show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 13:01 #899076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340
Nou worden die rot foto's weer groot:(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 13:07 #899078 door V300 register
Bij tinypic kun je bij "resize: default" de grootte uitkiezen, "15" screen (800 x 600)" is het geschiktst voor alle gebruikers. Schroom niet om die foto's dus nog een keer te uploaden, want dat maakt niet uit bij dit soort imagehosts. Als je snel bent kun je je eigen post nog aanpassen, anders moet ik het doen (of een andere mod).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 13:12 #899080 door V300 register
Past prima op een 24" monitor :D 'kvind grote foto's altijd veel fijner, alleen ik snap dat voor het gros van de mensen een kleinere klikbare versie beter stemt.

Dit forum ondersteunt helaas niet de handige resize [ img = x , y ] tag, maar gooit in plaats daarvan gewoon de enorme foto tussen de text terwijl je typt.. :(

Je kan even via mspaint of photoshop de foto resizen en opnieuw uploaden.. ik heb het alvast even voor je gedaan, je hoeft alleen deze text te copy pasten:
[php]
[img

[img

[img

[img

[img

[/php]In dit geval heb ik dus een kleine foto ge?pload naar mijn eigen server, en heb ik ze klikbaar gemaakt naar jou grote foto. Je kan het ook doen zoals Steven zegt! Misschien nog handiger :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 15:59 #899105 door V300 register
Heb het nu te pakken:w00t:

Zoals eerder vermeld, ben ik bij de voorwielen begonnen, schijven eraf, wiellagers vervangen, rembrackets schoon, juist de glij vlakken van de blokken, wielkast van iedere zand korrel ontdaan, en in een beschermende laag gezet..

schijf demontage:

[/img]

Wiellager weer nieuw, met nieuwe schijf:

[/img]

Alles gemonteerd en de wielkast zwart:

[/img]

De remslangen voor waren nog erg goed, dus die heb ik laten zitten. Evenals de fusee kogels, en stuurkogels, die waren ook goed. Al zal ik als ik straks de stuurbekrachtiging overbouw er wel een paar nieuwe stuurkogels onder zetten.
Na de voorwielen komen de achter wielen, ik had tijdens het rijden al gemerkt dat de schokkers achter niet al te best waren, dus die meteen vervangen, dan trek je de remtrommel eraf, en dan wordt het ineens duidelijk waarom deze duitser het vertikte fatsoenlijk te remmen..

Staat achter remmen:

[/img]

Nieuwe schokker, nog wel met de oude remvoering die ik dacht te kunnen hergebruiken:

[/img]

Ook heb ik gezien dat de remslang achter behoorlijk uitgedroogd was, dus ook die nieuw..
Dan zie je dat de olie heerlijk uit het wielremcilinder loopt, en ja aan beide kanten. Gelukkig had ik ze zowiezo al willen vervangen, en had ik deze dus al op voorraad..
Heb ik alles weer gemonteerd(remvoering ansich was nog prima) valt me de voering zo van de schoen af tijdens de montage van de remtrommels:crazy1:
Dan de voering ook maar nieuw, en meteen een nieuw montage setje (veren setje) gebruikt, heb ik daar even geen omkijken meer na.

Alles gemonteerd, kijk goed, en je ziet boven de ankerplaat nog net de nieuwe remslang bling bling doen:

[/img]

Dan denk je, zo voering erop, trommels monteren, natuurlijk willen die er niet op, alle dan stellen we de handrem terug, maar waar zit het stel mechanisme dan toch.....
Pal boven de vario, wat een heerlijk plekkie toch weer.. Maar goed, ook dat is opgelost, trommels erop en de boel goed gesteld..

Straks weer verder..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 16:01 #899106 door V300 register
Het heeft even geduurd, maar eindelijk heb ik het met mijn botte verstand voor elkaar om die foto's normaal te plaatsen hier:) excuus voor het ongemak... :):)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 16:03 #899107 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Arjen's nieuwe 340
Ziet er goed uit. Dat wordt straks heerlijk onbezorgd rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 16:49 #899118 door V300 register

Erik;193473 schreef : Ziet er goed uit. Dat wordt straks heerlijk onbezorgd rijden.

Das ook de bedoeling Erik, maar daar mag jij je steentje ook nog aan bijdragen:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 18:20 #899123 door V300 register
Na de 4 wielen en wielkasten te hebben gehad, ben ik verder gegaan onder de motorkap..
Bij aankoop liep de 340 echt hondsberoerd, toen al even het luchtfilterhuis eraf gehad, en gezien dat de schroefdraad tbv montage van luchtfiltehuis op vakantie was, en het bovengedeelte lag los, ook daar bij 2 bouten de draad eruit. Dus meteen 1 op 1 de weber van de sloper afgehaald en die gemonteerd. Op de sloper liep hij(zei het erg laag stationair) wel goed, dus was niet bang dat hij niet goed zou zijn.. Daarbij meteen de EMVK samen met het tachorelais overgezet, want eenmaal op snelheid bleef hij hoog in toeren hangen, dit is beter geworden, maar moet nog beter kunnen volgens mij.

Afijn, de auto moest op de brug dus veel tijd van rijden heb ik nog niet gehad:o

Hieronder een lijst met wat ik onder de kap allemaal heb vervangen.

Bougie's
Bougie kabels
Verdeler kap met rotor
Benzine filter
Luchtfilter
olie
Remolie
Koelvloeistof
Thermostaat
Klepdeksel pakking
Verschillende vacuum leidingen(diegene die nodig waren)
Heel aantal slang klemmen
Olie filter
Uiteraard heb ik de kleppen gesteld, de verkoper melde dat hij dit een aantal weken geleden juis had gedaan.. Yeah right De inlaat kleppen stonden allemaal op 0,10 en de uitlaat kleppen op 0,15, dat moet zijn op koude motor: inlaat 0,15 en uitlaat 0,20. Ook weer goed gezet dus. De verkoper zei dat hij er geen vloeibare pakking bij had gedaan met de montage van het kleppendeksel, en dat hij daarom lekte. Ik heb het kleppendeksel gemonteerd, en meteen na de start zeek de olie er bij de 2 middelste cilinders uit aan de kant van de weber. De boel weer helemaal los. schoon gemaakt en nog een geprobeerd, je raad het al... weer lekken.:grr:

Toen maar van de sloper het kleppen deksel genomen, nog wel vergeleken met de oude(totaal geen verschil) maart nu istie dicht, maar wat kun je er dan mee aant klooien zijn zeg:wtf:

Nieuwe thermostaat:

Veel nieuw onder de kap:

[/img]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 19:46 #899134 door V300 register
Respect voor deze grondige aanpak! Weer een topic om goed te volgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 20:09 #899142 door V300 register
Daarna gister aan het eind van de dag de boel maar eens aangeslingerd, en jawel perfect lopen, torretje kon bijna een euro op zijn kant op staan, heb hem netjes afgesteld, en hij liep zoals hij lopen moet.... Liep ja... Pffiieeuuw daar vliegt me het T-stuk van mijn kleppendeksel af, even terug drukken, raak hem aan... Kapot.., dan die van de sloper, die ligt er immers nog, wil hem derop drukken..... Krak, ook naar de malle miezen, dan komt er zo'n momentje van.... he, vervelend en zo....
Uiteindelijk had ik nog een T-stuk liggen van een koelsysteem, en tijdelijk dit met wat leidingen en slangklemmen vast gezet. Voot 110 procent zeker is dat dicht, maar denk je dat hij nog weer mooi lopen wil???Nope... Spuit ik links(voorzijde motor) tegen het spruitstuk, voetpakking met remmenreiniger loopt het toerental op, maar rechts dus ook.. Ben daar even klaar mee, gelukkkig valt er goed mee te rijden, en dat dus gedaan. Wat een verschil.... Hij remt, is op constante snelheid al een mooi stukje rustiger resonanties allemaal weg, weer heerlijk straffe vering.
Ik is weer een blij mens:yeah:

Ook nog iets gedaan wat sommigen heiligschennis zullen vinden, maar zelf vind ik het mooier.

Voor:

[/img]

Na:

[/img]

Nu moet ik eerst de Opel Corsa, die plaats maakt voor de 340 klaar maken, die is verkocht met een grote beurt, waar die aan toe was, vind het belangrijk dat de mensen die hem hebben gekocht een goed wagentje krijgen.

Daarna zal ik weer verder gaan met de 340, doch hij zal dan wel rijdbaar moeten blijven.
A.s. zaterdag zal het laswerk gaan plaats vinden, zal daar ook weer foto's van plaatsen, zo ook het interieur overbouwen van de sloper, de electrische ramen, luidsprekers en nog het 1 en ander zal in de duitser gaan komen, heb gelukkig wat dagen vrij genomen.. En als alles loopt zoals ik hoop, dan zal de stuurbekrachtiging er ook opzitten tegen die tijd.

Via dit forum heb ik een spoiler op de kofferklep besteld, en die verwacht ik toch eigenlijk heel snel, en als het mee zit heb ik ook een set 14" GLT wielen gescoord, daar zullen dan nieuwe banden op komen.
Op zoek ben ik nog naar een GLT voorspoiler(zo'n zwarte) iemand nog 1 liggen?

De punten die mij op dit moment een doorn in het oog zijn, zijn: schakelen, das bijna niet te doen, zolang hij ook maar iets op de choke loopt(hoge toeren) kan ik niet schakelen zonder tandengeknars, en dat vind ik echt vervelend:mad:
Hij loopt nog niet lekker, de koppeling moet worden gesteld, en dan de vario riemen nog, en dan ach dan istie misschien wel klaar, en gaat hij doen waarvoor hij is... Rijden, en daar heb ik zin in:yeah:

Deze map lag overigens in de sloper, echt leuk.

Dicht:

[/img]

Open:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC