Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;183549 schreef : De nieuwste rage zijn die lukraak gefabriceerde 60 km-zones, terwijl ook daar heel veel richtlijnen voor zijn. Een 60 km-zone is bedoeld voor zogenoemde 'erftoegangswegen', oftewel wegen met overwegend lokaal verkeer dat een bestemming aan die weg heeft. Een ontsluitingsweg van een redelijk grote plaats is geen erftoegangsweg en kan om die reden dus ook geen 60 km-zone zijn. En toch wordt het vaak gedaan!
Dat vind ik een ander verhaal. Eerst hadden zo goed als al deze wegen een snelheidslimiet van 80 km/h, maar iedereen reed 100. Nu hebben deze wegen een maximale snelheid van 60km/h, en rijd iedereen 80... Dit gebeurt heel vaak onbewust, maar dan nog. Het is soms beter om een marge in de snelheid te nemen om alles veilig te houden (al kan men natuurlijk ook overdrijven). Het is alleen jammer dat de overheid deze marge ook graag gebruikt om een gat in de begroting te dichten d.m.v. flitsers...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Niels;183549 schreef : Gek is dat h?? Terwijl de regel zo veel makkelijker is geworden: alle bestuurders van rechts hebben voorrang. Geen onderscheid meer tussen bestuurders van motorvoertuigen en andere bestuurders, waarbij je de rare situatie had dat je een bestuurder van een tractor (max 25 km/u) wel moest voorlaten en de bestuurder van een bromfiets (max 40 km/u) niet.
Ik denk dat een deel van de verwarring komt door de enorme toename van uitritconstructies bij kruispunten. Daardoor lijkt het haast vanzelfsprekend dat bestuurders die uit een woonwijk rijden geen voorrang hebben, zeker als er zo'n plateaudrempel op het kruispunt ligt. Ik maak deze situatie dagelijks mee (er staat nota bene een tekstbordje 'geef voorrang aan bestuurders van rechts') en mensen zijn desondanks echt verbaasd als ik toch 'dreig' de weg op te rijden. Die verkeren echt in de veronderstelling dat zij mij (bestuurder van rechts) geen voorrang hoeven te geven!
Dat die lijkend op uitrit constructies verwarring scheppen is iets wat ik ook wel begrijp, hier in de wijk zijn echter alle wegen van asfalt (tot aan de parkeerterreinen voor woningen/flats) en is de situatie dus overduidelijk, ik sta als er voor mij iemand van rechts komt vaak onnodig lang te wachten omdat de bestuurder kennelijk niet weet dat hij/zij voorrang heeft, als fietser hoef je het helemaal niet in je hoofd te halen van rechts komend te verwachten dat iemand je voorrang gaat geven, toch hebben die smurfen destijds ook hier de buurt een aardige tijd gewezen op de nieuwe regel.
Niels;183549 schreef : De reden dat 'we' ons zo slecht aan snelheden houden is enerzijds omdat we bewust of onbewust zelf een door onszelf gekozen veilige snelheid aanhouden. In een auto lijk je minder snel te gaan dan dat anderen buiten die auto ervaren. Klassiek voorbeeld is natuurlijk de buurtbewoners die bij een controle in hun woonwijk zelf als eerste op de bon gaan terwijl ze zelf om handhaving hebben gevraagd 'omdat ze zo hard door de wijk jakkeren'.
Dat is ook zo, als fietser en zeker voetganger interpreteer je de snelheid van een auto anders dan dat de bestuurder dat vaak doet.
Vorige week hoorde ik van mijn vader dat vanuit het pleintje bij mijn ouders achter het huis een groepje heel jonge kinderen (3-4 jr) zomaar de straat oprenden waarbij een automobilist nog net op tijd tot stilstand komen en zodoende kon voorkomen dat het heel vervelend ging aflopen, deze man reed ook heel rustig, dat is jammer genoeg wel een uitzondering, bij het rijgedrag van veel andere automobilisten ter plekke was het leed niet te overzien geweest.
- V300 register
- Verbannen
-
En ja, flitsen... je staat als automobilist natuurlijk nooit in je recht als je ook maar drie km/uur te hard rijdt, maar ik vind het a bit rich dat er in verkeershandhaving vele miljoenen gestoken worden voor het nieuwste en beste materiaal (auto's, palen, laserguns) terwijl de oplossingspercentages voor elke andere vorm van 'criminaliteit' bedroevend laag zijn, wat weer als gevolg heeft dat de aangiftebereidheid voor dit soort dingen eveneens onder zeeniveau ligt. Vroeger, voor de automatische camera's en de Wet Mulder, liet een agent het wel uit zijn hoofd om voor minieme overtredingen te gaan schrijven; dan moest-ie met de typmachien een proces-verbaal gaan tikken en ook nog de bestuurder hebben ge?dentificeerd, want alleen op kenteken uitschrijven kon toen niet. Tsja, gemak dient ook de agent...
- Mark Smeets
- Moderator
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
zit ik hier drie kwartier geleden op de bank naar instortende WTC-torens te kijken (film op tv), begint alles ineens te schudden!
Jawohl, een echte aardbeving in de achterhoek! Wel een heeeel vreemd gevoel
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zo overdreven emotioneel ben ik niet (dodenherdenking doet me niks, tsunami's op tv doen me niks,...), maar ik kan er gewoon niet bij hoe een paar
Ik denk trouwens dat de kans er goed in zit dat er zondag weer iets gebeurd... Als wraakactie voor de dood van Bin Laden.
- Mark Smeets
- Moderator
-
General Custom;183698 schreef : Ik denk trouwens dat de kans er goed in zit dat er zondag weer iets gebeurd... Als wraakactie voor de dood van Bin Laden.
Nee, veel te voorspelbaar
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;183699 schreef : Nee, veel te voorspelbaar
Dat hoop ik ook, dat er gewoon niks gebeurd... Maar ik blijf zondag toch binnen