club catering
- V300 register
- Verbannen
-
@njo, volgens mij pastte Jeroen's idee niet ... of lees ik niet goed?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
huysmans;90268 schreef : Even een kleine correctie, de standaard volvo 7 serie D24 is 85 PK, de D24T is 109 PK en de D24Tic is 122 pk.
Diesel kooktoestelletjes zijn er zat te vinden, zoek eens op marktplaats bij de scheepvaart. Gas is niet handig daar, diesel is er zat voorradig, dus kan er prima op gekookt worden.
scheepvaart! da's een goeie tip! thx!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Alles past, alleen zal er vast wel wat aangepast moeten worden om het te laten passen. Genoeg handige mensen hier die vast wel even willen helpen om van de warme hap een snelle hap te maken!racousho;90271 schreef : Mijn standkachel gaat ook op diesel, vandaar. En gas bevriest...
@njo, volgens mij pastte Jeroen's idee niet ... of lees ik niet goed?

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
motorsteunen las je zo opnieuw tegen beide chassisbalken. blok te hoog? mooi, dan hang je hem wat lager, kan makkelijk met 50cm bodemvrijheid.
zaken als een passende versnellingsbak, lengte aandrijfas naar verdeelbak zijn de grootste worries. alle randonderdelen naar achteren plaatsen (zoals het brandstof filter) levert al een zee aan ruimte op wat weer ruimte opbrengt voor intercoolerpiping.
het lijkt mij iig wel wijs om met een paar man hierin te verdiepen, ik meld me bij deze al aan als sleutelvrijwilliger;D
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Eerste eis is een lijnmotor omdat het zootje anders niet past (ligt in lengterichting op de vooras, tussen de voorstoelen). En dan nog moet je een motor vinden die qua afmetingen overeenkomt, en een beetje gunstig geprijsd is. Als ik niet op dat laatste let, ben ik benieuwd of een Mercedes OM 602 of 603 (zeg maar de 250 D of 300 D, vijf resp. zes cilinders) past. Ook zonder turbo leveren die mooie cijfers, zeker de 300 D. Vind je in het oude type E-klasse (W124) of in een Mercedes Sprinter ofzo. Maar al zou het passen, vind er maar eens een.