Arjen's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
-
Maar het blijft wel leuk werken aan deze auto's, ineens weet ik weer hoe vreselijk veel uren ik er vroeger in heb gestopt:)
Volgende week zaterdag zal al het laswerk gedaan gaan worden, en daarna kom ik toch wel in de buurt van lekker gaan rijden..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het komt vaak voor dat een 340 voor weinig gekocht wordt en dan verder opgereden wordt, of voor zo weinig mogelijk op de weg wordt gehouden. Jij koopt een 340 en begint meteen met stage 0 "tuning". Ik hoop dat die trend voortgezet wordt en dat velen een 340 kopen omdat het zo'n leuke auto is i.p.v. om goedkoop te kunnen rijden (al is dat laatste vergeleken met een 850 natuurlijk altijd zo).
Je hebt daar een stel mooie auto's, hopelijk kun je er ??n schitterende van maken waar je nog lang plezier van hebt!
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;193245 schreef : Respect voor je grondige aanpak! Ik zie de foto's en lees de verhalen op het 850-forum.
Het komt vaak voor dat een 340 voor weinig gekocht wordt en dan verder opgereden wordt, of voor zo weinig mogelijk op de weg wordt gehouden. Jij koopt een 340 en begint meteen met stage 0 "tuning". Ik hoop dat die trend voortgezet wordt en dat velen een 340 kopen omdat het zo'n leuke auto is i.p.v. om goedkoop te kunnen rijden (al is dat laatste vergeleken met een 850 natuurlijk altijd zo).
Je hebt daar een stel mooie auto's, hopelijk kun je er ??n schitterende van maken waar je nog lang plezier van hebt!
Dankjewel voor de leuke reactie, het is de bedoeling dat deze 340 mij voorlopig zal rijden, daartoe wil ik ervoor zorgen dat ik goed, vertrouwd en veilig over de weg wil gaan. Zoals al gezegd heb ik bij de 3 serie een enorm jeugd sentiment, en dat maakt het extra leuk.
Mijn motto is eigenlijk altijd: Als je het doet, doe het dan goed. Al zal ik niet zover doorslaan als met mijn 850R:woops: Voor degene die het blog op het 850 forum wat lang vinden om geheel te lezen:f, hij is geheel uitelkaar geweest, compleet opnieuw gespoten, en met originele nieuwe delen weer opgebouwd, ook technisch is hij nagenoeg nieuw.
Voor nu heb ik het remsysteem klaar, al twijfel ik nog bij het hoofdrem cilinder. Motorisch nu ook alles vervangen, Alle ontstekingsdelen kabels verdelerkap rotor, bougie's, alle filters, morgen kleppen stellen, nieuw koelwater, en zoals gezegd zal volgende week zaterdag het las werk gebeuren, en daarna wordt hij cosmetisch aangepakt, zowel van binnen als van buiten(ander interieur, andere deur strippen, achter spoiler, velgen, electrische ramen, stuurbekrachtiging, etc), en aan het eind zal hij volledig gepolijst worden (naast reparatie's doe ik ook auto's polijsten, ook wel bekend op het 850 forum), en dan hoop ik een heel deftig karretje te hebben van 27 jaar oud.
Dan zijn er alleen nog de dingen waar ik graag eens een keer zou willen meekijken met iemand die er veel en goede ervaring mee heeft.. Te weten: de vario riemen stellen, koppeling controleren, en de weber eens goed afstellen.
Had het al eens gevraagd, en heb ook wel wat namen gevonden ondertussen op dit forum van mensen die dit doen, maar als er iemand zin en tijd heeft mij hier eens mee bij ye staan, dan heel graag. En nee, dat hoeft natuurlijk niet voor niets.
- V300 register
- Verbannen
-

Ook leuk dat je zo'n 340 opknapt om er in te gaan rijden, en dan kies je zelfs voor een 1.4 met vario, nogal een schril contrast

- V300 register
- Verbannen
-
mastertje;193250 schreef : Fantastisch mooie kar geworden die rooie 850R zeg, phoe, zeker met dat laatste Vialle systeem er bij in, dat mag wat gekost hebben
! Wist ook niet dat je leren bekleding zo leuk kan opknappen. Ik heb even 'snel' door alle pagina's van je topic gebladerd, en je kan zien dat je er geen half werk van maakt.. thumbs up voor dat.
Ook leuk dat je zo'n 340 opknapt om er in te gaan rijden, en dan kies je zelfs voor een 1.4 met vario, nogal een schril contrast. Zoals je kan zien is er genoeg technische kennis aanwezig op dit forum
dus daar kan je vast even mee vooruit. Je zult zien dat de oude techniek soms interessanter is dan dat moderne gefrunnik met elektronica :groovy:
Dankjewel, Vialle zit er idd sins kort in, zodra de 340 goed loopt zal hij ook op gas gaan lopen, er komt een hagel nieuwe installatie in.
Als je het hele topic hebt doorgebladerd en veel hebt gelezen, dan heb je een hoop gezien:worship: en dan ken je mij ondertussen door en door:lol:
Vandaag de achter rem voering binnen gekregen en de thermostaat, en nog wat dingetjes. Had hem vanavond aan het lopen willen hebben, maar in plaats daarvan lig ziek op bed:wtf2:
Maar goed, op 1 dag komt het ook alllemaal niet..
- V300 register
- Verbannen
-
Enne, hoe bereik je hier iemand die zijn mailbox vol heeft zitten?

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Arjen850;193299 schreef : Vind trouwens dat de technische onderdelen nog erg makkelijk te verrkrijgen zijn.
Enne, hoe bereik je hier iemand die zijn mailbox vol heeft zitten?
Als het om Erik van O gaat moet je hem mailen/bellen, want zijn PB-box zit altijd vol.
- V300 register
- Verbannen
-
elpee;193307 schreef : Als het om Erik van O gaat moet je hem mailen/bellen, want zijn PB-box zit altijd vol.
U gaat door voor de koelkast:w00t:
- V300 register
- Verbannen
-
En ik heb in de duitser verweerde sierlijsten zitten in het voor en achterraam rubber, zijn die te vervangen voor andere zonder de ruit eruit te halen, en zo ja hoe haal je die lijsten eruit?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Arjen850;193348 schreef : Nog even wat vraagjes: Hoe demonteer je de brede deurstrips? zitten die alleen geplakt?
En ik heb in de duitser verweerde sierlijsten zitten in het voor en achterraam rubber, zijn die te vervangen voor andere zonder de ruit eruit te halen, en zo ja hoe haal je die lijsten eruit?
1) ja
2) nee
De chroomlijstjes zitten vast in het rubber. Je kunt wel de ruiten omwisselen. Als je geduld hebt en voorzichtig bent, heb je zo'n ruit er met een half uurtje wel uit. Wel voorzichtig zijn want ze breken gauw.
Houd er rekening mee dat je roest tegenkomt onder de ruit.