Slecht starten: 340 DL
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb vorige week een vrij aardige 340DL vario uit mei '83 op de kop getikt op marktplaats. Ik ben er enorm blij mee. Ik hen weinig verstand van auto's, maar ik merk dat de auto enorm slecht start. Een goede kennis had me aanbevolen om de bougies en bougiekabels te verwisselen, en dat heb ik gedaan maar het helpt niet.
Autootje start pas na ruim een minuut, en ik ben 1) ontzettend bang dat hij verzuipt' (dus ik gebruik de choke maar een paar seconden, en daarna geef ik plankgas om te starten het 's morgens), en 2) ik ben bang dat ik grootverbruiker accu's wordt op deze manier

Heeft iemand een tip of ervaring waar dit aan kan liggen?
In ieder geval ben ik erg blij dat ik deze Volvo heb gekocht. Het is mijn eerste Volvo

Groet
Maurice.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit is mijn recept, ik weet eigenlijk niet hoe de anderen dit doen.
Succes!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;28770 schreef : Met warme start start ie meteen goed.
Daar heb ik juist vaak moeite mee. Dan gaspedaal half intrappen en dan contactsleutel omdraaien. En dan wachten tot de motor aanspringt en absoluut niet pompen met het gaspedaal.
Bij mij in de straat woont iemand met een oude Fiat Panda. Die zie/hoor ik 's morgens altijd heel lang starten. Volgens mij heeft iemand haar (ja, het is een zij) verteld dat ze maximaal 1 seconde de startmotor mag belasten, want ik hoor haar altijd 20 keer 1 seconde starten. Na twee minuten loopt dan kreng dat wel (de auto, niet die dame), maar ik zou haar graag eens willen adviseren om gewoon de sleutel een tijdje omgedraaid te laten en dan wachten tot de motor aanslaat. En dan geen gas geven natuurlijk, wel de choke helemaal uittrekken.
- V300 register
- Verbannen
-
lucluc;28773 schreef : Daar heb ik juist vaak moeite mee. Dan gaspedaal half intrappen en dan contactsleutel omdraaien. En dan wachten tot de motor aanspringt en absoluut niet pompen met het gaspedaal.
... maar ik zou haar graag eens willen adviseren om gewoon de sleutel een tijdje omgedraaid te laten en dan wachten tot de motor aanslaat. En dan geen gas geven natuurlijk, wel de choke helemaal uittrekken.
Ik moet het gaspedaal ietsje ingedrukt houden bij de warme start, maar hij slaat altijd meteen aan.
Waarom adviseer je haar dat dan niet? Lekker irritant, elke keer die herrie :no_comment:
Ik moet als ik moet werken om 7 uur de deur uit, en ik schaam me altijd een beetje dat ik de buren wakker maak; eerst met starten en dan met krakende variomatic-riemen :f
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;28792 schreef : Ze moet die Fiat niet het straatbeeld laten vervuilen. Dat ding kan gewoon op het parkeerdek van de molenpoort. 's Morgens gewoon in de twee zetten en het talud laten afglijden. Dat is gewoon de beste oplossing............
Gewoon de Waalkade af laten glijden. D?t is de beste oplossing

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-