Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-11-2010 05:29 #852330
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Zo geweldig, de hele nacht overgeslagen omdat er weer eens een paar pubers in m`n winkel hebben ingebroken.
GVD de zoveelste keer.Ze hebben geen vis meegenomen, maar voor een paar honderd euro en wat kleine dingen en een laptop weer een hoop gezeik:sad:.
Wel een paar aardige agenten, dat komt eigelijk ook nooit meer voor, maar dat geluk had ik dan wel:D:cry3:
.
Singalament: op een scooter weg gereden das alles wat de boven buren ervan hebben meegekregen.
GVD de zoveelste keer.Ze hebben geen vis meegenomen, maar voor een paar honderd euro en wat kleine dingen en een laptop weer een hoop gezeik:sad:.
Wel een paar aardige agenten, dat komt eigelijk ook nooit meer voor, maar dat geluk had ik dan wel:D:cry3:
.Singalament: op een scooter weg gereden das alles wat de boven buren ervan hebben meegekregen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-11-2010 10:07 #852334
door V300 register
ahhhh dat is zuur; 1 van de redenen waarom ik zelf alleen een oude laptop heb (mn nieuwe pc is gewoon zo'n doos achter het bureau
)
stond er toch niks belangrijks op?
stond er toch niks belangrijks op?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-11-2010 10:17 #852336
door V300 register
Nou ik ber er niet blij mee dat ik het kwijt ben.
Een hele hoop foto`s oa en een stuk administratie.Helaas had ik hier nog geen back-up van gemaakt.
Ik was trouwens ook nog ingelogd hier op het forum dus als er nou ineens een hoop rare dingen worden gepost onder mijn naam dan weten jullie genoeg;
+
.
Een hele hoop foto`s oa en een stuk administratie.Helaas had ik hier nog geen back-up van gemaakt.
Ik was trouwens ook nog ingelogd hier op het forum dus als er nou ineens een hoop rare dingen worden gepost onder mijn naam dan weten jullie genoeg;
+
. Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-11-2010 17:56 #852348
door V300 register
Erik is nauwelijks terug of zijn pb-box zit alweer vol
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2010 23:23 #852364
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat is wel mooi vervelend.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2010 10:16 #852598
door V300 register
Hmm superkut..
hier spreekt de computernerd * maak altijd ene backup op een externe harddisk! * magoed, dat had je nu al wel begrepen natuurlijk
ondertussen rijdt er een volvo 340dl langs kantoor hier!
hier spreekt de computernerd * maak altijd ene backup op een externe harddisk! * magoed, dat had je nu al wel begrepen natuurlijk
ondertussen rijdt er een volvo 340dl langs kantoor hier!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2010 11:32 #852604
door V300 register
Ja die backup ga ik niet meer vergeten.
Kunnen ze die gestolen laptops nog opsporen als ze op internet gaan?
Krijg je van de verzekering ook geen reed voor terug he. `Meneer die laptops schrijven enorm hard af hoor`. Met andere woorden waar betaal ik een hoop premie voor? Natuurlijk ook nog 250 eige(risico)bijdrage.....
Kunnen ze die gestolen laptops nog opsporen als ze op internet gaan?
Krijg je van de verzekering ook geen reed voor terug he. `Meneer die laptops schrijven enorm hard af hoor`. Met andere woorden waar betaal ik een hoop premie voor? Natuurlijk ook nog 250 eige(risico)bijdrage.....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2010 13:29 #852608
door V300 register
nee, laptops opsporen is geen optie. Het enige wat bepaald kan worden is het land adhv IP adres. maargoed daar heb je nog niks aan natuurlijk.
Heb/had je de laptop niet goed genoeg beveiligd dan? naja in principe is alles weg als je de harde schijf vervangt, tenzij je een BIOS ww had.
Heb/had je de laptop niet goed genoeg beveiligd dan? naja in principe is alles weg als je de harde schijf vervangt, tenzij je een BIOS ww had.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2010 13:36 #852609
door V300 register
Tip voor je volgende laptop: Koop er eentje met een TPM-chip aan boord. Met zo'n chip (Trusted Platform Module) icm BitLocker (win7) kan je in ieder geval je harde schijf compleet onbruikbaar maken buiten je laptop, en ook "even paswoordje hacken" is er dan niet meer bij.
Truecrypt werkt trouwens ook prima om je gegevens te versleutelen, maar dat versleutelt dan weer niet je systeem(schijf). Beide producten zijn overigens gratis te gebruiken: Bitlocker zit vanaf vista in Windows en vanaf Win7 kan je met de TPM je systeempartitie versleutelen zonder dat je er zelf te veel last van hebt, en truecrypt kan je gewoon downloaden en gebruiken (free for personal use).
Truecrypt werkt trouwens ook prima om je gegevens te versleutelen, maar dat versleutelt dan weer niet je systeem(schijf). Beide producten zijn overigens gratis te gebruiken: Bitlocker zit vanaf vista in Windows en vanaf Win7 kan je met de TPM je systeempartitie versleutelen zonder dat je er zelf te veel last van hebt, en truecrypt kan je gewoon downloaden en gebruiken (free for personal use).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2010 13:41 #852611
door V300 register
Yezz, wat setsunakaede zegt is een goede tip (Y) ik gebruik het zelf ook. Heb een aantal van m'n bestanden/mappen ook beveiligd met een vingerafdruk.
Moderators: Mark Smeets