Slecht starten: 340 DL

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2007 11:43 #672918 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Slecht starten: 340 DL
Heb je de rotor en verdelerkap ook vervangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2007 20:12 #673021 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht starten: 340 DL
Hallo, Rotor en verdelerkap nog niet vervangen, ik zal 'ns kijken of ik dat zelf voor elkaar kan krijgen, ik zal straks eens even onder de motorkap kijken of dat voor mij te doen is. thanks voor de reactie tot nu toe!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2007 22:10 #673028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht starten: 340 DL

mmoreice;28985 schreef : Hallo, Rotor en verdelerkap nog niet vervangen, ik zal 'ns kijken of ik dat zelf voor elkaar kan krijgen, ik zal straks eens even onder de motorkap kijken of dat voor mij te doen is. thanks voor de reactie tot nu toe!


Als je dat al niet voor elkaar krijgt.... :crazy2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2007 22:21 #673032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht starten: 340 DL

Dutchie;28992 schreef : Als je dat al niet voor elkaar krijgt.... :crazy2:


how how, rustig aan aub!!!

niemand wordt als monteur geboren, en oefening baart kunst.

laat Maurice dus gewoon in zijn waarde en met de hem ter beschikking staande middelen de auto proberen te repareren. :worship:
Met hangende pootjes naar de garage gaan kan altijd nog...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2007 23:02 #673042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht starten: 340 DL
Bougies en -kabels vervangen is 'moeilijker' lijkt me, maar ik snap je terughoudenheid wel, had ik ook, maar ik kan je verzekeren: verdelerkap en rotor is plug & play. (bij mijn 'opklik-kapje' althans)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2007 23:09 #673046 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Slecht starten: 340 DL
Klopt, maar let wel op de juiste volgorde van kabels terugzetten. Eventueel eerst een begrijpelijke tekening maken. Let ook op het nokje. Heb je schroevjes dan voorzichtig losdraaien en niet te strak vast. Let ook op het nokje binnen de verdelerkap en op een hardplastic kapje (vochtwering). En hij moet er recht op zitten. Daarnaast moet de rotor er makkelijk afgaan. Veelal wordt de as waarop de rotor draait met enig kopervet ingesmeerd om vastroesten van de rotor te voorkomen...... Simpel???????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2007 16:51 #673091 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht starten: 340 DL

antiekeradio;28996 schreef : how how, rustig aan aub!!!

niemand wordt als monteur geboren, en oefening baart kunst.

laat Maurice dus gewoon in zijn waarde en met de hem ter beschikking staande middelen de auto proberen te repareren. :worship:
Met hangende pootjes naar de garage gaan kan altijd nog...


Sorry... Ik bedoelde het niet zo kwaad, ik had er nog een smiley bij moeten zetten. Deze :D ofzo :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2007 11:22 #673122 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht starten: 340 DL
Als het starten nog steeds niet goed gaat, zou je ook kunnen kijken naar het functioneren van de startmotor. Brengt deze nog wel genoeg vermogen over voor het starten. Of is de startmotor misschien aan vervanging toe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 17:15 #709988 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Slecht starten: 340 DL
Even een kleine topic-kick voor menschen onder ons die hun voertuig niet binnen een bepaalde tijd aan de praat krijgen:
het hoeft niet altijd aan de motor te liggen.

Een tijdje terug toen m'n auto hier stond (de dag v??r de ALV) heb ik de hele buurt wakker gestart.
De motor is perfect, alleen door verkeerde acties rek je het zelf zo lang.
Ik ben geloof ik twee minuten bezig geweest. Dat klinkt op papier heel kort, maar in werkelijkheid is het erg lang. De buren vonden het ook niet zo fijn.:f

Mijn tip:
Doe rustig aan met de choke. Gebruik het gaspedaal, dan krijgt de motor meer lucht.

Dus de choke half uit en twee keer trappen is beter dan de choke helemaal uit en niet trappen.

Bij dit weer (20-25 graden) trek ik de choke ongeveer een centimeter uit en trap ik ??n keer half. Dan slaat hij meteen aan.
Trek ik de choke twee centimeter uit z?nder gas, ben ik langer bezig...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2008 15:47 #710642 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht starten: 340 DL
Het beste met 'koude' motor is toch echt gewoon met volle choke te starten. Die choke heb je niet voor niets :). die van mij start direct (behalve dat ie even benzine moet toevoeren in de carb) dan en dan kan ik de choke gelijk (bijna) helemaal terugduwen.

Met warme start hoef ik alleen 2 sec de sleutel om te draaien en dan loopt ie, ook zonder gas te geven... maar dat zal per auto denk ik verschillen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD