het daar niet lukt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2008 13:34 #696034 door V300 register

Markvictor;45347 schreef :
Hij hoort wel op 3 potten te starten en te lopen, die van mij doet dat, kun jezels mee wegrijden.

Ik ga er ook van uit dat hij op 3 cilinders gewoon kan rijden. Een kennis van mij rijdt van Groningen naar hier en terug op 3 cilinders. (Toyota)

Ik ga hopen dat het blok morgen aanslaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2008 19:31 #696046 door V300 register
je moet niet met een motor gaan rijden waar 1 bougie niet in zit.

althans, dat is zeker niet de bedoeling...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2008 22:40 #696064 door V300 register

antiekeradio;45366 schreef : je moet niet met een motor gaan rijden waar 1 bougie niet in zit.

althans, dat is zeker niet de bedoeling...

Maar dat ga ik ook niet doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2008 22:41 #696065 door V300 register
Een grote warme garage met plaats voor 3 tot 5 auto's en een brug lijkt me zo heerlijk

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2008 23:33 #696069 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Backfire, en hoe!

Frans;45346 schreef : Ik heb even zitten rekenen met het woord "jammer" in mijn hoofd.
3000 euro over 15 jaar geeft 200 euro per jaar. Echt "jammer" kan dat niet zijn.:f

Wat ik bedoel is dat je met de helft van die 3000 euro hoogstwaarschijnlijk 1 auto in topconditie had gehad en elk jaar moeiteloos door de APK had gedaan. Veel auto's van mij of van mensen die bij mij komen klussen of ik help ze gaan veelal in 1 keer door de APK. Zo'n remcylinder, distributieriem/spanrol, kleine beurt etc. is gewoon onderhoud. Volgens mij ben je dan gemiddeld voor circa 100 a 150 euro per jaar helemaal tevreden. En zeker als deze auto belastingvrij word.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2008 08:57 #696075 door V300 register

slb_340;45386 schreef : Een grote warme garage met plaats voor 3 tot 5 auto's en een brug lijkt me zo heerlijk

double that

Erik;45390 schreef : Wat ik bedoel is dat je met de helft van die 3000 euro hoogstwaarschijnlijk 1 auto in topconditie had gehad en elk jaar moeiteloos door de APK had gedaan. (...)

Dat vraag ik me een beetje af, 3000 euro in 15 jaar is niet veel.
Neemt niet weg dat ik inderdaad ook vind dat je beter even verder kan kijken en het probleem fiksen dan het aan de kant schuiven en een nieuwe auto (waarvan je ook niet weet wat er aan ellende aan gaat zitten komen) kopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2008 17:31 #696102 door V300 register
Nou, met pijpsleutel de bougie er in gekregen. Zag daarna dat de slangen tussen EMVK en luchtfilter los lagen.

Ik zag nu, thuis, dat de verkeerde slang vastzit aan de carburateur.
Ik kan aansluiting van slang 3 niet vinden op gevoel. Waar zit hij vast?

Terwijl deze losligt porberen te starten maar motor draait rond maar slaat niet aan.

Morgen slangen goed vastzetten en weer proberen.

http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=498&stc=1&d=1200932954

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2008 22:02 #696147 door V300 register
Frans: slang nr.3 is de be- of ontluchting van de EMVK, deze zit op de "open" kleine aansluitng onderop de "koekepan". Daar zitten 2 pijpjes aan waar er dus 1 van open is, voor het starten en lopen heeft het geen invloed of hij aangesloten is.
Heeft je motor ook een renix (oftwel contactputloze ontsteking); v.a. 1984 hebben ze dat en heb je ook geen last van vocht onder de rotor in de verdelerkap, de contact zelf kunnen wel narigheid geven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2008 22:04 #696148 door V300 register
In je foto staat trouwens 2 keer een slang 3, ik bedoel de kleinste, de grotere is van je Pulsair systeem, ook aangesloten op de onderzijde van de 'koekepan'.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC