Thread zonder onderwerp :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 19:22 #884646 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

ZwerverRoodbaard;183513 schreef : Om een of andere gare reden zijn het ook altijd Nederlanders die te hard rijden binnen de bebouwde komen en nooit Duitsers,

klopt, maar die Duitsers jagen je de naad uit de onderbroek zodra ze de bebouwde kom uit zijn...

die lui menen dan overal 100 te mogen rijden :confused:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 21:04 #884654 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja, maar dat doe ik toch ook :p
Ik snap daarom ook niet waarom we het hier niet hetzelfde hebben als in DE, daar heb je overzichtelijke verbindingswegen tussen kernen en je mag er rustig 100 rijden. Wil je 80 rijden dan kan dat ook en er is zat ruimte om mensen in te halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2011 21:08 #884655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Die wildgroei aan 30- en 60-zones is maar op ??n manier tegen te gaan:

a) verkeersbesluiten in de gaten houden
b) bezwaar maken

Er zijn namelijk genoeg richtlijnen waar zo'n zone aan moet voldoen en die zijn niet "we willen hier geen sluipverkeer", "de wethouder woont hier", "aan elk uiteinde van de weg een bord en klaar", etcetera

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2011 21:29 #884658 door V300 register
Maar af en toe zijn er natuurlijk gewoon dingen waarvoor je wel te hard mo?t rijden :mad:

Zo kreeg ik vanmiddag om 16.30h een e-mail van de school in Belgi? waar ik komend jaar heen ga. Even een brief uitprinten en invullen met wie je in de klas wilt zitten komend jaar... Op te sturen voor 7 september!

5 minuten later had ik dus die brief ingevuld, en als een gek in de auto gesprongen om naar het postkantoor in Belgi? te rijden! Dat is een stuk waar je normaal zonder spits al 25 minuten voor nodig hebt, dat werd dus krap... Heel krap... Ik dus als een gek de auto in en naar dat postkantoor, en werkelijk ELK stoplicht stond op rood! :flame: Om die stomme stoplichten te compenseren mo?st ik dus wel te hard rijden, in de stromende regen met 100 over 60, 70, en 80km wegen... En dat ging nog verrassend goed:cool:
Toen kwam ik eindelijk bij het postkantoor. De auto snel voor de deur op de stoep gereden, handrem er op, alarmlichten aan, deur open, en naar die balie toe... Was ik nog op tijd?...

Ja :groovy: Maar ik had geen halve minuut later moeten zijn...

Toen dus postzegels gekocht, een op mijn envelop geplakt, en dat ding gepost. Wat was ik opgelucht toen ik weer in de auto zat, en rustig weer naar huis kon rijden zoals anders. Cd'tje van Blondie op, raampje wat open, en weer 60 waar je 60 mag :y:
Geweldig, zo'n Volvo :340:

(P.S. Hoe maak je een rit naar het postkantoor spannend :+)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-09-2011 21:46 #884663 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

ZwerverRoodbaard;183513 schreef : Volledig terecht als je het mij vraagt!
Ik heb d'r ook een godsgruwelijke hekel aan als ze hier door het dorp knappen. Het lijkt een 50-weg, maar er staat duidelijk 30 aangegeven (basisschool in een afslag en een shitload aan kinderen die net kan fietsen).
Om een of andere gare reden zijn het ook altijd Nederlanders die te hard rijden binnen de bebouwde komen en nooit Duitsers, wellicht omdat daar bij elke dorpskern een flitspaal staat of er geflitst kan worden? #nuttig flitsen!

Nou niet helemaal mee eens. De straat rond de school, ok. Maar hier in het dorp is alles 30 zone, behalve de hoofdweg door het dorp. Nou geloof mij maar, ik rijd NERGENS 30. En ga dat ook nu niet doen. Ik zet hem gewoon in de 3, en laat hem zo lopen dat hij lekker in de 3 loopt en ik veilig door het verkeer kan. Dat is dus zo rond de 45 / 50. Dus kom maar op met die boetes :hmmz: Alsof ze nu in de bebouwde kom gaan staan flitsen... :nono:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-09-2011 21:58 #884664 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Hier in de wijk word het asfalt opnieuw gelegd en gelukkig de straten ook smaller gemaakt met meer snelheids remmende maatregelen, mensen bewijzen ook hier weer keer op keer hun verantwoordelijkheden niet te kennen en/of niet te willen nemen, totdat ze een kind/voetganger/fietser aanrijden met de snelheden die nu eerder regel zijn dan uitzondering, van mij mogen ze er een bord neerzetten aan het begin van elke weg die toegang geeft tot een woonwijk dat stapvoets al hard zat is...(woon erf borden)

Alle kruisingen zijn hier gelijkwaardig, leren ze je dat tegenwoordig nog met het halen van het rijbewijs of beter nog, is mensen ooit geleerd hoe dat werkt met dit type kruisingen?
Ik krijg (zeker op de fiets rondrijdend) vaak sterk de indruk van niet..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2011 22:04 #884666 door V300 register

v0lv0freak;183531 schreef : Nou niet helemaal mee eens. De straat rond de school, ok. Maar hier in het dorp is alles 30 zone, behalve de hoofdweg door het dorp. Nou geloof mij maar, ik rijd NERGENS 30. En ga dat ook nu niet doen. Ik zet hem gewoon in de 3, en laat hem zo lopen dat hij lekker in de 3 loopt en ik veilig door het verkeer kan. Dat is dus zo rond de 45 / 50. Dus kom maar op met die boetes :hmmz: Alsof ze nu in de bebouwde kom gaan staan flitsen... :nono:

Hier ben ik het mee eens, en rijd zelf ook gewoon 50 waar dat veilig kan... Helaas wordt dat vaak onmogelijk gemaakt door van die drempels, wegversmallingen, en uitritconstructies waar je in de eerste versnelling over/langs moet.

Zelfs de provinciale weg N284 (80km-weg met weilanden en bos er langs) wordt 60km-weg, met wegversmallingen o.i.d. Lang leven het milieu (dat is tegenwoordig toch zo'n hot-item?), continu schakelen en optrekken om vervolgens weer af te remmen...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 22:08 #884668 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
werkt bij mij ?llemaal averechts al die obstakels, belemmeringen etc.

na 3 of 4 van die drempeldingen ben ik het meestal zat en dan wordt het sprintje trekken van drempel tot drempel incl zo laat mogelijk (en liefst met slippende banden) remmen en vwb (overzichtelijke) chicanes en wegversmallingen; daar knal ik net zo hard doorheen tot het ene voorwiel en andere achterwiel n?t de belemmeringen gaan raken:)

gelijkwaardige kruispunten is ook een drama idd, zal gelijk toegeven dat ik het ook niet altijd perfect inschat omdat er maar weinig plekken hier in de regio zijn waar het voorkomt, maar bij mij de straat uit heb ik al tig keer bijna de neus van een van de ovlovs eraf gereden gekregen en 2 bochten verder moet je oppassen als je bij een zelfde situatie voorrang moet verlenen, omdat de kans ?rg groot is dat er dan een in de kofferbak komt kruipen..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 23:08 #884673 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik wordt er ook helemaal simpel en mesjokke van. Vooral die varkensruggetjes fucken me echt op. Uit pure afreageren trek ik ook wel eens een sprintje. Die dingen zijn neergelegd voor die enkeling die te hard reed (meestal is dat iemand uit dezelfde buurt). En daar moet de rest hun levenlang onder lijden. Dat is de wereld op zijn kop.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2011 09:49 #884681 door V300 register

Wouter76;183532 schreef : Alle kruisingen zijn hier gelijkwaardig, leren ze je dat tegenwoordig nog met het halen van het rijbewijs of beter nog, is mensen ooit geleerd hoe dat werkt met dit type kruisingen? Ik krijg (zeker op de fiets rondrijdend) vaak sterk de indruk van niet..

Gek is dat h?? Terwijl de regel zo veel makkelijker is geworden: alle bestuurders van rechts hebben voorrang. Geen onderscheid meer tussen bestuurders van motorvoertuigen en andere bestuurders, waarbij je de rare situatie had dat je een bestuurder van een tractor (max 25 km/u) wel moest voorlaten en de bestuurder van een bromfiets (max 40 km/u) niet. Ik denk dat een deel van de verwarring komt door de enorme toename van uitritconstructies bij kruispunten. Daardoor lijkt het haast vanzelfsprekend dat bestuurders die uit een woonwijk rijden geen voorrang hebben, zeker als er zo'n plateaudrempel op het kruispunt ligt. Ik maak deze situatie dagelijks mee (er staat nota bene een tekstbordje 'geef voorrang aan bestuurders van rechts') en mensen zijn desondanks echt verbaasd als ik toch 'dreig' de weg op te rijden. Die verkeren echt in de veronderstelling dat zij mij (bestuurder van rechts) geen voorrang hoeven te geven!

De reden dat 'we' ons zo slecht aan snelheden houden is enerzijds omdat we bewust of onbewust zelf een door onszelf gekozen veilige snelheid aanhouden. In een auto lijk je minder snel te gaan dan dat anderen buiten die auto ervaren. Klassiek voorbeeld is natuurlijk de buurtbewoners die bij een controle in hun woonwijk zelf als eerste op de bon gaan terwijl ze zelf om handhaving hebben gevraagd 'omdat ze zo hard door de wijk jakkeren'.

Anderzijds worden snelheidslimieten misbruikt als politiek statement, als treitermiddel, of als zoenoffer aan klagende buurtbewoners (zie boven). En dat terwijl er toch duidelijke richtlijnen zijn voor snelheidslimieten. De belangrijkste is: de limiet moet passen bij het wegbeeld ter plaatse. Een bord 'bebouwde kom' (en dus max 50) dat een kilometer voor de daadwerkelijke bebouwing staat, dat mag dus niet. Dat is al vele jaren geleden vastgelegd juist om 'cry wolf'-situaties te voorkomen: kom als weggebruiker drie ongeloofwaardige limieten tegen en je negeert als vanzelf de vierde. Terwijl die limiet misschien wel op zijn plaats was.

De nieuwste rage zijn die lukraak gefabriceerde 60 km-zones, terwijl ook daar heel veel richtlijnen voor zijn. Een 60 km-zone is bedoeld voor zogenoemde 'erftoegangswegen', oftewel wegen met overwegend lokaal verkeer dat een bestemming aan die weg heeft. Een ontsluitingsweg van een redelijk grote plaats is geen erftoegangsweg en kan om die reden dus ook geen 60 km-zone zijn. En toch wordt het vaak gedaan!

Moderators: Mark Smeets