Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Tj??rd;116835 schreef : Maar dan gaat het toch om auto's waarbij de kilometerstand er niet echt meer toe doet.
door de degelijkheid ja; bij mij maakt het ook geen fuck uit omdat ik de auto toch nooit meer weg doe:)
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
thx Tjeerd!!
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;116826 schreef : wat Buis zei in Anjo's project topic over tellerstanden;
NAP is inderdaad een punt, maar in de praktijk alleen "boeiend" voor jonge occasions. Ik reed gisteren nog in een auto van inmiddels 2 jaar en een paar maanden oud: 444000 km op de klok. (dat is vierhonderdvierenveertigduizend kilometer, ja)
Als je daar een nieuw tapijtje en pedaalrubbers in doet, wat cosmetisch werk aan de buitenkant.. zou je hem met een tellerstand van rond de 150.000 zomaar voor 5000 eurom??r kunnen verkopen dan wat hij nu opbrengt.
D??r is de NAP dus voor. Bij APK's en tegenwoordig ook op steeds meer andere momenten moet de kilometerstand ingevoerd worden. Die standen worden steeds geregistreerd in de NAP database, en als tussen 2 opnamemomenten de stand niet toegenomen, maar afgenomen is.. heet het dat er een "breuk in de kilometerhistorie" zit.
De enige manier om onopvallend met kilometers te sjoemelen is een auto uit het buitenland halen. NAP registreert alleen de in Nederland bekende standen dus een auto die op mobile.de met 4 ton op de teller staat kun je v??r de RDW importkeuring terugdraaien en daar kraait dus geen haan naar.
Ook als je voor elk registratiemoment de kilometers terugzet kun je er historie-breuk vermijden, maar dat is teveel gedoe en je hebt altijd kans dat je toch een breuk veroorzaakt omdat je een registratiemoment vergeten bent of niet gemerkt hebt.
Soms krijg je zonder dat je er wat aan kunt doen een breuk in de historie, bijvoorbeeld omdat je een teller hebt die maar tot 99.999 km gaat.
De volgende APK keurmeester zet de stand neer die op de teller staat, dus bij 101.000 km vult hij gewoon wat hij ziet in; ofwel 1000 km.
Dat is minder dan pakweg 98.000 van de vorige registratie, dus geen NAP meer voor die auto :+
Je kunt bij NAP ook gewoon aangeven dat er een nieuwe teller in is gekomen. Dan wordt de breuk als logisch geregistreerd tussen de NAP gegevens.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;116809 schreef : Voor de Hyvers onder ons: hebben jullie ook zo'n Stanislav-filmpje gekregen van het Ministerie van Justitie? Ik schrok me wild!
Ik ook, heb ik daar nog 'relatie' als relatie staan, terwijl we al ruim een jaar samenwonen en dinsdag gaan trouwen. :w00t: Meteen maar eens gecorrigeerd.

Oh, wel ook even de 'wie mag wat zien' voor alles op 'vrienden' gezet.
- Mark Smeets
- Moderator
-
En wijst die Rus zo'n meid van 21 aan; 'kijk die hier, het kon je schoonmoeder wel zijn' :lol::humor:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;117092 schreef : Vanochtend had ik een koe voor de wagen. Deze was ontsnapt en kwam schuimbekkend op mij afgestormd. Ik ben maar hard achteruit gaan rijden om een geplette GLS te voorkomen. Daarna maar de politie gebeld.... Je rijdt door de Achterhoek of niet...
Haha, zo maak je nog eens wat mee!