wat ga jij dit weekend doen?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2010 12:26 #843531
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic wat ga jij dit weekend doen?
50 uur per week maar?ik minimaal 60..v0lv0freak;153282 schreef : Mijn vakantie bestaat al 2 jaar uit >50 uur werken per week
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2010 12:35 #843532
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic wat ga jij dit weekend doen?
Als jij wekelijks 60 uur maakt, dan kom jij nooit aan je verplichte weekendrust van 56 uur! En je mag die wel een keer een weekend inkorten, maar die inkorting van je rust moet je dan wel weer binnen een maand compenseren. Overigens noem ik het nu weekendrust, maar dat kan natuurlijk ook doordeweeks zijn als je in het weekend rijdt. Zolang het maar 56 aaneengesloten uren zijn.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
21-08-2010 12:55 #843534
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic wat ga jij dit weekend doen?
Gewoon 2 bazen hebben, dan heb je bij het bedrijf waar je rijdt wel voldoende rust 
Overigens, regels zijn er om te overtreden toch? Een maat van mij had laatst meer als 16 uur gereden op een dag... van 6 's morgens tot half 12 's avonds ofzo iets.. Gewoon 3 schijven op 1 dag gebruiken en niemand die het ziet

Overigens, regels zijn er om te overtreden toch? Een maat van mij had laatst meer als 16 uur gereden op een dag... van 6 's morgens tot half 12 's avonds ofzo iets.. Gewoon 3 schijven op 1 dag gebruiken en niemand die het ziet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2010 12:59 #843535
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?
Behalve dan dat gezinnetje in hun Volvo 340 waar je in slaap gedoezeld plankgas achterop rijdt...... :crazy1:
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
21-08-2010 13:02 #843536
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic wat ga jij dit weekend doen?
ik geef toe dat ik zelf die 16 uur ook niet gemaakt zou hebben...
En ik reed op de vuilniswagen, meestal is dat met 2 chauffeurs, dus wissel je af. Dus rijtijden heb ik bijna niet overschreden. En 50 uur in 5 dagen is niet echt bijzonder, 10 uur per dag gemiddeld is nog best te doen.
En ik reed op de vuilniswagen, meestal is dat met 2 chauffeurs, dus wissel je af. Dus rijtijden heb ik bijna niet overschreden. En 50 uur in 5 dagen is niet echt bijzonder, 10 uur per dag gemiddeld is nog best te doen.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2010 13:24 #843537
door J. Ruiter
als ze bij ons de digitale tachograaf uit gaan lezen zien direct dat we nooit en nooit pauze hebben inderdaad.,pauze is een verboden woord bij ons..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2010 14:23 #843540
door V300 register
Als je maar duidelijke afspraken met je bedrijf hebt dat zij de boetes betalen, want die krengen zijn niet mis! ?4100 is dan een heel normaal bedrag...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2010 15:55 #843541
door V300 register
Pff lekker om te weten dat er zo verantwoord wordt omgesprongen met (toch echt niet onredelijke) rusttijden. Voortaan maar even hard toeteren naar iedere vrachtwagenchauffeur om hem wakker te maken
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2010 17:07 #843548
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic wat ga jij dit weekend doen?
2 bazen trucje gaat ook niet op h?? De rijtijdenwet is nauwverbonden met de arbeidstijdenwet. Maximum uren per dag, maar ook rust tussen aanvang werkgever A en werkgever B. En ze weten bij IVW precies voor welke bedrijven je werkt want dat kunnen ze zo bij de belastingdienst op vragen via hun zakcomputer. Boetes zijn inderdaad niet mals! Dus je hebt een maximum aantal uren per dag, een minimale rust die je een enkele kan in korten mits je op tijd compenseert. Je hebt per de week verplichte aaneengesloten rust van 56 uur die je 1x kan in korten en ook weer op tijd moet compenseren.
Het verbaasd mij ook dat er veel chauffeurs zijn die dit ook moedwillig doen, je krijgt namelijk ook een aantekening bij IVW in de computer. Boetes worden ook automatisch hoger bij het vaker overtreden. Vervolgens als je een klapper maakt, kan je wel heel hard roepen dat je verplicht werd door je werkgever. Maar je hebt nog altijd een eigen verantwoordelijkheid! En je bent notabene beroepsmatig bezig, iets wat je ook zwaarder aangerekend wordt.
Het verbaasd mij ook dat er veel chauffeurs zijn die dit ook moedwillig doen, je krijgt namelijk ook een aantekening bij IVW in de computer. Boetes worden ook automatisch hoger bij het vaker overtreden. Vervolgens als je een klapper maakt, kan je wel heel hard roepen dat je verplicht werd door je werkgever. Maar je hebt nog altijd een eigen verantwoordelijkheid! En je bent notabene beroepsmatig bezig, iets wat je ook zwaarder aangerekend wordt.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2010 17:15 #843549
door J. Ruiter
tegenwoordig weet mijn werkgever de rust en rijtijdenwet..hij heeft nu in een maand 5 keer een mega prent gehad..
Moderators: Mark Smeets