Thread zonder onderwerp :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2009 15:44 #788151 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
:wtf:

www.tinde.no/bil/volvo/245/telemark/BL370041

:woei::crazy1::wtf2:

Hoe zou dat rijden, een 240 met een V8 van een Chevrolet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
18-07-2009 15:57 #788153 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Hij zal nooit zo'n mooi geluid maken als een 240 met een BMW 6 in lijn :D

maar met een BMW M5 motor + turbo is ook wel lol yeehaa!
(Jammer dat het niet de V10 is uit de laatste M5:P )

Ik denk dat die 240 met V8 ongeveer zo klinkt:

toch wel bruut, zo'n pruttelende V8 in een 240 :yesyes:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2009 16:15 #788157 door 16673-dummy
Volvo power :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2009 16:21 #788160 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Stefan;113390 schreef : Wat voor type? DAF 2600? KikkerDAF?

Op de kermis hier staan af en toe nog wel eens stokoude trucks. Een tijdje geleden zag ik nog een DAF 2800 uit 1978.

Mercedes 1113 K?rzhauber uit '72, erg mooie auto vind ik zelf.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2009 16:40 #788165 door 16673-dummy

Jos360;113431 schreef : Oja, dat is waar, dan mag jij ook rijden :D

Gewoon de pookhoes er af en over de schakelruimte van de 3/4/5e versnelling een plaatje lassen/lijmen oid.

Hoe zit 't dan met de verzekering, APK-plicht e.d.?

Ik bedoel, de auto heeft gewoon een kenteken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2009 16:41 #788167 door V300 register
Daar zul je de RDW voor moeten bellen. Ik denk dat je hem volgend jaar best weer terug kunt keuren naar auto, maar dat kan alleen de RDW je 100% zeker vertellen denk ik.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2009 16:47 #788169 door 16673-dummy
Nog eens gezocht op Google. Die wagen kan niet eens "omgebouwd" worden naar landbouwvoertuig c.q. voertuig met beperkte snelheid:

De Nederlandsche Wet schreef : ap. motorrijtuig met beperkte snelheid: motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen, en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen; onder motorrijtuig met beperkte snelheid wordt mede verstaan: motorrijtuig niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen, en
1. ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden buiten de wegen;
2. ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden aan wegen of aan werken op, in, langs en boven wegen;

en

Den Haag schreef : ab. landbouw- of bosbouwtrekker: motorrijtuig op wielen of rupsbanden, met ten minste twee assen en een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet minder dan 6 km/h, die voornamelijk voor tractiedoeleinden is bestemd en in het bijzonder is ontworpen voor het trekken, duwen, dragen of in beweging brengen van bepaalde verwisselbare uitrustingsstukken die voor gebruik in de land- of bosbouw zijn bestemd, of voor het trekken van aanhangwagens voor de land- of bosbouw, welk motorrijtuig kan zijn ingericht om een lading te vervoeren voor landbouw- of bosbouwdoeleinden of kan worden uitgerust met zitplaatsen voor meerijders

Die GLS mag nog lekker een paar maanden de stalling in :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2009 16:51 #788172 door V300 register
Wat daar staat is dus dat een motorrijtuig met beperkte snelheid GEEN land- of bosbouwtrekker mag zijn en dus niet bestemd zijn voor het vervoeren van uitrustingsstukken of aanhangers bedoeld voor landbouw.
W?l moet het een voertuig zijn dat bedoeld is voor het op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren en ophalen van goederen.

Oftewel, zeg dat je af en toe een pakketje bij je oom/tante/vriend/vriendin af moet leveren en het mag gewoon. (Ik heb zojuist een GV-kenteken aangevraagd voor een landbouwtrekker en uit ervaring weet ik dat ze niet zo nauw kijken met dat soort verklaringen)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2009 17:29 #788178 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
volgens mij mag dat alleen met voertuigen die reeds op grijs kenteken staan;

ook moet er een grote oranje driehoek achterop het voertuig en er wordt een plaatje gemaakt om de versnellingen 3,4,5 te blokkeren (met een sleuf erin zodat in neutraal zetten w?l mogelijk is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2009 09:56 #788224 door V300 register

kingfisher;113313 schreef : Overigens in het hoogseizoen ook nooit meer over Lyon! Ik neem dan wel de route Parijs / Toulouse / Carcassonne / Perpignan. Scheelt zo'n 25km maar (bijna) geen vrachtwagens en geen caravans vanwege de heuveltjes. En geen NL (lees: drama A2) echt heel relaxed rijden!

Parijs-Toulouse over de A10 en vanaf Orleans over de A20 dus?

die A20 is aangelegd toen ik daar jaarlijks met mn ouders op vakantie ging (omgeving van Brive-la-Gaillarde)
was wel grappig, ieder jaar was het weer de vraag hoeveel verder we konden komen op de snelweg, en dan als je terug op de N20 moest, eerst een heel stuk langs werkzaamheden etc.

weet nog goed hoe zwart en ranzig die dorpen langs de N20 eruit zagen; de A20 is behoorlijk hobbelig maar de N20 was hier en daar (bijv. vanuit Uzerche naar t zuiden) was echt een puur steile helling. Al die vrachtwagen volgas 20 km/h omhoog.. en maar roken.

tegenwoordig heten al die oude smalle N-wegen D900-zoveel wegen. Toen ik dus een paar jaar terug een keer een stuk over de D920 reed was dat een feest van herkenning; wel alles v??l opgeruimder, schoner, en vooral saaier... village fleuri.. bl?h... geef mij maar autowrakken langs de weg!

Moderators: Mark Smeets