Type-aanduiding discussies

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 23:15 #772035 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Type-aanduiding discussies

Kevin;101704 schreef : Ja ik zou zeggen slotje er op :) Dan kan hij niet langer worden in ieder geval!

jeroen doet o.a. in dit topic al een aardige gooi naar de "v300forum-spamkoning2009" wisselbeker..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 23:19 #772037 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Type-aanduiding discussies
Wisselbeker? Hoezo wissel?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 23:21 #772039 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Type-aanduiding discussies
Weinig kans dat iemand dat verbeterd? Dus hij zal weinig wisselen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 23:21 #772040 door V300 register
check :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 23:25 #772042 door V300 register
Wie is er eigenlijk op dit forum begonnen met de term 'MK' te noemen? Vroeger zagen we die nooit voorbij komen! Is zo'n beetje begonnen in 2008. Zullen we er gewoon weer mee stoppen en zullen we onze auto's weer zo volledig mogelijk gaan beschrijven (in de Volvoice bijvoorbeeld!!!) ipv af te doen als een MK zoveel?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 23:27 #772043 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Type-aanduiding discussies
MK toevoegen aan het Spamfilter? :)

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2009 07:56 #772051 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic Type-aanduiding discussies
Kennelijk houdt het jullie toch bezig als ik kijk hoeveel moeite jullie doen om toch maar fout te blijven (4 pg met "grappig wezen").
De 1a en 1b notatie zou duiden dat er eigenlijk geen verschil is tussen de twee, dat zou zijn als zeggen dat de MK3 een MK2b is. Tussen de 2 en de 3 zitten er bijv geen grotere verschillen als tussen een MY 77 en MY79 (over extreme wijzigingen gesproken).

Dus als ik jullie goed begrijp willen jullie alles bij het oude houden omdat je eigenlijk er niets van snapt? Dat zou zijn als in de Grand Canyon springen zonder parachute omdat ene Wouter Nieuwlaat het zegt en Anjo het doet......

Voor zij die de kluts kwijt zijn schuiven de 2 en de 3 een plaatsje op en worden 3 en 4.

Joost de 300-jes van na '83 doen er wel toe, ze zijn een goede bron van roest voor de echte oudjes :humor: :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2009 08:46 #772054 door V300 register

Bodejodel;101663 schreef : Ik ook, ik was van plan om vroeg naar bed te gaan, maar dit topic is "the sole reason" dat ik hier nog zit... :D

Waarom denk je dat wij nu hier zitten en niet achter ons ontbijt? (terwijl de melk warm en de koffie koud wordt ;D ) :humor:

v0lv0freak;101698 schreef : wakkerworden ;)

Arme mensen die vanavond niet online waren en dit topic morgen moeten bijlezen :crazy1:

Jemig, je zit even niet op het forum... 5 pagina's erbij...

Even zereneus.

volvomania;101727 schreef : De 1a en 1b notatie zou duiden dat er eigenlijk geen verschil is tussen de twee, dat zou zijn als zeggen dat de MK3 een MK2b is. Tussen de 2 en de 3 zitten er bijv geen grotere verschillen als tussen een MY 77 en MY79 (over extreme wijzigingen gesproken).

Klopt, maar tussen de 2 en de 3 zitten wel duidelijk herkenbare verschillen voor de leek. De verschillen tussen de 1a en 1b (zeg maar) zou ik niet op het eerste oog herkennen, hooguit als ze naast elkaar staan. Ik denk dat je met de opdeling van 1 in a en b wel aangeeft dat er verschillen zijn, maar het voor de leek niet al te moeilijk maakt en de internationale indeling die nu al leeft in stand houd, om spraakverwarring te voorkomen. Stel je voor dat je naar zweden afreist voor een mk2 terwijl jij een '79 verwacht en een '85 voorgeschotelt krijgt...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2009 09:44 #772058 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Type-aanduiding discussies

volvomania;101727 schreef : Kennelijk houdt het jullie toch bezig als ik kijk hoeveel moeite jullie doen om toch maar fout te blijven (4 pg met "grappig wezen").
De 1a en 1b notatie zou duiden dat er eigenlijk geen verschil is tussen de twee, dat zou zijn als zeggen dat de MK3 een MK2b is. Tussen de 2 en de 3 zitten er bijv geen grotere verschillen als tussen een MY 77 en MY79 (over extreme wijzigingen gesproken).

als de extreme wijzigingen de verplaatsing van een nummerplaat (en dus iets andere frontbalk) en een ander dashboardje is, vind ik dat absoluut niet de moeite om een nieuw type voor aan te maken, ookal zijn er 50.000 verschillen onderling (dergelijke verschillen zijn niet alleen in het oudesysteem mk1 aanwezig, maar ook in de normale mk2 en de mk3!)

volvomania;101727 schreef : Dus als ik jullie goed begrijp willen jullie alles bij het oude houden omdat je eigenlijk er niets van snapt? Dat zou zijn als in de Grand Canyon springen zonder parachute omdat ene Wouter Nieuwlaat het zegt en Anjo het doet......

wil jij dergelijke opmerkingen voor je houden, hier word ik een beetje droevig van.

beetje hetzelfde als "kijk je uit voor de lak van de auto's als je er langs loopt" ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2009 09:57 #772059 door V300 register

Kevin;101717 schreef : MK toevoegen aan het Spamfilter? :)

Bij MK moet ik op de een of andere manier gelijk denken aan Maarse en Kroon (een voormalig openbaar vervoerbedrijf in de regio Amsterdam).:S

Ik vind "MY" wel een goede aanduiding, gevolgd door het bouwjaar. Volvo gebruikt ook dit systeem. Een 340 van MY 1986 is een 340 van het laatste type, geleverd vanaf eind '85 tot en met eind '86. Een 343 van MY 1982 is bijvoorbeeld weer een 343 met het nieuwje neusje, maar dan wel met de spijltjesportieren.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC