fitna the movie
- V300 register
- Verbannen
-
garrox;51051 schreef : echt niet.. hij gaat zelfs een aantal moslim-landen bezoeken om zich voor wilders te verontschuldigen.. das echt niet makkelijk hoor, om zomaar naar al die landen te vliegen en op je knie?n te duiken om al die voeten te kussen..
Dat is juist de zwakheid... waarom die boel ontkennen en zich verontschuldigen voor een film/docu waar alleen ECHTE beelden instaan?
Kost ons ook weer n hoop belastingscenten, lekker rondvliegen en je 'verontschuldigen' en in de tussentijd lekker een biertje op een terras drinken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Niels;51108 schreef : Was Volkert van der Graaf een christen dan?
Ja toch?:f
Ik ging er vanuit dat het wel zo was.
Mijn doel: ik begin het zat te worden dat altijd alleen die moslims maar zwartgemaakt worden. Natuurlijk, hun daden zijn niet goed te praten, ik heb ook mijn kritiek, maar de christenen zijn ook geen lieverdjes.
Verhef christenen niet, dat kunnen net zulke klootzakken zijn als moslims. Alleen valt het in een land als Nederland niet op.
God kan een uitstekende uitlaatklep zijn. Maar dan in de vorm van bidden, je ei kwijt kunnen. Niet moorden in de naam van God. Dat kan nooit Zijn bedoeling geweest zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaar dat het met de Christenen in Nederland een stuk beter gaat dan met de Moslims.
Ga eens in Turkije of Marokko op vakantie. Je zult zien dat de Marokkanen en Turken daar een stuk beter zijn dan die hier zitten.
Het land, de heersende cultuur en het regime hebben hier veel mee de maken naar mijn inzien.
Wat Geert Wilders zegt: "Liever geen Islam in Nederland" is dan weer wel heel begrijpelijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Het wordt hoog tijd dat meneer Wilders weer eens onder de mensen komt. Dan ziet hij ook eens dat de meeste moslims welwillende mensen zijn en dat hij zich niet zo druk moet maken, dat werkt alleen maar averechts. De harde maatregelen dragen op lange termijn niet bij aan het doel en zijn tevens niet te handhaven door allerlei fundamentale westerse ideologische veronderstellingen.
Overigens bepaal ik liever zelf of ik een moslim in Marokko "beter" vind dan een moslim hier. Als je al een algemene definitie kunt/mag geven van 'de marokkaanse mentaliteit', dan denk ik eerlijk gezegd dat mij die hier net zo min aanspreekt als daar, afgezien van de (extra) integratieproblemen hier.
Maar alleen omdat ik me ergens aan erger (zonder enige zinvolle onderbouwing) wil niet zeggen dat ze hier niet mogen zijn. Er zijn zoveel dingen waar ik me aan erger...dat maakt het leven eigenlijk juist veel spannender.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zeg wel eens dat wanneer Mohammed de Koran dezer dagen had geschreven hij aangepakt zou worden in verband met plagiaat.
De Thora of te wel het oude testament of joodse geschriften zijn er in grote delen en lijnen in verwerkt. En deze waren er echt al veel eerder.
- V300 register
- Verbannen
-

Edit: op Veronica de geniale grap: waar komt Mohammed vandaan? Uit de baardmoeder

Sorry... :woops:
Zijn er trouwens moslims onder ons die zich nu niet durven laten horen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bah. Levensbeschouwing. Daar heb ik altijd al een gigantische hekel aan gehad.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;51211 schreef : Maar ja, Wilders haalt wel veel internationale voorbeelden aan die helemaal niet in Nederland van toepassing zijn. Zo slecht gaat het hier ook weer niet. Hij maakt mensen bang met een paar gruwelijke voorbeelden en dat is fout -> morele paniek = geen echt probleem.
Het wordt hoog tijd dat meneer Wilders weer eens onder de mensen komt. Dan ziet hij ook eens dat de meeste moslims welwillende mensen zijn en dat hij zich niet zo druk moet maken, dat werkt alleen maar averechts. De harde maatregelen dragen op lange termijn niet bij aan het doel en zijn tevens niet te handhaven door allerlei fundamentale westerse ideologische veronderstellingen.
Overigens bepaal ik liever zelf of ik een moslim in Marokko "beter" vind dan een moslim hier. Als je al een algemene definitie kunt/mag geven van 'de marokkaanse mentaliteit', dan denk ik eerlijk gezegd dat mij die hier net zo min aanspreekt als daar, afgezien van de (extra) integratieproblemen hier.
Maar alleen omdat ik me ergens aan erger (zonder enige zinvolle onderbouwing) wil niet zeggen dat ze hier niet mogen zijn. Er zijn zoveel dingen waar ik me aan erger...dat maakt het leven eigenlijk juist veel spannender.
Rake en zeer ware woorden, Steven!
Mijn giftige reactie op Harry was ook niet zo zeer om de discussie op scherp te stellen. Het was meer omdat "het boek" en "de mensen" door elkaar werden gehaald. De koran is niet per se beter of slechter dan de bijbel of welk godsdienstig geschrift dan ook, het gaat er om dat een paar mafketels het boek misbruiken voor hun eigen waanbeelden. En die heb (en had) je ook binnen het christendom.
Eigenlijk gebeurde ongeveer hetzelfde als wat die wilde Geert doet. Gooi alles op een hoopje, pak de extremen er uit en zeg dat iedereen zo is.
In de NRC van afgelopen zaterdag stond een magnifieke Youp (van 't Hek) hierover. Als je kan, zoek hem op en lees hem.
volvofiel;51237 schreef : Nou ja, meningsverschillen zullen er altijd wel blijven. Vooral op het gebied 'Geloof' zit een flink grijs gebied.
Bah. Levensbeschouwing. Daar heb ik altijd al een gigantische hekel aan gehad.
Hoe ouder je wordt, hoe interessanter het wordt
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga nu ook stoppen met debateren en weer verder leven...hehe.