fitna the movie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 10:58 #704151 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic fitna the movie

punkazz;51211 schreef :
Het wordt hoog tijd dat meneer Wilders weer eens onder de mensen komt. [........]

Sterker nog: hij KOMT onder de mensen. Hij toont interesse problemen. Hij belt mensen op, spreekt mensen aan. Maar dat hoor je niet in de media.

Hij heeft ook nog een tijdje telefonisch contact gehad met m'n oude baas. Mijn oude baas was een man die totaal geen hoge pet ophad van Dhr. Wilders. Na enkele telefoongesprekken moest hij wel toegeven dat Geert Wilders heel anders is dan door de media gesuggereerd wordt.
Ik ga nu iets zeggen wat veel Nederlanders nog niet weten: Hij heeft meer op zijn programma staan dan de Islam.

Iedereen heeft het ook allemaal over Geert Wilders als zijnde 1 persoon. Maar wat met wel vergeet is dat er een paar honderd duizend mensen achter hem staan. Dat is niet voor niets.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 13:08 #704157 door V300 register
Klopt, maar dat-ie zo'n grote aanhang heeft weerhoudt mij niet om kritiek te geven. Vergeet niet dat hij in een persoonlijk gesprek natuurlijk een volstrekt aardig persoon kan zijn. Kijk maar naar Pechtold, die is met 'm op reis geweest en ze hebben het prima uitgehouden, terwijl het aartsrivalen zijn.

Met 'onder de mensen komen' bedoel ik niet alleen telefoongesprekken, mensen bezoeken en interesse tonen. Niet dat hij daar veel aan kan doen, maar het zou goed zijn voor zijn meningsvorming als hij weer eens een gewone man in bijv. Amsterdam West zou kunnen zijn. Ik heb daar 5 jaar gewoond en je hebt gewoon nergens last van (ergernissen, tuurlijk...). Nog nooit heb ik mij bedreigd gevoeld o.i.d. Mensen die zich daar bedreigd voelen, voelen zich bedreigd, omdat ze in de media hebben gehoord dat er ergens in de buurt iets is gebeurd en dat kan echt van alles zijn. De minderheid voelt zich terecht bedreigd.

Ik ben dus absoluut van mening dat het allemaal wel meevalt, maar dat de politieke partijen noodgedwongen op elke nieuwe trend moeten reageren, omdat dat nu eenmaal 'de nieuwe politiek' is. Daar speelt de media in mee en zo worden wij bang. We moeten steeds beter ons best doen om de echte problemen nog te kunnen onderscheiden.

Vandaag ook weer in de krant: "Videogames zorgen voor meer aggressie". Waarschijnlijk alleen op hele korte termijn, maar dat staat er dan weer niet bij.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2008 16:57 #704164 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic fitna the movie
Elke geprivatiseerde vorm van media is misleidend en be?nvloedend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 17:58 #704173 door V300 register
Elke geprivatiseerde vorm van media is misleidend en be?nvloedend.

Niemand is objectief, ook de NOS niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 17:59 #704174 door V300 register
Niet-geprivatiseerde media zijn ook niet altijd even objectief.

Verdorie, ik volgde het debat over Fitna op tv, maar het liep uit en ze moesten ermee stoppen. Populair debat want op internet lukt het mij ook niet om het te volgen.

edit: idd Niels, je was me voor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 20:28 #704188 door V300 register
Binnen deze discussie blijkt de macht van de media een van de grootste boosdoeners te zijn. Zoals in meerdere gevallen.
Het is de media die ons informeert en daar moeten we het van hebben.
Daarom kijk ik wel eens met plezier naar "De leugen regeert".

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 20:34 #704191 door V300 register
Ik vind het prima. Vind discussies wel leuk :) om de mening van anderen te weten te komen enzo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 20:38 #704192 door V300 register
Live kamerdebat: www.nos.nl/politiek24/

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2008 22:26 #704206 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic fitna the movie
Wie is er wel objectief dan? Niemand!

Zoals al eerder gezegd, uit dit topic vloeit geen oplossing of gezamenlijke mening.
Deze discussie is nutteloos.

Het is een oeverloze herhaling van elkaars mening wiens overredingskrachten constant en gelijkwaardig zijn.
Een discussie is leuk als je uiteindelijk tot een oplossing komt, maar deze discussie heeft een uitzichtloos bestaan....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 22:58 #704215 door V300 register
Het live debat gaat inmiddels helemaal nergens meer over. Een discussie hoeft overigens niet tot een uitkomst te leiden Joost.

Wat Fitna ons leert is de immense incompetentie van de lieden die ons land besturen. Want hun claim dat Wilders' film zou zorgen voor tweespalten in de wereld is geheel door henzelf waargemaakt door vooraf moord en brand te schreeuwen en, en dat vind ik nog het allerergste, 'de moslimgemeenschap' (verzuiling anno 2008) achteraf te complimenteren met hun reactie. Waarom dan? Omdat 'ze' geen poppen in de fik hebben gestoken, niemand dood hebben gewenst en geen onschuldige mensen hebben geslagen? Ik zou me als moslim ronduit beledigd voelen.

Je gekwetst voelen is een keuze.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC