Backfire, en hoe!
- V300 register
- Verbannen
-
Met moeite startte de motor waarna veel backfire tot een flinke harde knal aan toe.
Hij blijf backfire geven. Hij kan niet stationair lopen.
Ik durfde dus niet naar huis want met de drukte kan ik niet stil staan en met moeite starten voor een stoplicht of anders.
Ik heb wat zitten zoeken in onderwerpen en vond dit:
Het euvel? de ovale ring van het luchtfilter was losgeschoten (zie je niet goed) en hij trok valse lucht aan..
Ik dacht eerst ontsteking. Zaterdag haal ik hem weer op maar moet van te voren wel even weten of dit de oorzaak is of dat er iets anders kan zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zoek het richting de ontsteking/bougies!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;45164 schreef : Heb ook een keer backfire gehad. Toen had iemand die er "verstand" van had (een garage hier in de buurt) de carburateur afgeregld voor de apk. Hij vond dat die een co van 1.0 moest kunnen halen stationair. Ik vol met de choke wegrijden, doe hem dicht slaat af, ik starten en starten er kwam alleen vuur en knallen uit.... Anwb zet even de schroevendraaier in de carburateur en klaar... Ja dat is 6 jaar geleden geweest toen wist ik nog niks van autoos....
Het kan ook aan de stationairsproeier liggen. Ik heb het ook weleens gehad, alleen dan met m'n motor (Honda XR600R). Ook niet stationair lopen, viel telkens stil. Klappen(+ vlammen) uit de uitlaat. Ik had ook toen alles gecontroleerd: de ontsteking, klemtiming. Uiteindelijk bleek dat de stationairsproeier verstopt zat.
Wanneer het dat niet is zou ik aan de ontsteking gaan denken. Staat deze wel op tijd? Iets mis met een condensator? Zit de rotor los?
Ik raad aan er niet teveel meer mee te rijden. Zo'n probleempje heeft bij mij weleens een middendemper gekost. Deze ging finaal doormidden.