Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

club catering

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 18:02 #758681 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic club catering
Mijn standkachel gaat ook op diesel, vandaar. En gas bevriest...

@njo, volgens mij pastte Jeroen's idee niet ... of lees ik niet goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 18:03 #758682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic club catering

huysmans;90268 schreef : Even een kleine correctie, de standaard volvo 7 serie D24 is 85 PK, de D24T is 109 PK en de D24Tic is 122 pk.

Diesel kooktoestelletjes zijn er zat te vinden, zoek eens op marktplaats bij de scheepvaart. Gas is niet handig daar, diesel is er zat voorradig, dus kan er prima op gekookt worden. ;)



scheepvaart! da's een goeie tip! thx!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 18:04 #758683 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic club catering
Gas is daar niet handig, daar dat zwaarder is dan lucht en veel gas onder in je boot wil je niet... zeker niet met vonken in de buurt. :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 18:15 #758685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic club catering
Als ik wil cateren, of kamperen, dan wil ik zo self-supported zijn als schepen. Mocht er een v3c rit zijn zoals een nachtrit, dan hoef je niet stroom e.d. te regelen.Gewoon alles bij je hebben wat nodig is en multi-functie geven. Daarom ook de 4x4 er onder. Sneeuw, bergen, modder en weilanden mogen me niet blokkeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 18:23 #758686 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic club catering

racousho;90271 schreef : Mijn standkachel gaat ook op diesel, vandaar. En gas bevriest...

@njo, volgens mij pastte Jeroen's idee niet ... of lees ik niet goed?

Alles past, alleen zal er vast wel wat aangepast moeten worden om het te laten passen. Genoeg handige mensen hier die vast wel even willen helpen om van de warme hap een snelle hap te maken! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 18:29 #758688 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic club catering
idd, zo moeilijk is dit blok niet.

motorsteunen las je zo opnieuw tegen beide chassisbalken. blok te hoog? mooi, dan hang je hem wat lager, kan makkelijk met 50cm bodemvrijheid.

zaken als een passende versnellingsbak, lengte aandrijfas naar verdeelbak zijn de grootste worries. alle randonderdelen naar achteren plaatsen (zoals het brandstof filter) levert al een zee aan ruimte op wat weer ruimte opbrengt voor intercoolerpiping.

het lijkt mij iig wel wijs om met een paar man hierin te verdiepen, ik meld me bij deze al aan als sleutelvrijwilliger;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 18:30 #758689 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic club catering
Ok, laten we er vanuitgaan dat het past: wat kost zo'n blok? ... ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 18:52 #758698 door V300 register

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 19:12 #758704 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic club catering
hahahhahahaha ouch:D misschien even wat alternatieven bekijken dan, wat past er allemaal op dat koppelingshuis?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 19:30 #758707 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic club catering
Als betere prestaties je doel zijn, heb je aan de andere originele LT-motoren ook geen moer. Beste gok is toch echt een 2.4 TD, of je moet heel erg moeilijk willen doen en iets van een andere auto erin persen. Diesel heeft toch wel de voorkeur waarschijnlijk. Ik kan me niet voorstellen dat je heel veel beter af bent als je de tweeliter uit een Porsche 924 (125 pk) erin perst. Waarschijnlijk staat het ding toch als vrachtauto op kenteken.

Eerste eis is een lijnmotor omdat het zootje anders niet past (ligt in lengterichting op de vooras, tussen de voorstoelen). En dan nog moet je een motor vinden die qua afmetingen overeenkomt, en een beetje gunstig geprijsd is. Als ik niet op dat laatste let, ben ik benieuwd of een Mercedes OM 602 of 603 (zeg maar de 250 D of 300 D, vijf resp. zes cilinders) past. Ook zonder turbo leveren die mooie cijfers, zeker de 300 D. Vind je in het oude type E-klasse (W124) of in een Mercedes Sprinter ofzo. Maar al zou het passen, vind er maar eens een.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD