Arjen's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;193350 schreef : 1) ja
2) nee
De chroomlijstjes zitten vast in het rubber. Je kunt wel de ruiten omwisselen. Als je geduld hebt en voorzichtig bent, heb je zo'n ruit er met een half uurtje wel uit. Wel voorzichtig zijn want ze breken gauw.
Houd er rekening mee dat je roest tegenkomt onder de ruit.
Uit vroegere tijden staat mij nog iets bij dat de hard chrome lijsten idd alleen vervangen konden worden als de ruit eruit is, maar dat de kustof lijsten(die ik dus heb, en die ook vreselijk verweerd zijn) vervangen konden worden zonder de ruiten te demonteren..
Maar dat heeft mijn geheugen dus niet helemaal goed:nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
je zou natuurlijk kunnen overwegen om een voor- en achterruit van een 343'tje te nemen, die hebben RVS lijstjes en dat gaat dus niet verweren
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;193355 schreef : Ow, wacht even, dat zou goed kunnen! Tot nog toe heb ik alleen 343's/345's gehad met chromen lijstjes, het zou kunnen dat het bij de latere 340's anders is...
je zou natuurlijk kunnen overwegen om een voor- en achterruit van een 343'tje te nemen, die hebben RVS lijstjes en dat gaat dus niet verweren
Uiteindelijk is er maar 1 manier om hier achter te komen, voorzichtig proberen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Mooie [duitse volvo] zeg!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Groet Arjen
Die toch wel aant switchen is met forums momenteel:f:lol:
- Mark Smeets
- Moderator
-
Arjen850;193398 schreef : maar omdat ik er nog geen vinger achter krijg hoe ik de foto?s in normaal formaat hier krijg, doe ik dat hier nog maar niet, wordt zo?n puinhoop anders..
Bij het invoeren van een bericht op het symbool met de 'bergen' klikken. Krijg je een venster waar je de link naar je afbeeldingen kunt invoegen. Ik zei dat je tinypic hiervoor al gebruikt, dus ideaal

Of je zet zelf de link tussen [img]http:/XXXXXXX.jpg[/img]
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;193402 schreef : Bij het invoeren van een bericht op het symbool met de 'bergen' klikken. Krijg je een venster waar je de link naar je afbeeldingen kunt invoegen. Ik zei dat je tinypic hiervoor al gebruikt, dus ideaal
Heel even opletten dat je niet http:/ dubbel hebt staan, omdat dit er al standaard staat.
Of je zet zelf de link tussen [img]http:/XXXXXXX.jpg[/img]
Ik ga hier mee aan het werk, is wel leuk om hier ook verslag te doen denk ik he, en wie weet is er iemand weer mee geholpen.. Wordt dus vervolgd:yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb al wel het 1 en ander verteld, maar om het overzichtelijk te houden, begin ik even van voren af aan.
De Duitser, waarmee gereden zal gaan worden, heb ik via marktplaats in Delft gekocht, dind zag er niet echt jofel uit, je koopt hem om straat, maar de vorige eigenaar kwam betrouwbaar over.
Maar zonder enige kijk op auto's zou ik nooit aanraden aan iemand om zo een auto te kopen.
Afijn, doordat ik al jaren een 3 serie gereden heb, ken ik de zwakke plekken een beetje, en de meeste zijn of recent aangepakt of nog zeer goed. Uiteraard, zit er wel iets las werk aan, maar das eerlijk gezegd logisch voor een auto van 27 die ik kocht voor onder de 1000?
Heerlijk om zo in een onbekende auto te stappen en er 160 km mee te sturen zonder dat je er maar iets van weet eigenlijk:nono:
Om 2 uur was ik weer terug, en daarna meteen naar tilburg gegaan om de 2e (de donor) op te halen(die heb ik hier via het advertentie board gevonden)
Die was eigenlijk keurig om te zien, de eigenaar heeft de olie bijgevuld, gezorgd voor voldoende benzine om apeldoorn te bereiken en hij heeft hem nog gewassen.. Dat kon bijna niet uit, dus alle lof voor hem.
Die ook terug naar Apeldoorn gerden, en dan na ruim 600km op 1 dag door file's en al ben je het zat, maar heb der absoluut van genoten:hmmz:
Dat was even een inleiding, nu dan de werkzaamheden..
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Voor:
Na:
En zo zien dan de wielkasten eruit, nu heb je m.i.z. een goede basis om te beginnen..
wielkasten:
Overigens vond ik de 340 erg slecht remmen, kan ook wel getuige de staat van de voorremmen(achterremmen komen nog aan bod.. Blokken tot op het ijzer versleten, remklauw linksvoor muurvast, moest aan beide kanten de blokken er met de bijtel uit rammen..
Voorremmen:
Dan eerst de gehele auto aan een technische inspectie onderwerpen, pen en papier erbij, en dan de onderdelen gaan bestellen..
De koffer vol:
Eenmaal bezig kom je er al gauw achter dat je aan alles wat nu op de foto is te zien, helemaal nog niet genoeg hebt..
Nu eerst maar eens een happie eten, wellicht doe ik vandaag nog een stukje verder..