Thread zonder onderwerp :D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2009 15:29 #788237 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik heb wat posts over tanken en rijden in Frankrijk die niets met de daar sinds kort verkrijgbaare E10 brandstof te maken hebben hierheen gehaald...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2009 13:57 #788305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

antiekeradio;113493 schreef : Parijs-Toulouse over de A10 en vanaf Orleans over de A20 dus?

die A20 is aangelegd toen ik daar jaarlijks met mn ouders op vakantie ging (omgeving van Brive-la-Gaillarde)
was wel grappig, ieder jaar was het weer de vraag hoeveel verder we konden komen op de snelweg, en dan als je terug op de N20 moest, eerst een heel stuk langs werkzaamheden etc.

weet nog goed hoe zwart en ranzig die dorpen langs de N20 eruit zagen; de A20 is behoorlijk hobbelig maar de N20 was hier en daar (bijv. vanuit Uzerche naar t zuiden) was echt een puur steile helling. Al die vrachtwagen volgas 20 km/h omhoog.. en maar roken.

tegenwoordig heten al die oude smalle N-wegen D900-zoveel wegen. Toen ik dus een paar jaar terug een keer een stuk over de D920 reed was dat een feest van herkenning; wel alles v??l opgeruimder, schoner, en vooral saaier... village fleuri.. bl?h... geef mij maar autowrakken langs de weg!

Ah, moest ff zoeken waar m'n tekst was gebleven, maar hier is ie dus.
Die Bodejodeldebodel heeft weer zitten slepen :D

Inderdaad, die weg bedoel ik Wouter. Vroeger liep ie inderdaad steeds een stukkie verder. Paar jaar geleden stopte hij bij Cahors en daar is nu dus ook het laatste stuk van gereed (3 a 4 jaar terug ofzo).
Is inderdaad heuvelachtig en daarom inderdaad heerlijk voor een auto zonder caravan :y:

Zal je net zien dat ik vrijdag daar muurvast in een file sta natuurlijk............... :wtf2:

Maar eerst smorgens Parijs even soldaat maken. Eens kijken of we binnen een uur voorbij Parijs kunnen komen.
Altijd lachen daar. Aanwijzingen even goed op een kort briefje schrijven (3 a 4 puntjes), tank vol gooien voor parijs, gas erop en met die fransen in hetzelfde tempo mee!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2009 15:14 #788309 door V300 register
Ik rij altijd 's nachts. Nooit last van files/hete motor/ hete auto/ airco's die de hitte neit aan kunnen :D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 15:29 #788311 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Als je 's nachts rijd zie je ook weinig. Als je idd. de route soleil oid. neemt, dan is overdag ook al saai. De napoleonsroute of de andere alternatieve route's zijn 's nachts heel saai, maar overdag super mooi. Dat is die hitte wel waard. Ach daar kun je altijd nog ff stoppen bij een beekje of riviertje of boven aan een bergje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2009 16:13 #788315 door V300 register
Toch vind ik het heerlijk ontstressend, 's nachts rijden. Overdag is zo'n gestress, weinig cruise controle gebruiken optrekken afremmen stoppen rijden etc. irritaties.

'S nachts kan je gewoon je eigen gang gaan.. heerlijk. Was deze vakantie ook 's nachts naar Oostenrijk gereden (uurtje of 02:30 vertrokken)!

*Edit: Dat was door Duitsland; dat is per definitie natuurlijk al saai.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2009 18:45 #788322 door V300 register

Jos360;113441 schreef : Wat daar staat is dus dat een motorrijtuig met beperkte snelheid GEEN land- of bosbouwtrekker mag zijn en dus niet bestemd zijn voor het vervoeren van uitrustingsstukken of aanhangers bedoeld voor landbouw.
W?l moet het een voertuig zijn dat bedoeld is voor het op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren en ophalen van goederen.

Oftewel, zeg dat je af en toe een pakketje bij je oom/tante/vriend/vriendin af moet leveren en het mag gewoon. (Ik heb zojuist een GV-kenteken aangevraagd voor een landbouwtrekker en uit ervaring weet ik dat ze niet zo nauw kijken met dat soort verklaringen)

Je moet wel een agrarisch bedrijf hebben volgens mij, om een landbouw"kenteken" aan te vragen.

Ik heb het eens willen doen met een honda ATC 70 (trike'je), maar dat was voor mij niet mogelijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2009 19:42 #788327 door V300 register
Hier nog zo'n nachtrijder.
Lekker 's avonds laat over een bijna verlaten snelweg rommelen, muziekje aan (volume "als je raam nog niet open was, zorgt de bas er wel voor!"), verstand op nul en gaan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2009 11:23 #788366 door V300 register
Snachts slaap ik altijd (meestal......)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 22:17 #788475 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Gewoon de dag gebruiken, anders zie je de uitlaat niet roken als je bergop rijdt.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2009 00:17 #788494 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Als het goed is rookt die uitlaat helemaal nooit...

Moderators: Mark Smeets