Thread zonder onderwerp :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2009 23:09 #778277 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Even uit een Interessante ad gezien topic:

setsunakaede;105680 schreef : Sja, de verkoper heet Henk, zo te horen heeft hij zich ook zo ongeveer gedragen...

Sorry, maar bij de naam Henk moet ik altijd hier aan denken:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2009 23:15 #778279 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Net als deze :humor:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 00:04 #778290 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D

setsunakaede;105670 schreef : Hoe krijg jij het voor elkaar om windows elke dag/week te laten crashen?

Dat lukt mij zelfs niet op een 8 jaar oude 24/7 gebrukte, zwaar overclockte machine...

setsunakaede;105670 schreef : Prima geregeld, eigenlijk :yesyes:

Ik moet zeggen dat ik ook best tevreden ben. Je moet gewoon af en toe wat onderhoud plegen om de boel een beetje schoon te houden. Internetmeuk, registry, etc...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 00:10 #778293 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
als windows dagelijks crasht heb je gewoon een driverprobleem of instabiele hardware. Dat kan bij een Mac ook gebeuren...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 09:17 #778305 door V300 register

punkazz;105637 schreef : De voordelen van Apple zijn ook al aan het vervagen, misschien zijn ze grafisch icm snelheid wellicht nog iets beter, maar wanneer je de dikte van je laptop als Unique Selling Point gaat gebruiken dan, zijn de andere voordelen die ze vroeger hadden (for geeks) gewoon niet meer aanwezig. Wat kan mij het schelen als een laptop een paar mm dunner is en een paar gram lichter? Het is vooral hip om een Apple te kopen.

Trouwens, McDonald's op z'n tijd vind ik eigenlijk best lekker, vooral als je brak bent en vet 'nodig' hebt :D

Unique Selling points van een Apple

Ze zijn iets duurder maar: in 7 jaar is mijn Apple nog nooit vastgelopen, die van mijn vader in 5 jaar btw ook nog niet

- Een windows computer van 1100,- gaat 3 jaar mee, een Apple van 2000,- gaat 7 jaar (snel) mee en wordt niet langzamer.

- Een Apple is niet vatbaar voor virussen, het systeem wordt niet trager, hij gaat langer mee, hij draait stabieler, en is nog een sneller..

Anyway. Mijn Apple G4 is nu zo'n 7 jaar oud. En heeft dan wel een HDD van maar 80GB... maar: Ik draai er wel de nieuwste Photoshop, I-tunes, Internet, Msn & iMovie tegelijkertijd op zonder dat hij traag wordt of vastloopt. Hij speelt DVD's nog mooi vlekkeloos af, net als grote muzieklijsten of andere grote programma's.

De Pentium 4 2.89GHz met 240GB en 2 gig werkgeheugen van mn ouders is nu zo'n 3 jaar oud maar loopt vaak vast (ondanks herinstalleren etc etc door de computerwinkel = Paradigit = wel goed), blauw scherm, wordt retetraag en kan geen grote programma's meer makkelijk draaien.

Die apple kostte destijds misschien ? 600,- meer. Et voila.

Oja, MAC is niet alleen een gebruikersinterface - maar het werkt wel degelijk anders :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 10:55 #778319 door V300 register

slb_340;105715 schreef : Unique Selling points van een Apple

Ze zijn iets duurder maar: in 7 jaar is mijn Apple nog nooit vastgelopen, die van mijn vader in 5 jaar btw ook nog niet

- Een windows computer van 1100,- gaat 3 jaar mee, een Apple van 2000,- gaat 7 jaar (snel) mee en wordt niet langzamer.

- Een Apple is niet vatbaar voor virussen, het systeem wordt niet trager, hij gaat langer mee, hij draait stabieler, en is nog een sneller..

Anyway. Mijn Apple G4 is nu zo'n 7 jaar oud. En heeft dan wel een HDD van maar 80GB... maar: Ik draai er wel de nieuwste Photoshop, I-tunes, Internet, Msn & iMovie tegelijkertijd op zonder dat hij traag wordt of vastloopt. Hij speelt DVD's nog mooi vlekkeloos af, net als grote muzieklijsten of andere grote programma's.

De Pentium 4 2.89GHz met 240GB en 2 gig werkgeheugen van mn ouders is nu zo'n 3 jaar oud maar loopt vaak vast (ondanks herinstalleren etc etc door de computerwinkel = Paradigit = wel goed), blauw scherm, wordt retetraag en kan geen grote programma's meer makkelijk draaien.

Die apple kostte destijds misschien ? 600,- meer. Et voila.

Oja, MAC is niet alleen een gebruikersinterface - maar het werkt wel degelijk anders :)

Hey, jij hebt nog een echte. Ik zit, helaas, met een intel based macbook. (een andere reden voor het crashen kan ik niet verzinnen) De laptop loopt nu gemiddeld eens in de maand vast (dusdanig dat ik 'm grof uit moet zetten om 'm weer bruikbaar te krijgen), iets dat me met de oudere (non intel) macs nog niet gelukt is.

Ik gebruik 'm ook voor niets anders dan openoffice, firefox en als X desktop. Het os (macos x) is wel geinig, maar in mijn ogen niet bijzonder genoeg. (en 20 GB voor een 'kale' installatie... ik vind het veel, na 1-2 GB gewend te zijn voor linux met X) Volgens mij wil ik te veel tegelijk en wens ik niet dat het os in de weg zit. (wat zowel windows als mac os x wel lukt)

Op dit moment zit ik maar 1 sellingpoint van de mac voor de 'gewone' gebruiker en dat is de user interface. Het is allemaal mooi ontworpen, maar dat is het dan ook wel. Zeg maar de B&O onder de computers. (M'n B&O vhs video was ook een phillips met minder kleurtjes en een 16 bit AB)

Ik ben iemand die een apparaat uit elkaar trekt om te kijken hoe het werkt en indien nodig schoon te maken, ik ben niet iemand die slaafs de handleiding volgt, dus ook niet echt iemand voor mac of windows. Het gross van de gebruikers is echter van het type 'als ik hier klik moet ik applicatie X krijgen, dan is het goed', dus dan zal windows het goed doen. (en een paar willen grafisch bezig, daar blijft de mac nog steeds beter in ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 11:46 #778323 door V300 register
Ik wil toch heel graag binnenkort een 24" nieuwe iMac gaan halen.

Zowel qua software als gebruiksgemak een geweldige computer! Oef!
Misschien nog even wachten tot de iMac Touch uitkomt. Al vind ik dat eigenlijk helemaal onzinnig als je al een toetsenbord en muis hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 13:30 #778336 door V300 register

punkazz;105682 schreef : Windows updates zijn zo slopend voor je pc. Ik heb ze dan ook al jaren geleden uitgezet. Al zou ik nu alle XP/Office-updates willen binnenhalen, het gaat gewoon nie passen nie.

Windows is bij mij nog nooit gecrashed, wel allerlei andere programma's waar ik dan te druk mee ben, waardoor er onhelstelbare fouten ontstaan en af en toe wordt m'n laptopje te heet en schakelt-ie zichzelf uit.

Dat te heet had ik pas geleden ook.
Oplossing:
Blokje van een of ander onder de achterkant zodat er wat meer lucht langs kan, en klaar. Bijkomend voordeel: het tiept een stuk lekkerder ;)

Windows updates zijn tegenwoordig ook prima hoor, althans bij XP. Als ik een nieuwe installatie doe (en dat doe ik nogal eens, vanwege werk/hobby) is het met 3 of 4 keer herstarten gepiept, inclusief alle optionele updates.
Ik denk dat jouw probleem eerder schijfruimte is als ik dat zo hoor? Dat is namelijk wel kansloos, met Vista nog erger dan met XP. (vista heeft iets van 30gb op mijn werklaptop gereserveerd voor zichzelf.....)
Vista is zowiezo een beetje een miskleun geweest. Windows 7 daarentegen vind ik wel erg okee, ik heb nu de beta op een ouwe laptop draaien en de Release Candidate als tweede OS op mijn werklaptop.

Enne, ook hier is mijn eigen prive normale werkpc ook een opgefokte ouwe Asus AMD pc, met (vorige maand geconstateerd) brakke condensators enzo. Ohja, en waterschade: ik had per ongeluk een leiding van mijn waterkoeling geraakt bij het zagen:o Draait nog altijd prima :yesyes:

slb_340;105715 schreef : - Een windows computer van 1100,- gaat 3 jaar mee, een Apple van 2000,- gaat 7 jaar (snel) mee en wordt niet langzamer.

Mijn pc heeft mij destijds zeker geen 1100 euro gekost, eerder 550. Dat is 5 jaar geleden en vorig jaar op de LAN-party kon ik toch nog aardig meekomen (tenminste... ik was cannon fodder, omdat ik bijna nooit game....). Jouw geldverhaal gaat dus niet op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 13:35 #778337 door V300 register
Kijk die grote joekels zijn natuurlijk echt wel de bomb!! Ik heb wat vrienden in de 'filmindustrie' en dan is zo'n ding natuurlijk onmisbaar. Echt te gek. Voor de rest van de mensen volstaat een Windowscomputer prima, zo ken ik bijvoorbeeld weinig (tot geen) interactieve media bedrijven die met Mac werken, puur omdat de klanten Windows gebruiken.
De problemen die jij (edit: @ Stefan) schetst met een Windowscomputer heb ik niet. Ik doe inmiddels al 7 jaar met m'n laptopje (minimaal geheugen voor deze tijd) en zoals aangegeven is Windows nog nooit vastgelopen (wel andere software), ik dacht dat de blauwe schermen sinds XP niet meer bestonden?! Virussen zijn je eigen verantwoordelijkheid, gewoon bepaalde dingen niet doen en het feit dat Mac minder vatbaar is, heeft te maken met de grotere populariteit van Windows t.o.v. Apple in de zakelijke markt, denk ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 13:40 #778340 door V300 register

setsunakaede;105746 schreef : Dat te heet had ik pas geleden ook.
Oplossing:
Blokje van een of ander onder de achterkant zodat er wat meer lucht langs kan, en klaar. Bijkomend voordeel: het tiept een stuk lekkerder ;)

Is een beetje moeilijk als je je laptop op je schoot in bed hebt liggen ;) Maar het komt bijna alleen maar voor als ik een n?t iets te veeleisend spelletje aan het spelen ben.

setsunakaede;105746 schreef : Ik denk dat jouw probleem eerder schijfruimte is als ik dat zo hoor?

klopt :D

Moderators: Mark Smeets