Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2005 20:04 #624332
door V300 register
Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking? is gemaakt door V300 register
Ik zal het bericht even bij techniek plaatsen, want bij de advertentie rubriek hoort dit eigenlijk niet thuis.
Ik had gisteren problemen met mijn auto.
Ik wilde naar Arhem en ging va tevoren nog even tanken. Na het tanken wilde ik verder rijden. Maar na 100 meter hoorde ik geknetter en sloeg de motor af. Ik heb het verschillende malen geprobeerd, starten ging goed, maar na ongeveer 500 meter slaat die na geknetter af. Heb nog gechecked of ik de goede benzine had getankt, maar daar ligt het niet aan.
Ik heb het hele weekend zonder problemen gereden. Had in vorige week wel 2 keer dat die afsloeg, maar ik dacht dat dat aan de choke lag. Ik kon na een herstart weer gewoon verder rijden. Gister avond deed die het gewoon niet meer.
Toen ik vanmorgen de auto startte deed hij het gewoon weer. De uitlaat is er wel een stuk slechter aan toe en maakt een hoop herrie. De kit die erop is gesmeerd laat weer los.
William de Groot heeft er na gekeken en zag dat de (dubbele) voorpijp tot de katalysator en de pijp van de katalysator tot en met de achterdemper niet meer goed zijn.
Verder zat het luchtfilter los. 1 van de drie bevestiging punten aan de carburateur is doorgedraaid. De andere 2 schroeven heeft William weer vastgezet. Zou dit het probleem hebben kunnen veroorzaakt?
Iets wat ik me ook af vroeg is of regen er iets mee te maken kan hebben gehad. Zou er misschien water via het losse luchtfilter in de carburateur gekomen kunnen zijn?
Of heb ik misschien teveel gechoked waardoor de motor verzopen raakte?
Ik ga morgenochtend toch maar even langs de garage.
Mochten jullie het probleem herkennen of enig idee hebben wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Ik had gisteren problemen met mijn auto.
Ik wilde naar Arhem en ging va tevoren nog even tanken. Na het tanken wilde ik verder rijden. Maar na 100 meter hoorde ik geknetter en sloeg de motor af. Ik heb het verschillende malen geprobeerd, starten ging goed, maar na ongeveer 500 meter slaat die na geknetter af. Heb nog gechecked of ik de goede benzine had getankt, maar daar ligt het niet aan.
Ik heb het hele weekend zonder problemen gereden. Had in vorige week wel 2 keer dat die afsloeg, maar ik dacht dat dat aan de choke lag. Ik kon na een herstart weer gewoon verder rijden. Gister avond deed die het gewoon niet meer.
Toen ik vanmorgen de auto startte deed hij het gewoon weer. De uitlaat is er wel een stuk slechter aan toe en maakt een hoop herrie. De kit die erop is gesmeerd laat weer los.
William de Groot heeft er na gekeken en zag dat de (dubbele) voorpijp tot de katalysator en de pijp van de katalysator tot en met de achterdemper niet meer goed zijn.
Verder zat het luchtfilter los. 1 van de drie bevestiging punten aan de carburateur is doorgedraaid. De andere 2 schroeven heeft William weer vastgezet. Zou dit het probleem hebben kunnen veroorzaakt?
Iets wat ik me ook af vroeg is of regen er iets mee te maken kan hebben gehad. Zou er misschien water via het losse luchtfilter in de carburateur gekomen kunnen zijn?
Of heb ik misschien teveel gechoked waardoor de motor verzopen raakte?
Ik ga morgenochtend toch maar even langs de garage.
Mochten jullie het probleem herkennen of enig idee hebben wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2005 20:15 #638814
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
lastig. kun je 'knetteren' nog anders omschrijven?
ik zou haast gaan denken aan een verstopping in de carburateur, of een te lage brandstofdruk.
de 3 bevestigings punten van het luchtfilter, als daar iets mis is kun je een iets langere bout nemen en die in de plaats zetten (Eventueel iets opboren) je moet dan de onderkant tegenhouden bij vastzetten.
bovenop de carburateur zelf zitten nog 5 boutjes. controleer die ook eens.
ik zou haast gaan denken aan een verstopping in de carburateur, of een te lage brandstofdruk.
de 3 bevestigings punten van het luchtfilter, als daar iets mis is kun je een iets langere bout nemen en die in de plaats zetten (Eventueel iets opboren) je moet dan de onderkant tegenhouden bij vastzetten.
bovenop de carburateur zelf zitten nog 5 boutjes. controleer die ook eens.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2005 20:22 #638815
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
Dat knetteren werd misschien ook versterkt door de kapotte uitlaat, maar het waren felle tikken, alsof er vonkjes waren(zo klonk het tenminste).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2005 09:29 #638816
door V300 register
Ik was net bij de garage, morgen ochtend gaat de monteur de auto bekijken.
Hij wilde ook wel even kijken of hij de uitlaat kan lassen.
Ik vroeg me af of het niet gewoon de bougie kabels o.i.d. konden zijn, want het probleem deed zich wel voor op een regenachtige avond.
Die vorige keer dat de motor soort gelijk afsloeg was ook tijdens regen.
Of zou ik dan andere symptomen krijgen.
Hij wilde ook wel even kijken of hij de uitlaat kan lassen.
Ik vroeg me af of het niet gewoon de bougie kabels o.i.d. konden zijn, want het probleem deed zich wel voor op een regenachtige avond.
Die vorige keer dat de motor soort gelijk afsloeg was ook tijdens regen.
Of zou ik dan andere symptomen krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2005 09:52 #638817
door V300 register
heeft ie gelijk in.
kan toch geen kwaad om die eens te vervangen
kan toch geen kwaad om die eens te vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2005 17:45 #638818
door V300 register
Nou mijn auto is weer terug en klinkt weer heerlijk. De uitlaat is op een plaats gelast en op de andere plaats zit er een plaatje omheen.
De monteur kon echter geen probleem bij de motor vinden, hij denkt dat het probleem toch waarschijnlijk het losse luchtfilter is geweest, dat daar tijdens het tanken wat vocht ingekomen is. De motor loopt gewoon goed volgens hem.
Het is even afwachten wat betreft de motor, maar met de gerepareerde uitlaat rijdt die iig weer heerlijk.
P.s. Duur is de garage zeker niet want de kosten:
25 euro
(Bericht gewijzigd door JB21 op 15 juni 2005)
De monteur kon echter geen probleem bij de motor vinden, hij denkt dat het probleem toch waarschijnlijk het losse luchtfilter is geweest, dat daar tijdens het tanken wat vocht ingekomen is. De motor loopt gewoon goed volgens hem.
Het is even afwachten wat betreft de motor, maar met de gerepareerde uitlaat rijdt die iig weer heerlijk.
P.s. Duur is de garage zeker niet want de kosten:
25 euro
(Bericht gewijzigd door JB21 op 15 juni 2005)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2005 21:51 #638819
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
Dat is zeker niet duur...
Als de motor het slecht blijft doen even de bougies, verdelerkap, kabels, etc vervangen.
Als de motor het slecht blijft doen even de bougies, verdelerkap, kabels, etc vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2005 08:46 #638820
door V300 register
Het probleem is nog niet verholpen. Ik reed donderdag van Utrecht naar Lelystad. Eerst niets aan de hand, maar toen ik Lelystad inreed begon het te regenen. Een paar honderd meter verder op sloeg die weer op eenzelfde manier af. Daarna startte die wel weer en kon ik verder rijden. Hij is daarna nog een keer afgeslagen, maar ik ben wel op mijn bestemming aangekomen.
Ik heb toen ik aangekomen was wel even onder de motorkap gekeken, maar het was er niet heel vochtig, de motor was wel warm, want ik had een flink stuk gereden, dus misschien was het vocht weer verdampt.
Verder heb ik dit weekend meer dan 300 km zonder problemen gereden.(Wat een fijne auto!)
Ik weet nu 99% zeker dat het met regen te maken heeft en dan moet het toch haast in de bougies/verdelerkap e.d. zitten, toch?
Ik ga maar eens kijken of ik het zelf allemaal kan vervangen.
P.s. Ik heb net de foto's van de sleuteldag bekeken, zag er super uit. Volgende keer ga ik proberen om er bij te zijn.
(Bericht gewijzigd door JB21 op 20 juni 2005)
Ik heb toen ik aangekomen was wel even onder de motorkap gekeken, maar het was er niet heel vochtig, de motor was wel warm, want ik had een flink stuk gereden, dus misschien was het vocht weer verdampt.
Verder heb ik dit weekend meer dan 300 km zonder problemen gereden.(Wat een fijne auto!)
Ik weet nu 99% zeker dat het met regen te maken heeft en dan moet het toch haast in de bougies/verdelerkap e.d. zitten, toch?
Ik ga maar eens kijken of ik het zelf allemaal kan vervangen.
P.s. Ik heb net de foto's van de sleuteldag bekeken, zag er super uit. Volgende keer ga ik proberen om er bij te zijn.
(Bericht gewijzigd door JB21 op 20 juni 2005)
- van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2005 09:55 #638821
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Motor sloeg af tijdens het rijden - ontsteking?
Neem eens een bloemenspuit, en spuit met draaiende motor de boel eens goed nat. Waarschijnlijk zie je de vonken dan wel overslaan.
De verdeelkap kan je testen door met draaiende motor afwisselend de bougiekabels los te trekken van de bougies (uiteraard met een goed geisoleerde tang!) en te letten op vonken in de kap. Let ook op overslag naar vlakbij lopende massa-kabels, en verleg deze zo nodig.
De verdeelkap kan je testen door met draaiende motor afwisselend de bougiekabels los te trekken van de bougies (uiteraard met een goed geisoleerde tang!) en te letten op vonken in de kap. Let ook op overslag naar vlakbij lopende massa-kabels, en verleg deze zo nodig.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2005 00:05 #638822
door V300 register
Iemand gaat me helpen met het vervangen van de bougiekabels bougies en verdelerkap.
Hij vroeg of mijn auto een elektronische ontsteking heeft of dat die contactpunten en een condensator heeft. Ik heb al even in het Volvo boekje gekeken en ben er vrijwel zeker van dat het een elektronische ontsteking is, klopt dat?
Verder wil ik bij Brezan de spullen gaan halen, moet ik dan nog ergens op letten met de onderdelen, of weten de mensen daar welke kabels e.d. ik nodig heb?
Alvast bedankt.
Hij vroeg of mijn auto een elektronische ontsteking heeft of dat die contactpunten en een condensator heeft. Ik heb al even in het Volvo boekje gekeken en ben er vrijwel zeker van dat het een elektronische ontsteking is, klopt dat?
Verder wil ik bij Brezan de spullen gaan halen, moet ik dan nog ergens op letten met de onderdelen, of weten de mensen daar welke kabels e.d. ik nodig heb?
Alvast bedankt.
Moderators: Mark Smeets