× ook voor roestpreventie en laswerk

Versleten deurrubbers

Lees meer
14-01-2009 17:42 #750468 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Versleten deurrubbers
Ik heb nog van die rubbers voor de achterzijruitjes van een driedeurs in perfecte staat.

Mocht iemand over reproductie na gaan denken wil ik ze wel uitlenen als 'mal'.

Nee, ze zijn niet te koop
:+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2009 22:13 #750585 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Versleten deurrubbers
Ik ging hier iets zetten wat een hoop mensen zou pissig maken.
Nee ik doe ze niet weg maar een repro is aangeraden.

Alternatief zou kunnen zijn je zijruiten permanent te sluiten door er "dichte" exemplaren in te zetten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-01-2009 19:45 #750731 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Versleten deurrubbers
daarop zou je zelf ook zeggen:

"maar dat is niet origineel" !!


jij hebt waarschijnlijk door je jarenlange zoektochten naar onderdelen inmiddels voldoende rubber op voorraad om al je auto's van nieuw te voorzien :+

Krijg je mij overigens niet pissig mee; goede kwaliteit reproductie is voor mij goed genoeg qua originaliteit, en gaat misschien nog wel langer mee dan een 'new old stock' exemplaar ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2009 21:58 #750768 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Versleten deurrubbers
Sorry Wouter, ik ben in al die jaren nog maar 1 setje (deuren, kofferklep en klapramen) tegengekomen en dus zelf nog op zoek.
Vandaar de "maar een repro is aangeraden" uitspraak; het zou interessant zijn als ze gereproduceerd worden.
Ik zoek nog voor 3 auto's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2009 22:16 #750778 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Versleten deurrubbers
wat is er zo bijzonder aan een deur rubber? en waarom perse een reproductie

het is gewoon een universeel rubber op een rol, het enige waar je op moet letten is de hoogte van het stukje bewapende klemrubber, de dikte waar het op moet klemmen en de afmetingen van de moslaag. een deurrubber is gewoon een standaard kantbies met 90gr hol moslaagje erop. en voor de insiders, dit hoort rond te zijn en NIET ingedeukt.

zoals ik eerder gepost heb, ik heb een paar monsters van de profielmaat, en ik ben nog op zoek naar een rubber leverend bedrijf om dat bij te dumpen, en een meterprijs op te vragen. ook voor het voorruitrubber. ik ben hier echter nog niet aan toe gekomen dus wie op mij als initiatiefnemer wacht, kan helaas nog even wachten, heb er helaas op 't moment geen tijd voor. wie er wel direct mee aan de slag wilt, kan van mij die stukken rubber toegestuurd krijgen. no-problem

over new-old stock onderdelen gesproken, daar wordt ik dus allang niet meer geil van, alle onderdelen waar rubber, o-ringen, keerringen, pakkingen e.d. in verwerkt zijn hoef ik echt niet meer van volvo te hebben. dat is allemaal gegarandeerd uitgedroogd en half verweerd. en gezien het feit dat volvo ook gewoon met wereldwijd bekende merkproducten werkt, en er vervolgens doodleuk een volvo logo op perst/verft of plakt, maakt het niets uit ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-01-2009 22:30 #750782 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Versleten deurrubbers

AvdAkker;84560 schreef : (...)
over new-old stock onderdelen gesproken, daar wordt ik dus allang niet meer geil van, alle onderdelen waar rubber, o-ringen, keerringen, pakkingen e.d. in verwerkt zijn hoef ik echt niet meer van volvo te hebben. dat is allemaal gegarandeerd uitgedroogd en half verweerd.

Je bedoelt van die akkefietjes dat je een nieuwe carburateur voetpakking nodig hebt omdat je toch maar eens die oude pakking weg moet doen en het nu eens echt goed wil doen, en dat je 2 dagen later met een bokkende motor 100km file moet rijden omdat die mooie spiksplinternieuwe Volvo-pakking die je zo uit het plastic onder de carb geschroefd hebt in 3 delen op je spruitstuk blijkt te liggen?
En dat je dan maar in de regen en de kou 's avonds met wat pakkingpapier aan de gang gaat en zelf een pakkingkje klust, die een half jaar later nog steeds prima zit en dus ook voorlopig lekker blijft zitten? :D (been there...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2009 22:33 #750785 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Versleten deurrubbers
inderdaad! op een aantal overige onderdelen na vind ik het allang PRIMA dat volvo niets meer van de 300 serie meer heeft, die ouwerwetse meuk wat al 10 jaar op de plank ligt hoef ik niet te hebben, totaal niet betrouwbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-01-2009 22:53 #750798 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Versleten deurrubbers
@ Anjo

Er heeft zaterdag een aantal heren aan het portier van m'n 360 staan trekken, maar volgens hen was de speling minimaal, dus laat ik die scharnierpennen eerstvoorlopig maar zitten. Was aanvankelijk van plan morgen of zaterdag de deurrubbers bij Gorubber (voorheen Olthuis) op te halen, maar waarschijnlijk kom ik er toch niet aan toe. Wanneer ik de rubbers heb vervangen, zal ik m'n ervaringen met jullie delen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2009 22:58 #750801 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Versleten deurrubbers
dat je deur er nog niet bijna uitvalt wil niet zeggen dat een dergelijke speling vervelend kan zijn, en voor een klapperende deur/windgeruis kan zorgen. ik heb op mijn 340 ook minimale speling op de scharnierpennen deur lv, en bij 140+ zie ik de complete deur bewegen. m'n rubbers zijn per definitie nog prima, niet gescheurd en zelfs nog rond en ik heb er voor gekozen om als de tijd rijp is gewoon de hele zooi te vervangen. heb al een stuk of 10 scharnierpennen liggen, zakje heeft me dacht ik 7 euro gekost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2009 21:56 #751286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Versleten deurrubbers

AvdAkker;84583 schreef : dat je deur er nog niet bijna uitvalt wil niet zeggen dat een dergelijke speling vervelend kan zijn, en voor een klapperende deur/windgeruis kan zorgen. ik heb op mijn 340 ook minimale speling op de scharnierpennen deur lv, en bij 140+ zie ik de complete deur bewegen. m'n rubbers zijn per definitie nog prima, niet gescheurd en zelfs nog rond en ik heb er voor gekozen om als de tijd rijp is gewoon de hele zooi te vervangen. heb al een stuk of 10 scharnierpennen liggen, zakje heeft me dacht ik 7 euro gekost.



zijn die scharnierpennen nog te krijgen, of heb jij er een paar voor mij Anjo??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets