Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2005 18:54 #638843
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
Kijk even op je Renix wat voor nummer er op staat en koop eenzelfde of haal er een op de sloop.
Volgens mij zit die op je linkerwielkast onder de motorkap. Er staat RENIX op.
EDIT: En wouter was me voor...
(Bericht gewijzigd door bodejodel op 03 juli 2005)
Volgens mij zit die op je linkerwielkast onder de motorkap. Er staat RENIX op.
EDIT: En wouter was me voor...
(Bericht gewijzigd door bodejodel op 03 juli 2005)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-07-2005 20:09 #638844
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
Ik haalde vaak onderdelen bij lasaulec. Ik kreeg er altijd een korting van 30%. Door lidmaatschap van een autoclub.
De laatste tijd kom ik regelmatig bij de volvo dealer en daar krijgen we nu oo 30% korting.
Gewoon ff vragen: "Krijg ik ook korting als je lid bent van een autoclub"
Vaak hebben dit soort bedrijven daar speciale kortingen voor....
Ik hoop dat velen van jullie zo ook kortingen krijgen.
Greets Yonina
De laatste tijd kom ik regelmatig bij de volvo dealer en daar krijgen we nu oo 30% korting.
Gewoon ff vragen: "Krijg ik ook korting als je lid bent van een autoclub"
Vaak hebben dit soort bedrijven daar speciale kortingen voor....
Ik hoop dat velen van jullie zo ook kortingen krijgen.
Greets Yonina
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-07-2005 20:28 #638845
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
Bedankt voor jullie advies.
Ik heb net even naar het zaakje gekeken, maar ik heb niet het goede gereedschap om de bobine los te krijgen. Ik heb wel even de contactjes bekeken, maar die zijn volgens mij goed.
Wat ik gek vind als ik terug denk is dat toen de 2e wegenwacht water over de bobine heen gooide de motor gewoon bleef draaien. Terwijl ik bijna 100% zeker ben van het feit dat het met regen te maken heeft. Als de ontsteker slecht is dan zou die met die plons water toch ook problemen moeten geven en verder zou die ook bij goed weer ook af moeten slaan. Of heb ik dat verkeerd?
Misschien kan de richting van het vocht uitmaken........
Ik ben bang dat ik dit probleem niet zelf op kan lossen. Is er iemand uit de omgeving Utrecht die me met dit probleem kan helpen?
Even een lijstje om dingen uit te sluiten:
Bougies+Kabels+Verdeler+Rotor zijn in orde.
Bobine is vrijwel zeker ook nog goed
Krukas precisie sensor is ook in orde, maar de staat van de kabel weet ik niet.
De Renix ontsteker werkt niet goed meer, waar hem dat in zit weet ik niet. Maar ik twijfel of dit de hoofdoorzaak is. Volgens de wegenwacht is dit het probleem.
(Ik heb afgelopen weken veel geleerd, maar ik ben nog een leek en daarom zou ik de wegenwacht eerder vertrouwen dan mijzelf. Mijn twijfel is enkel gebasseerd op een gevoel.)
Groeten,
Jeroen.
P.s. Ik heb me vrijdag aangemeld bij de club.
Ik heb net even naar het zaakje gekeken, maar ik heb niet het goede gereedschap om de bobine los te krijgen. Ik heb wel even de contactjes bekeken, maar die zijn volgens mij goed.
Wat ik gek vind als ik terug denk is dat toen de 2e wegenwacht water over de bobine heen gooide de motor gewoon bleef draaien. Terwijl ik bijna 100% zeker ben van het feit dat het met regen te maken heeft. Als de ontsteker slecht is dan zou die met die plons water toch ook problemen moeten geven en verder zou die ook bij goed weer ook af moeten slaan. Of heb ik dat verkeerd?
Misschien kan de richting van het vocht uitmaken........
Ik ben bang dat ik dit probleem niet zelf op kan lossen. Is er iemand uit de omgeving Utrecht die me met dit probleem kan helpen?
Even een lijstje om dingen uit te sluiten:
Bougies+Kabels+Verdeler+Rotor zijn in orde.
Bobine is vrijwel zeker ook nog goed
Krukas precisie sensor is ook in orde, maar de staat van de kabel weet ik niet.
De Renix ontsteker werkt niet goed meer, waar hem dat in zit weet ik niet. Maar ik twijfel of dit de hoofdoorzaak is. Volgens de wegenwacht is dit het probleem.
(Ik heb afgelopen weken veel geleerd, maar ik ben nog een leek en daarom zou ik de wegenwacht eerder vertrouwen dan mijzelf. Mijn twijfel is enkel gebasseerd op een gevoel.)
Groeten,
Jeroen.
P.s. Ik heb me vrijdag aangemeld bij de club.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-07-2005 20:45 #638846
door V300 register
hoi Jeroen,
in dat geval zul je dus echt op zoek moeten naar een andere renix, ik ga dan ook maar af op wat de wegenwachter gedaan heeft.
nieuw kopen zal niet gaan, tenzij je bereid bent bedragen neer te tellen waar je een complete 340 voor koopt.
dus; op naar de sloop
in dat geval zul je dus echt op zoek moeten naar een andere renix, ik ga dan ook maar af op wat de wegenwachter gedaan heeft.
nieuw kopen zal niet gaan, tenzij je bereid bent bedragen neer te tellen waar je een complete 340 voor koopt.
dus; op naar de sloop
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-07-2005 21:04 #638847
door V300 register
Is de renix niet die met het dopje bovenop?
Lastig te vinden maar toen, lang geleden, vond ik hem in Driebergen, van Amerongen garage. Die doet veel in de grotere oude volvo's waar ze ook in zitten. Of los daarvan kan je gewoon vragen.
Bij Kempenaar Driebergen ligt hij misschien maar vraag dan ook niet naar 360 onderdelen maar naar de renix. In Austerlitz zijn ze niet.
Lastig te vinden maar toen, lang geleden, vond ik hem in Driebergen, van Amerongen garage. Die doet veel in de grotere oude volvo's waar ze ook in zitten. Of los daarvan kan je gewoon vragen.
Bij Kempenaar Driebergen ligt hij misschien maar vraag dan ook niet naar 360 onderdelen maar naar de renix. In Austerlitz zijn ze niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-07-2005 13:06 #638848
door V300 register
ik heb er zeer waarschijnlijk 1 gevonden bij een sloop in de Bilt. Ik ga morgen of overmorgen even kijken. Ze vragen er 20 euro voor, dus dat is een mooie prijs lijkt me.
Weet iemand hoe kan ik zien of die Renix 412A nog in goede staat is?
Groeten,
Jeroen.
Weet iemand hoe kan ik zien of die Renix 412A nog in goede staat is?
Groeten,
Jeroen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2005 14:24 #638849
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
Monteren en proberen... aan de buitenzijde is niets te zien vrees ik...
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2005 14:51 #638850
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
Aan de achterkant zit het geheel dichtgekit. Als deze kit nog mooi is en goed aansluit zou het een goede moeten zijn. Zitten er scheurtjes in dan kan hij het nog steeds goed doen, maar dan kan er wel vocht inkomen wat de levensduur verkort. En ik zou hem in ieder geval gewoon proberen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2005 09:36 #638851
door V300 register
Nou ik heb mijn eerste reparatie aan een auto uitgevoerd, helemaal zelfstandig! Ik heb de ontsteker vervangen. Het was heel simpel, maar toch ben ik trots op mezelf.......
Ik hoop dat het probleem nu echt is opgelost. Hij rijdt zowaar nog veel beter nu. Eerst als ik flink gas gaf begon de auto te bokken, ik dacht dat dat kwam omdat het een wat oudere auto was. Het lijkt alsof dat nu helemaal weg is.
De ontsteker zag er niet heel slecht uit, behalve dat de aansluiting van het vacuum slangetje naar de carburateur afgebroken is geweest en er met veel lijm enzo er weer aan was gemaakt. Verder miste het radio ontstoringskabeltje, die zit er nu wel op.
Verder wat de typenummers betreft heb ik een vraag. Volgens het boekje en dat ingescande plaatje wat hier online staat moet ik een Renix 412 A hebben. Op de sloop hadden ze alleen maar 412 B en toen ik gisteren mijn oude ontsteker eraf haalde bleek dat ook een B te zijn. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen die twee, of zijn ze gewoon hetzelfde?
Groeten,
Jeroen.
Ik hoop dat het probleem nu echt is opgelost. Hij rijdt zowaar nog veel beter nu. Eerst als ik flink gas gaf begon de auto te bokken, ik dacht dat dat kwam omdat het een wat oudere auto was. Het lijkt alsof dat nu helemaal weg is.
De ontsteker zag er niet heel slecht uit, behalve dat de aansluiting van het vacuum slangetje naar de carburateur afgebroken is geweest en er met veel lijm enzo er weer aan was gemaakt. Verder miste het radio ontstoringskabeltje, die zit er nu wel op.
Verder wat de typenummers betreft heb ik een vraag. Volgens het boekje en dat ingescande plaatje wat hier online staat moet ik een Renix 412 A hebben. Op de sloop hadden ze alleen maar 412 B en toen ik gisteren mijn oude ontsteker eraf haalde bleek dat ook een B te zijn. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen die twee, of zijn ze gewoon hetzelfde?
Groeten,
Jeroen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2005 09:42 #638852
door V300 register
Even vergeten te vermelden dat ik nog geen kans heb gehad om in de regen te rijden. Ik heb wel flink door de plassen gereden en dat ging goed. Hopelijk regent het vanavond.
Moderators: Mark Smeets