Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Naar mijn inziens moet het kunnen, bij mij in de auto gebeurt zeer regelmatig. Kratje netjes mee zodat de flesjes opgeborgen kunnen worden.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;189462 schreef : Ha, dat doet me denken aan een trouwerij vorig jaar!
ik reed, en een kennis van me nam twee volle glazen bier mee de auto in!
toen was ik al boos, dus hij had ze eruit gegooit..
paar minuten later een enorme bierlucht, had ie ze op de grond neergezet en laten omvallen :wtf: wat was ik toen boos zeg :no:
Leuke kennissen heb jij.Dr zijn mensen voor minder gestorven!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dit is voor het eerst dat ik zo iets hoor in ieder geval...punkazz;189495 schreef : Is het echt zo gek?
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;189493 schreef : Volgens mij heeft de Pony de Vario van de Daf 44 en die is voor zover ik weet niet gelijk aan die van een 300. Zelfs de Vario van de Daf 66 is anders als die van de V300, al zijn die verschillen kleiner.
Ik heb er vandaag even onder gelegen. Het is zo'n vario met een riem voor het linker wiel en een riem voor het rechter wiel. Het vacuum voor de linkerkant is afgesloten omdat het intern kapot zou zijn ( ? ) dus even aan sleutelen en diagnose stellen.
- V300 register
- Verbannen
-
grootste verschil is de diameter van de poelies (kleiner) en de lengte van de riem (langer). Deze primaires zijn ook nog niet zo degelijk gebouwd als de volvo exemplaren. Volvo heeft nog best wat nuttige verbeteringen aangebracht, als je het allemaal naast elkaar legt.
- V300 register
- Verbannen
-
Enigste DAF vario met een diff is een 46,jep die met 1 riem, en de 66.
Deze 2 vario's zijn dusdanig verschillend van uitvoering dat alleen de werking hetzelfde is.
- V300 register
- Verbannen
-
De secundaire wordt door 2 banden aangedreven, dan lijkt mij het logischer om elke aandrijfband gewoon naar een wiel te brengen zonder de secundaire dan aan elkaar te zetten met een differentieel.
Of zit het differentieel aan de primaire? Maar daar moet toch sowieso altijd een differentieel gezeten hebben (ook bij een DAF), omdat het anders gaat wringen. Of niet?