fitna the movie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2008 21:39 #704273 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic fitna the movie
Om nog even op de actualiteit terug te komen; wie gelooft er dat Wilders inderdaad vooraf in die "geheime" bespreking gezegd heeft dat er pagina's uit de koran gescheurd zouden worden en verbrand??

Ik kan me vaaaag iets herinneren dat dat nog voor het uitkomen van de film al ter sprake geweest is, maar volgens mij niet door Wilders zelf.

Ik vind het in ieder geval wel typisch dat Hirsch Ballin daar nu ineens mee komt, als ze dit vooraf al wisten hadden ze dat prima kunnen gebruiken in de discussie. Mijn conclusie is voorlopig dat:

- Ofwel heeft Wilders inderdaad in die geheime bespreking gezegd dat paginas verscheurd en verbrand zouden worden, maar voor uitkomen de film nog aangepast om rechtzaken en een 'fatwa' over hemzelf te voorkomen.

- Ofwel het kabinet heeft geen idee gehad over het "redelijk milde" karakter van de film en probeert nu al die paniekzaaierij vooraf goed te praten door te beweren dat ze geheime informatie hadden die anders was dan de echte film.

De beelden van het "uitscheuren" zien er na nog een keer bekeken te hebben niet uit alsof de pagina ?cht eruit gerukt gaat worden trouwens. Beetje zachthandig, zeg maar.
Als de film aangepast is hebben ze dat zeker opnieuw gefilmd; ik kan aan de teksten ook niet zien w?lke soera er nu 'net niet uitgescheurd' wordt.
(als het de betreffende vers was, en voor eerdere opnamen wel uitgescheurd, hadden ze al een tweede exemplaar moeten nemen voor opnieuw te kunnen filmen)

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2008 21:50 #704274 door V300 register
Ah, zit het zo ongeveer, dat verhaal heb ik een beetje gemist. Wilders houdt meestal wel voet bij stuk en hoeft zich niet meer in te houden, hij wordt toch al maximaal bedreigd. Ik neig Wilders te geloven :yummie:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2008 23:17 #704284 door V300 register
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de meeste politici op zijn best kontendraaiers vind, en op zijn slechtst.... vul maar in. Ik geloof eigenlijk geen van beide partijen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2008 09:00 #704291 door V300 register
Dan neig ik toch naar de kant van Wilders. Ik zie geen reden waarom hij erover zou moeten liegen; zijn doodvonnis is in principe toch al getekend ;)

De rest heeft juist des te meer reden om te liegen. Het zal me niets verbazen, ze proberen zelf hun hoofd boven water te houden (zou ik zelf misschien ook nog wel doen :woops:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2008 17:00 #704319 door V300 register
Ik weet het niet, en ik denk ook niet dat we daar ooit achterkomen. Maar wat ik wel weet is dat Ernst Hirsch Ballin een zeer integere en goeie minister is, die z?ker niet zomaar roept wat in hem opkomt. Dus wellicht zit er een kern van waarheid in...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC