ook voor roestpreventie en laswerk

Weg roestprobleem: De voorbalk.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2008 00:00 #704012 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Weg roestprobleem: De voorbalk.
Voorbalk loopt door tot aan de onderkant van de radiator.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2008 14:37 #704059 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weg roestprobleem: De voorbalk.
Dan nog, dat polyester is zwakker dan metaal. Het hoeft niet per se een drempel te zijn, een paaltje of hoge stoeprand (bijvoorbeeld op een parkeerplaats) is ook al genoeg.

Ik zou er gewoon een ander stukkie inlassen, dat scheelt een hoop tijd, moeite en eventuele schade/ergernis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2008 20:16 #704108 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weg roestprobleem: De voorbalk.
K ben benieuwd hoelang ik er mee bezig ben ^^

En een paaltje raak ik nooit:D En als ik 'm wel raak heb je die grote bumpers nog:) haha nee je gaat me niet van gedachten veranderen:D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2008 08:41 #704149 door 16673-dummy

slb_340;51243 schreef : En een paaltje raak ik nooit:D

Dat dacht je maar! Die grasheuvel had je ook niet gezien zeker?:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 19:54 #704302 door V300 register
[mod]Omdat het in Frans zijn liefdesverklaring aan zijn autootje wat vervuild begon te raken met voorbalk-posts, heb ik deze maar hier naartoe geplaatst. Beginnende met deze van Wouter. Hier dus graag verder over balken, bij Frans verder over liefde en reinigen. [/mod]
de achterkant van de voorbalk heeft bij alle modellen de gaten voor de mistlampen voorgeperst zitten.

daarlangs kun je dus de tuinslang een heel eind (indien nodig helemaal tot aan de andere kant) in de balk "douwen"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 20:16 #704184 door V300 register
Ho ho ho! :D... stop :) da's niet eerlijk!

Ik heb t polyester gekocht.. 25 euro heb ik genoeg.. van die ' blaadjes' die je nat maakt en glad strijkt over de vorm (t gaas dus) en boven op elkaar plakt. zit nu op totale kosten: 31 euro!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 21:39 #704201 door V300 register
Ik ken dat spul ja met die gaasjes. Dat word zo knetterhard... Echt ik heb daar een auto een keer door mee de apk gekregen, omdat als je dat vol in de textiel zet en ze er met een schroevendraaier in proberen te steken dat bijna niet lukt....

Er zit zo,n kwastje bij en dan moet je dat vloeibaar erop smeren.... Je kunt zelf fik er mee stoken, heel weinig vloeibaar polyester met heel veel verharder, dan word het loei heet en smelt gewoon het plastic weg waar je het in legt.... Ja echt waar, wie doet hier scheikunde?

DIt is ander matriaal als die poten met polyester zonder gaasjes. Daar prik je dus wel zo door heen met een schroevendraaier....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2008 22:20 #704205 door 16673-dummy

antiekeradio;51444 schreef : de achterkant van de voorbalk heeft bij alle modellen de gaten voor de mistlampen voorgeperst zitten.

daarlangs kun je dus de tuinslang een heel eind (indien nodig helemaal tot aan de andere kant) in de balk "douwen"

Huh? Mistlampgaten voorgeperst? Daar is bij mijn voorbalk niet eens ruimte voor.

Wat is nu die voorbalk? Dat stuk plaatwerk onder de voorbumper of echt die 'buis' die je ziet als je onder de auto kijkt/onder de motorkap?

Markvictor;51340 schreef : Ik ken dat spul ja met die gaasjes. Dat word zo knetterhard... Echt ik heb daar een auto een keer door mee de apk gekregen, omdat als je dat vol in de textiel zet en ze er met een schroevendraaier in proberen te steken dat bijna niet lukt....

Er zit zo,n kwastje bij en dan moet je dat vloeibaar erop smeren.... Je kunt zelf fik er mee stoken, heel weinig vloeibaar polyester met heel veel verharder, dan word het loei heet en smelt gewoon het plastic weg waar je het in legt.... Ja echt waar, wie doet hier scheikunde?

DIt is ander matriaal als die poten met polyester zonder gaasjes. Daar prik je dus wel zo door heen met een schroevendraaier....

Vind je het gek, polyester barst van de koolstof. Dat i combinatie met zuurstof en verharder (zal wel brandbaar spul zijn) fikt als de neten.
Als je er magnesium bij doet wordt het nog veel mooier:)

Maar goed, da's offtopic.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2008 22:32 #704208 door 16673-dummy
Vind je het gek, polyester barst van de koolstof. Dat i combinatie met zuurstof en verharder (zal wel brandbaar spul zijn) fikt als de neten.
Als je er magnesium bij doet wordt het nog veel mooier:)

Maar goed, da's offtopic.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2008 22:43 #704213 door V300 register
niet het plaatwerk natuurlijk. Daarom kan k dat dus wel van polyester maken:D.. oen, ghehe :).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC