Slecht starten: 340 DL
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar deze keer had ik haast en vergat ik 'm in z'n vrij te zetten.
Snelle reflexen trouwens, mijn voet vloog naar het rempedaal:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Koud: choke helemaal open en in een keer starten (choke kan al snel terug)
Warm: beetje gas erbij en starten
Volgens mij is bovenstaande methode die je het meest ziet voorkomen (volgens mij ook gelijk aan de methode in het instructieboekje?).
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Choke open (bij koude motor, niet bij warme, dan loopt hij meteen)
- Paar omwentelingen laten maken.
- Sleutel terugdraaien.
- Opnieuw starten en hij loopt.
Vraag me niet waar het aan ligt.
Overigens start hij altijd. Enne, geen gas geven bij het starten.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;77306 schreef : Ze hebben altijd hun eigen eigenaardigheden. Zo slaat de mijne nooit goed aan. Hij heeft altijd een dot gas nodig als je de sleutel loslaat om goed te lopen (of ligt dat aan de carb,
zou ook nog kunnen).
:yesyes:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Mike Leonardus;77300 schreef : Ik ben met m'n tweede 340 bezig, en net als de eerste slaat deze pas bij de tweede keer starten aan. Oftewel:
- Choke open (bij koude motor, niet bij warme, dan loopt hij meteen)
- Paar omwentelingen laten maken.
- Sleutel terugdraaien.
- Opnieuw starten en hij loopt.
Vraag me niet waar het aan ligt.
Overigens start hij altijd. Enne, geen gas geven bij het starten.
probeer eens de 8 boutjes van de brandstofpomp, (2 grote schroeven bovenop, en 6 kleinere iets lager) grote kans dat hij daar lucht aanzuigt, waardoor je brandstof slang leegloopt. dit bij de 2ekeerstartenslaathijpasaan effect gaat vaak gepaard met een matige ontsteking, cq matige carb.., ik hou het eerder op het laatste, want ik lees dat de hotstart perfect gaat, in dat geval kan het stukje matige carb wijzen op een incorrect (te laag) vlotterniveau. wat is verder het verbruik van je auto?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
inmiddels heb ik afgelopen zomer nooit de choke aan hoeven raken, de auto starte nagenoeg altijd binnen 3 slagen van de startmotor. de laatste tijd start het even wat minder, ik moet weer een beetje wennen aan het gebruik van de choke (dat heeft de auto bij deze temperaturen merkbaar wel nodig). alles is een kwestie van onderhoud en logica, en er is totaal niets moeilijks aan. als je zegt, het belangrijkste voor de b14 is lucht, brandstof en vonken, dan heb je alle dingen die je mee moet pakken in onderhoud al opgesomd, en dan mag je hem uiteraard ook nog ong elke 10.000 km trakteren op een paar verse liters olie en een nieuw oliefiltertje!
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;77315 schreef : probeer eens de 8 boutjes van de brandstofpomp, (2 grote schroeven bovenop, en 6 kleinere iets lager) grote kans dat hij daar lucht aanzuigt, waardoor je brandstof slang leegloopt. dit bij de 2ekeerstartenslaathijpasaan effect gaat vaak gepaard met een matige ontsteking, cq matige carb.., ik hou het eerder op het laatste, want ik lees dat de hotstart perfect gaat, in dat geval kan het stukje matige carb wijzen op een incorrect (te laag) vlotterniveau. wat is verder het verbruik van je auto?
Matige ontsteking merk ik niets van, en hij verbruikt tussen de 1:12 en 1:14 (ook bij 340 nummer 1, een en ander afhankelijk van de rijstijl :nono:)
Ondertussen weet ik niet beter. Het komt wel eens voor dat ie meteen aanslaat als de motor nog warm genoeg is, maar ik al automatisch de zaak uitzet voor startpoging nummer twee.... En ik presteer het ook wel eens om het te doen in de Saxo van m'n vader.....
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;28831 schreef : Altijd in Neutraal starten!!!
Moet dat!? :crazy1:Ik zou de handleiding er even bij moeten halen om zeker te zijn, maar dacht ook dat het in P mocht! Morgen maar is snel gaan kijken!