Stevens '89 360 GL sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
verder is het argument wat Fran?ois eerder al noemde toch echt wat belangrijker dan een 'zo laag mogelijk toerental'. Het draait immers om de algehele effici?ntie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mij is altijd vertelt dan tussen de 2500 en 3500 het ideale toerengebied is. Om zo efficient mogelijk te rijden moet je de versnelling kiezen met het toerental daar tussen, maar liefst zo laag mogelijk.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
maar goed, dit is een typisch voorbeeld van 'de eeuwige discussie', laten we Stevens topic daar verder maar niet meer mee vervuilen
- V300 register
- Verbannen
-
) deel met collega/vriendin. Rijdt ook heel leuk. Dus de ene week haar auto, dan weer een week de 360. Zoiets.Over de 360: het diff maakte al een beetje lawaai bij aanschaf, maar begint nu toch wel erg te worden. Op de sleuteldag in Ermelo nog oliepeil gecheckt, dat was prima. Lekt ook niet meer of nauwelijks, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.
Wat denken jullie? Vervangen het beste? Anjo? Het diff was al niet helemaal lekker meer geloof ik?
Verdere puntjes van aandacht:
- vulslang stukje naar de tank zweet wat, wil graag een keer vervangen (BBB?)
- sowieso de brandstofslangetjes maar eens vervangen, stinkt wat
- bandjes vervangen
- Joost attendeerde me nog op een schrapend (hand)remslangetje(?) aan de onderzijde langs een dwarsbalk. Moet ik eens wat aan doen.
Kortom, volgende sleuteldag waar ik bij aanwezig ben is er vast genoeg te doen.
Voor de rest schiet de hobby er aardig bij in laatste tijd i.v.m. samenwonen en andere burgerlijke zaken die daarbij komen kijken
De rode 360 GLE staat inmiddels in de stalling, of ik hem ga schorsen weet ik nog niet. Voorlopig is daar geen reden voor, nieuwe APK en hij rijdt nog steeds verdomde lekker, dus ik wil 'm eigenlijk gewoon zo af en toe uit de stalling kunnen halen.
Mijn gemiddelde dagelijkse post score is dramatisch aan het zakken, toch kijk ik nog af en toe mee hier. Dat blijf ik gewoon doen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Verdere puntjes van aandacht:
- vulslang stukje naar de tank zweet wat, wil graag een keer vervangen (BBB?)
- sowieso de brandstofslangetjes maar eens vervangen, stinkt wat
- bandjes vervangen
- Joost attendeerde me nog op een schrapend (hand)remslangetje(?) aan de onderzijde langs een dwarsbalk. Moet ik eens wat aan doen.
Dit lijstje is inmiddels al een tijdje afgewerkt, benzinelucht is een stuk minder. Tevens zijn de bandjes achter vervangen en zijn diff+bak vervangen, wiellager r.a. is ook vervangen. De plaat waar de brandstofpomp op ligt is ook met een mooi beschermend laagje weer afgeleverd door Erik. Topservice en ik mocht een tijdje in een hele leuke leenauto rijden
Hij maakt nog wel wat schrapend geluid achter, dus dat staat nog op 't lijstje, iemand een idee? Erik? Inmiddels 15000km mee gereden sinds aankoop en dus wordt het weer eens tijd voor een oliewissel bij de aankomende sleuteldag (10000km geleden), omdat het kan.
Verder zijn er inmiddels wat concretere plannen om een andere auto te kopen, dus de kans is aanzienlijk dat de auto verkocht gaat worden, zie advertenties... Jaja, het is weer eens zover, maar we willen graag een wat modernere auto voor o.a. lange road trips/vakanties (in de winter). Dat durf ik toch niet zo goed aan met deze auto en de auto van m'n vriendin is te klein.
Wordt vervolgd...
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;233230 schreef : Verder zijn er inmiddels wat concretere plannen om een andere auto te kopen, dus de kans is aanzienlijk dat de auto verkocht gaat worden, zie advertenties... Jaja, het is weer eens zover, maar we willen graag een wat modernere auto voor o.a. lange road trips/vakanties (in de winter). Dat durf ik toch niet zo goed aan met deze auto en de auto van m'n vriendin is te klein.
Wordt vervolgd...
Nu weet je wat je hebt; wat je terugkoopt, dat is altijd afwachten.
Hoezo durf je geen lange road trips of wintervakantie aan met deze 360?
Goede winterbanden erop en gaan met die banaan.......eehh......360!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wat zijn precies jouw argumenten om de 360 te willen verkopen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar we willen ook meer ruimte...in combinatie met woon-werk verkeer komt deze auto toch net wat tekort qua relaxedheid/onbezorgdheid. Ik heb de rode 360 ook nog he en die rijdt toch een stuk lekkerder, maar die is voor erbij...en tuurlijk krijg ik spijt. Hoort erbij Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.