show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2013 23:55 #930635 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Arjen's nieuwe 340
Bedankt voor het bericht. Fijn dat het gelukt is.

Naar aanleiding van dit voorval de volgende vraag. Tot nu toe loopt, bij iedere auto met dit probleem, de moer er aan de rechterzijde van af. Is dit toevallig of zit dit in de rede?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2013 10:09 #930641 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Arjen's nieuwe 340
omdat het normaal schroefdraad is, had linkse schroefdraad moeten zijn. het is een combinatie van koppel + loslooprichting wat er voor zorgt dat de rechter moer los kan lopen.

tov lassen doe ik er bij voorbaat Loctite 270 op; dit is een sterke montage borging waarbij je de moer eerst met een brander moet verwarmen voor het weer los te krijgen is.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-05-2013 10:11 #930642 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Arjen's nieuwe 340
Dat was vast even balen, gelukkig is alles met wat hulp van Erik weer goedgekomen, die moer zal er nu niet meer zo snel vanaf rollen :nono:

Fijn ook dat er verder geen schade door is ontstaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2013 10:28 #930644 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340
Leuk klusje trouwens om liggend op de grond de schijven zover aan te drukken dat ie de moer er weer op kunt draaien;) of is daar een manier voor?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2013 10:29 #930645 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Arjen's nieuwe 340
grote lijmtang:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2013 10:53 #930646 door V300 register

AvdAkker;216205 schreef : grote lijmtang:D

Heb maatje 45 gebruikt, werkte prima. Maar dan heb je dus een extra hand nodig om de moer erop e draaien:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2013 21:23 #931068 door V300 register
Ik heb besloten de 340 te koop aan te bieden.. Dit gebeurd met gemengde gevoelens, maar tis niet anders.. misschien is er iemand ie intresse heeft in deze zeer goed onderhouden 340.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2013 22:09 #931069 door V300 register
Oeps...en dat na al die moeite,tyd en geld die je er in gestoken hebt.......sjipsssssssssssssssssssssssssssss heb net wat anders gekocht........

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-05-2013 22:29 #931071 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Arjen's nieuwe 340
Wat jammer zeg; wil je ook met ons delen waarom je de 340 wil verkopen?

Diegene die hem wil kopen is in ieder geval verzekerd van een in heel goede staat verkerende 340 die nog heel wat kilometers aankan!

Hopelijk vind je er een koper voor die niet alleen goedkoop rijden als argument heeft...

Succes met de verkoop Arjen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2013 17:16 #931151 door V300 register
Terechte vraag, en zal ook evenzo worden bediscuseerd. Voor ons is de 340 2e auto2 jaar terug ontstond de wens 1 zelfde auto te rijden als de eerste, en na wat zoek werk geschiede dit.
De 850 vreet gerust zijn maandelijkse centen, maar daar zit ook enorm veel tijd energie geld, maar ook emotie in van mij. Dus de 2e auto kan gewoonweg niet te duur zijn. Toch heb ik de keus gemaakt een 340 keurig voor elkaar te maken, en een hagel nieuwe gasinstalatie in te laten bouwen, maakt dit het een goedkope auto? Nee dat doet het niet, uitgerekend is hij net zo duur als de corsa die we ervoor hadden, maar dit werd goed gemaakt door het rijplezier en de nostalgie die elke dag bij de deur stond.

Nu wordt het 'mis"bruik van de oldtimer regeling aangepakt, en meteen gaat de 340 een hoop geld meer kosten, dit vertik ik, ik ben boos op de mensen die dit besluit namen, maar tevens ook vol onmacht. En heel eerlijk, het wordt dan gewoon te duur. Gas eruit kan, maar iedereen kent het benzine verbruik en dan nog kan ik hem geen 3 maanden schorsen en dus zal ik hoe dan ook behoorlijk beladting moeten gaan betalen.. Daarbij komt dat er in mijn geval behoorlijk kapitaal vernietiging heeft plaats gevonden, de 340 heeft mij 4000 euro gekost al met al, en dan reken ik niet de uren. En wat is het straks waard? oud ijzer? wie zal het zeggen..

Ik zal altijd een verbintenis houden met auto's uit de jaren 80 of zelfs 70, dus er komt weer een oldtimer terug op termijn, maar geen 340, dat zal dan op zijn minst een 360GLT moeten zijn, en daar zal ik mij dus op gaan focussen de komende tijd. Geen afgeragd ding hoor.. (voordat iedereen begint te PB');D

Ik klaag niet want ik ben geen klager, wel ben ik boos op het hele gebeuren, en heb ik te doen met mensen die hun bedrijf\baan gaan verliezen of al hebben verloren puur omdat onze regering wat euro's ziet.
Voor nu is er in ieder geval een Nissan Micra aangekocht van 2000, lekker luxe met airco stuurbekrachtiging en alles erop, en die zal als dagelijks worden gebruikt. Voorals nog ga ik denk ik zelf rijden met de 340, om er nog even van te genieten. Maar als ik hem kan verkopen gaat hij dus wel weg..

Ik hoop ook op een liefhebber, want ik weet ook dat dit echt nog een nette 340 is, die bol staat van luxe..
En natuurlijk de mooie velgen;)

Ik zal er een advertentie voor maken.
Niemand hoeft het met mij eens te zijn, en 1 ieder staat vrij zijn mening te spuien, maar ik vind het te gek worden op deze manier.. en dan doel ik op de finaciele kant..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC