Nog een radio inbouwen

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2009 22:51 #799762 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Nog een radio inbouwen
Het randje wat om je deurgreep heen zit kan je voorzichtig af schuiven. Richting de achterzijde van de auto. Dan alle schroefjes los, je deurbakje los en er uit. Onder je portiervak zit nog een schroefje. En dan voorzichtig aan de onderkant los trekken. Aan de onderkant zitten er nog kliksluitingen achter het paneel. Rustig los wippen en dan klikken ze los.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2009 23:45 #799769 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nog een radio inbouwen
Het plastic wat achter het deurpaneel zit HEEL laten (en anders weer dichtplakken!) en ook weer terugplaatsen! Anders komt er (via de ventilatiegaten in de deur) vocht aan je deurpaneel en rot 'ie gewoon weg (MDF-achtig spul).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2009 23:51 #799771 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nog een radio inbouwen
Ok, ik vroeg me al af wat dat daar deed :+

Dan kan ik ook een keer m'n manke raam verhelpen, die kun je opendoen door je hand erop te leggen en omlaag te schuiven. (er staat nu een houtplankje onder de slinger lol)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 11:39 #799884 door V300 register

setsunakaede;119177 schreef : Nog beter is elk draadje op het eind dubbelvouwen en met wat isolatietape omwikkelen.

Alsjeblieft zeg, doe dat aub nooit. Een beunhaas oplossing waar je binnen een paar jaar gezeik mee krijgt. Dat begint altijd te oxideren naar verloop van tijd. ZOu wat zijn als de autofabrikanten van dat prutswerk zouden leveren.

Soldeer het gewoon, standaard soldeerboutje van paar wat kost nog geen tientje. kijk bij conrad.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 11:54 #799887 door V300 register

danielk;120539 schreef : Soldeer het gewoon, standaard soldeerboutje van paar wat kost nog geen tientje. kijk bij conrad.

Ik snap dat ook nooit, dat gedoe met kroonsteentjes, plakband, etc. Ik heb naast een goede Weller een Skytronic (of iets met tronic :D) van 3 euro waar ik al jaaaaren mee soldeer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 12:16 #799892 door V300 register

danielk;120539 schreef : Alsjeblieft zeg, doe dat aub nooit. Een beunhaas oplossing waar je binnen een paar jaar gezeik mee krijgt. Dat begint altijd te oxideren naar verloop van tijd. ZOu wat zijn als de autofabrikanten van dat prutswerk zouden leveren.

Soldeer het gewoon, standaard soldeerboutje van paar wat kost nog geen tientje. kijk bij conrad.

zo'n beunhaas oplossing is het nu ook weer niet hoor. Ik werk hier bij de Belgische spoorwegen en als een draad geisoleerd wordt, dan wordt het gewoon op deze manier gedaan! Zolang je het maar schoon afplakt en gescheiden houdt, is er gewoon geen enkel probleem!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 13:30 #799907 door V300 register

danielk;120539 schreef : Alsjeblieft zeg, doe dat aub nooit. Een beunhaas oplossing waar je binnen een paar jaar gezeik mee krijgt. Dat begint altijd te oxideren naar verloop van tijd. ZOu wat zijn als de autofabrikanten van dat prutswerk zouden leveren.

Verbindingen soldeer ik ook allemaal door :+ ik had het over het isoleren van een los draadeind omdat je de kabel al getrokken hebt maar om een of andere reden nog niet aangesloten, zoals de topicstarter een paar posts hoger had :+

Als je mijn post goed had gelezen had je het daar ook al uit kunnen halen, daar schrijf ik zelfs nog in dat je het beste doorverbindingen kan solderen en daarna afwerken met het liefste krimpkous...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 17:35 #799932 door V300 register

setsunakaede;120562 schreef : Als je mijn post goed had gelezen had je het daar ook al uit kunnen halen, daar schrijf ik zelfs nog in dat je het beste doorverbindingen kan solderen en daarna afwerken met het liefste krimpkous...

Daar ben ik nu dan ook mee bezig :p

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 19:41 #799945 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nog een radio inbouwen
Uche. Ik zeg niks.

Ik heb nog altijd het stekkertje dat los kan omdat anders de radio niet uit gaat... :f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2009 20:26 #799955 door V300 register
Stekkers kunnen ook prima werken hoor.
Als je alleen kabels aan elkaar moet klussen (zoals, waar het hier om gaat, een iso-aansluiting te maken) is solderen en daarna goed isoleren beter. Als het niet meer los hoeft; waarom zou je het dan losneembaar kunnen maken?

Nog even los daarvan: ik soldeer dus ook altijd mijn kabels in de stekers van de stekkers (.....) vast, ik heb al n?t wat te vaak gehad dat ik de kabel op een gegeven moment lostrok maar de stekker op de andere kant bleef zitten. Erg onhandig.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC