Type-aanduiding discussies
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;101734 schreef : beetje hetzelfde als "kijk je uit voor de lak van de auto's als je er langs loopt"
Troost je, Anjo.. wie het eerst op de man speelt heeft de discussie met argumenten verloren :woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
AvdAkker;101734 schreef : als de extreme wijzigingen de verplaatsing van een nummerplaat (en dus iets andere frontbalk) en een ander dashboardje is, vind ik dat absoluut niet de moeite om een nieuw type voor aan te maken, ook al zijn er 50.000 verschillen onderling (dergelijke verschillen zijn niet alleen in het oude systeem mk1 aanwezig, maar ook in de normale mk2 en de mk3!)
beetje hetzelfde als "kijk je uit voor de lak van de auto's als je er langs loopt"
Triest dat mensen zo moeten beginnen maar speciaal voor jou Anjo zal ik eens een paar zeer zichtbare verschil opnoemen tussen de MK1 en 2: de portierklinken, de neus, het interieur,...

Als je een dashboardwijziging niet extreem :zzz:vindt kunnen we de MK3 en 4 ook laten vallen, uiteindelijk kunnen we daar dan ook een dashboard inproppen van een 77-er MK1. Ik ben er van overtuigd dat de bumper van een MK1 ook op een MK4 zal passen. Laten we dan het hele MK gedoe vallen en overschakelen op modeljaren :f(oh nee dat kan ook niet want in 1992 zijn er geen 300-jes meer gebouwd!:lol:! Wat dan met die late wagens?)
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
antiekeradio;101743 schreef : Troost je, Anjo.. wie het eerst op de man speelt heeft de discussie met argumenten verloren :woops:
Als je het zo bekijkt Wouter stel je me teleur.
Ik heb dit al eens eerder gezegd; het is niet omdat ze ergens iets zeggen dat we honds moeten volgen als het fout is.
Klaarblijkelijk vinden sommigen van wel. Moeten ze zelf weten.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik ga een lijst maken, maar die hier niet posten. Ik hou 'm voor mezelf.
Er is blijkbaar geen interesse in een verandering en er wordt overal de draak mee gestoken. Kan hier dan nooit eens iets serieus worden genomen?
Bovendien is de webmaster ook bevooroordeeld door dit in het caf? neer te zetten, met al die lolbroekreacties als gevolg.
En dan tegen mij zeggen dat ik de spamkoning ben?
Afijn, zoals ik al zei, die lijst gaat hier never nooit gepubliceerd worden als het aan mij ligt. Ligt eraan hoe Robbert-Jan erover denkt, maar ik zie allerlei doemscenario's voor me.
Blijf alles tot 1982 alsjeblieft op ??n hoop gooien, blijf er alsjeblieft van overtuigd dat alles tot 1982 ??n pot nat is, des te groter wordt de kans voor mij om nog eens ?cht uniek oud spul te bemachtigen.
:flame:
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga ook m'n onderschrift aanpassen denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-
jongens, doe nu niet zo kinderachtig, iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar we moeten elkaar niet opdringen wat wij denken! Je hoeft het niet eens te zijn om toch samen een Volvo 300-serie liefhebber te zijn, of heb ik het nu mis?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Niels;101764 schreef : Tsja sorry hoor, maar dat verdien je ook gewoon. Als het erop neer gaat komen dat eenieder die zich niet aan de Joost-doctrine van MK I, II, III en IV houdt 'onwetend' is of iets van vergelijkbare strekking, dan ben ik er heel gauw klaar mee.
Ik ga ook m'n onderschrift aanpassen denk ik.
Niels, ik ben begonnen met een simpele grap, een teaser.
Dat heb ik ook duidelijk gemaakt.
Vervolgens werd er speciaal een topic voor geopend, ik werd gewoon uitgedaagd. Daarna kwam het idee om een lijst te maken (ik kwam er niet mee!!), wat ik best wilde doen.
Toen kreeg ik de wind van voren, prima.
Het is gewoon een gevalletje "wie de bal kaatst, krijgt hem terug", alleen werpen jullie niet rustig het balletje terug, nee, jullie peren hem keihard recht in m'n kruis.
Je wilt het erin wrijven? Ga gerust je gang.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Niels;101764 schreef : eenieder die zich niet aan de Joost-doctrine van MK I, II, III en IV houdt 'onwetend' is of iets van vergelijkbare strekking
Overigens doe jij nu PRECIES hetzelfde, maar dan omgekeerd.
- V300 register
- Verbannen
-
- Er is een 'algemeen bekende' verdeling in 1, 2, 3
- Die indeling wordt internationaal gebruikt
- Die indeling is te volgen door 'echte kenners' en 'leken', gaat om ruwe kenmerken die van een afstandje zichtbaar zijn
- Als je meer generaties gaat onderscheiden is het veel lastiger om een grens te trekken, en zit je al snel op bouwjaarniveau
Jullie hebben ook (valide) tegenargumenten:
- er zijn verschillen die een opsplitsing van mk1 rechtvaardigen
- als je mk1 niet opsplitst hoef je ook geen onderscheid te maken tussen mk2 en mk3, de verschillen <binnen mk1> en <tussen mk2 en mk3> zijn volgens jullie van vergelijkbare orde van grootte (formuleer ik dat goed?)
Ik heb een (vrij sterke) voorkeur voor het 1-2-3-gebeuren, maar ik geef hierbij ook eerlijk toe dat ik de fijne verschillen binnen mk1 niet goed ken. Ik ben daarom ook wel erg beniewd naar de lijst die je aan het opstellen bent. Onder de bezoekers van dit topic hebben de meesten blijkbaar de voorkeur voor de mk1-2-3 typologie. Ok?, so be it. Er zullen buiten dit topic en forum ook vast een boel leden zijn die het w?l met jullie eens zijn. Dat er een beetje flauw over wordt gedaan is vervelend, maar dat is waarschijnlijk ook deels een reactie op jouw/jullie vasthoudendheid. No offence intended