show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
TZ-78-YB
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2011 12:10 #890661
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic TZ-78-YB
Ik heb ook de oude platen van de LF61DK nog
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2011 18:21 #890671
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic TZ-78-YB
Gek genoeg had ik bij de SK-13-BZ, 2 gaikplaten, 3 gele platen en 1 witte plaat. En ik heb ze allemaal nog
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-11-2011 00:25 #890768
door V300 register
@ Steven. Interessant topic mooi en duidelijk uitgelegd. Ik heb de oude draadeinde een drupje Lochtite 2701 (alleen te lossen met een temp van 350 graden) gegeven en handvast gedraaid zodat ie net niet weer losdraaide. En 24 uur laten drogen. Borgmoer kon ik gewoon weer vastdraaien dus de pannekoek zit weer goed vast.
Er moet nog wel een nieuwe pakking tussen maar die had Dafhobby niet maar wel zo`n vochtkapje.
Ben vergeten om meteen een oliefilter erbij te bestellen want de olie (en koelvloeistof) moet nog ververst worden.
Motor piepte inderdaad (`s ochtends) al hoor ik `t de laatste tijd niet meer, misschien vanzelf over gegaan. Maar voor de zekerheid het asje onder de rotor een drupje olie geven. Dus ik kan geweld gebruiken met `t verwijderen van de rotor.
@ Niels. Toen Wim nog af en toe op de bergrem reed waren de ploffen erger.
Nu schakelt hij wel goed op maar soms raar. Je hoort klikjes als je afremt en weer gas bijgeeft en als je teveel gas geeft gaat dat met een schok in een lagere versnelling.
Toen ik de EMVK had gerepareerd van Wim schakelde hij totaal anders terug dan Hub heb ik de tachorelais en EMVK van Hub op Wim gezet. Nu begin ik te denken dat hoe Wim terugschakelde het eigenlijk hoort en niet zoals de auto nu doet met de tach en EMVK van Hub.
Het is alsof de auto in de versnelling blijft hangen of te lanzaam terugschakelt als je gas loslaat en dan gaat de einddemper knallen.
Dan zou `t de EMVK moeten zijn misschien
Moeilijk uit te leggen allemaal, ik hoop dat iemand `t snapt.
Maar eerst de nieuwe rotor en verdelerkap plaatsen en kijken of `t daar aan ligt.
Over die oude platen, vrremd dat ze verstopt onde de mat lagen. Ik zal de platen zeker bewaren, leuk voor aan de muur.
Er moet nog wel een nieuwe pakking tussen maar die had Dafhobby niet maar wel zo`n vochtkapje.
Ben vergeten om meteen een oliefilter erbij te bestellen want de olie (en koelvloeistof) moet nog ververst worden.
Motor piepte inderdaad (`s ochtends) al hoor ik `t de laatste tijd niet meer, misschien vanzelf over gegaan. Maar voor de zekerheid het asje onder de rotor een drupje olie geven. Dus ik kan geweld gebruiken met `t verwijderen van de rotor.

@ Niels. Toen Wim nog af en toe op de bergrem reed waren de ploffen erger.
Nu schakelt hij wel goed op maar soms raar. Je hoort klikjes als je afremt en weer gas bijgeeft en als je teveel gas geeft gaat dat met een schok in een lagere versnelling.
Toen ik de EMVK had gerepareerd van Wim schakelde hij totaal anders terug dan Hub heb ik de tachorelais en EMVK van Hub op Wim gezet. Nu begin ik te denken dat hoe Wim terugschakelde het eigenlijk hoort en niet zoals de auto nu doet met de tach en EMVK van Hub.
Het is alsof de auto in de versnelling blijft hangen of te lanzaam terugschakelt als je gas loslaat en dan gaat de einddemper knallen.
Dan zou `t de EMVK moeten zijn misschien
Moeilijk uit te leggen allemaal, ik hoop dat iemand `t snapt.

Maar eerst de nieuwe rotor en verdelerkap plaatsen en kijken of `t daar aan ligt.
Over die oude platen, vrremd dat ze verstopt onde de mat lagen. Ik zal de platen zeker bewaren, leuk voor aan de muur.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-11-2011 11:40 #890899
door V300 register
Eergisteren greeg ik dit pakketje van Tante Pos.
Nieuwe rotor en verdelerkap.
En een vochtkapje (was kadootje van Danny) en een bergremschakelaar.
De oude rotor met geweld van het asje gerukt, ziet er niet netjes uit.
Ontdaan van roest en asje enkele druppels olie gegeven, nu afwachten of `t irri piepje verdwijnt.
Voorzien van rotor . . .
. . . en . . .
. . . verdelerkap.
Meteen proefgereden en motor start als een tierelier. Mooie vooruitgang dus.
Het schokken tijdens opgeschakeld rijden is bijna verdwenen maar knallen van uitlaat tijdens gas loslaten blijft.
Daarna een goede reserve EMVK aangesloten en alle slangen weer nagekeken, geen verbetering. Kan nu nog de tachorelais zijn.
Ik heb geen reserve dus die moet ik eerst op de kop zien te tikken.
Maar de carburateur gaat steeds meer de hoofdverdachte worden nu. Die is erg vettig en (vooral) als ik net getankt heb ruik ik benzindedampen als ik met open raam rij. De CO is door de garage gemeten en die was goed.
Als het de tachorelais niet is zal ik professionele hulp moeten gaan zoeken.
Eergisteren greeg ik dit pakketje van Tante Pos.
Nieuwe rotor en verdelerkap.
En een vochtkapje (was kadootje van Danny) en een bergremschakelaar.
De oude rotor met geweld van het asje gerukt, ziet er niet netjes uit.
Ontdaan van roest en asje enkele druppels olie gegeven, nu afwachten of `t irri piepje verdwijnt.
Voorzien van rotor . . .
. . . en . . .
. . . verdelerkap.
Meteen proefgereden en motor start als een tierelier. Mooie vooruitgang dus.
Het schokken tijdens opgeschakeld rijden is bijna verdwenen maar knallen van uitlaat tijdens gas loslaten blijft.
Daarna een goede reserve EMVK aangesloten en alle slangen weer nagekeken, geen verbetering. Kan nu nog de tachorelais zijn.
Ik heb geen reserve dus die moet ik eerst op de kop zien te tikken.
Maar de carburateur gaat steeds meer de hoofdverdachte worden nu. Die is erg vettig en (vooral) als ik net getankt heb ruik ik benzindedampen als ik met open raam rij. De CO is door de garage gemeten en die was goed.
Als het de tachorelais niet is zal ik professionele hulp moeten gaan zoeken.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-11-2011 11:58 #890900
door V300 register
Staat de carburateur niet wat te rijk afgesteld, of de ontsteking een tikkie aan de late kant? Dat heb ik bij mijn Bluebird gehad, stond de ontsteking net een graadje te laat waardoor ie bij gas los echt wel eens wilde gaan klappen. Icm een goed warm gereden motor en 2 dikke webers gaf het zelfs een mini lichtshow uit de uitlaat..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2012 00:00 #908426
door V300 register
Sorrie voor de late reactie maar er zit een electrische ontsteking op de motor.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2012 00:00 #908427
door V300 register
Wim rijdt de laatste weken echt slecht en heb daarom erg weinig tot niet met `m gereden.
Als ik schakel valt de motor uit en stationair en met iets verhoogd toerental loopt de motor heel erg onregelmatig.
En ze knalt nog steeds uit de uitlaat als ik gas loslaat tijdens `t rijden.
Ik had op aanraden van diagnotiseur Antoon tijdens de DCN DIAGNOSEDAG een pakking voor de carburateur gekocht (tegen `t geknal) tijdens de diagnosedag en wilde die afgelopen donderdag gaan plaatsen en hopelijk zou Wim dan weer goed rijden.
Kan ik toch nergens die pakking meer vinden! Dat begon dus goed.
Dan maar beginnen met de carb reinigen en alles lekker strak aandraaien, ook op advies van Antoon.
En wat is er gebeurd in de afgelopen weken dat Wim op dit plekje geparkeerd staat.
En nog een kadootje van mijn fijne buren.
Na een lange afkoelperiode heb ik de carburateur schoongemaakt met remreiniger.
En het eindresultaat na een half uur poetsen met wasbenzine.
En alle moeren en schroefjes op de carb lekker strak aangedraaid.
En daarna een proefrit maken, Wim start na weken stilstaan meteen.
Tijdens de proefrit hoor ik minder geknal als ik `t gas loslaat. Een tijdje later helemaal niet meer.
Na een tijdje weer wel en als ik opgeschakeld rij veranderd constant `t toerental zodat de auto ook steeds probeert te schakelen.
Met schakelen van vooruit naar achteruit valt de motor nog steeds uit. Kortom, het sleutelen heeft niets opgeleverd en de auto loopt nog beroerder.
Alle slangen nagekeken en niets te ontdekken behalve dat `t slangetje van de econometer (dank Pat) dicht wordt gezogen maar dat is de oorzaak niet.
Afgelopen donderdag was `t mijn dag dus niet.
Goeroe Maikel heeft me aangeraden om stapsgewijs alle slangen los te halen met draaiende motor en zo proberen een vacu?mlek op te sporen wat de oorzaak kan zijn.
Wilde ik deze week gaan doen maar dat gaat niet lukken waarschijnlijk want ik heb geloof ik een beetje een gekneusde rib.
Wim rijdt de laatste weken echt slecht en heb daarom erg weinig tot niet met `m gereden.
Als ik schakel valt de motor uit en stationair en met iets verhoogd toerental loopt de motor heel erg onregelmatig.
En ze knalt nog steeds uit de uitlaat als ik gas loslaat tijdens `t rijden.
Ik had op aanraden van diagnotiseur Antoon tijdens de DCN DIAGNOSEDAG een pakking voor de carburateur gekocht (tegen `t geknal) tijdens de diagnosedag en wilde die afgelopen donderdag gaan plaatsen en hopelijk zou Wim dan weer goed rijden.
Kan ik toch nergens die pakking meer vinden! Dat begon dus goed.
Dan maar beginnen met de carb reinigen en alles lekker strak aandraaien, ook op advies van Antoon.
En wat is er gebeurd in de afgelopen weken dat Wim op dit plekje geparkeerd staat.
En nog een kadootje van mijn fijne buren.
Na een lange afkoelperiode heb ik de carburateur schoongemaakt met remreiniger.
En het eindresultaat na een half uur poetsen met wasbenzine.
En alle moeren en schroefjes op de carb lekker strak aangedraaid.
En daarna een proefrit maken, Wim start na weken stilstaan meteen.
Tijdens de proefrit hoor ik minder geknal als ik `t gas loslaat. Een tijdje later helemaal niet meer.
Na een tijdje weer wel en als ik opgeschakeld rij veranderd constant `t toerental zodat de auto ook steeds probeert te schakelen.
Met schakelen van vooruit naar achteruit valt de motor nog steeds uit. Kortom, het sleutelen heeft niets opgeleverd en de auto loopt nog beroerder.
Alle slangen nagekeken en niets te ontdekken behalve dat `t slangetje van de econometer (dank Pat) dicht wordt gezogen maar dat is de oorzaak niet.
Afgelopen donderdag was `t mijn dag dus niet.
Goeroe Maikel heeft me aangeraden om stapsgewijs alle slangen los te halen met draaiende motor en zo proberen een vacu?mlek op te sporen wat de oorzaak kan zijn.
Wilde ik deze week gaan doen maar dat gaat niet lukken waarschijnlijk want ik heb geloof ik een beetje een gekneusde rib.

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2012 09:36 #908438
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic TZ-78-YB
volgens mij waren de voetpakkingen zowieso lek toch? hadden er op de v3c dd nagelopen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2012 10:48 #908441
door V300 register
Ja, klopt. Maar Antoon adviseerde mij als eerste de bovenste pakking aan te schaffen en te vervangen. Sorrie dat ik naar hem geluisterd heb. 
Misschien had ik alle 4 de pakkingen moeten kopen zoals jij zei. (alhoewel, dan was ik er nu 4 kwijt ipv 1)
Het opschakelprobleem ligt aan een minimale vacu?mlek bij de primaire, de auto moet daarvoor op de brug.

Misschien had ik alle 4 de pakkingen moeten kopen zoals jij zei. (alhoewel, dan was ik er nu 4 kwijt ipv 1)
Het opschakelprobleem ligt aan een minimale vacu?mlek bij de primaire, de auto moet daarvoor op de brug.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2012 17:15 #908828
door V300 register
Van de week ben ik nog met Wim bezig geweest. (wat klinkt dat idioot eigenlijk, had ik de auto maar een vrouwennaam gegeven).
Ik heb alle slangen nagelopen en vaster gedrukt (niets kunnen vinden) en heb `t filter in de benzinepomp nagekeken en alle schroeven strakker gedraaid.
Even liep Wim weer wat beter maar is nu weer naadje, vreemd en klote.
Voor de APK zal `t vast wel nodig zijn dat de achterklep goed afsluit en ik heb het kromme stangetje verwijderd uit de achterklep.
Hier zie je dat `t stangetje eruit is.
Na een tijdje pielen kom ik erachter dat `t stangetje afkomstig van een achterklep van een ouder type 340 (rechts) anders is dan de oude (links) die op de foto weer recht geslagen is.
Heb het oude stangetje weer teruggezet en de afstelling van de slotvanger strakker gezet zodat de achterklep strakker op de rubbers zit en niet meer op en neer beweegt tijdens `t rijden en hopelijk wordt `t stangetje voor de APK keuring niet weer krom.
De aangeraden pakkingen die ik heb besteld bij de DCN heb ik via tante Pos binnen maar van de rechter 2 heb ik er volgens mij 4 nodig . . .
Vandaag was `t geen weer om buiten te sleutelen dus ik laat er morgen verder naar kijken door Garage Westerhof te Oosterbeek met Daf en V300 kennis die Wim morgen APK gaat keuren.
Gaat me een rib uit m`n lijf kosten waarschijnlijk maar volgens SUnder ben ik dan meteen van de pijn af dus twee vliegen in 1 klap.
Van de week ben ik nog met Wim bezig geweest. (wat klinkt dat idioot eigenlijk, had ik de auto maar een vrouwennaam gegeven).

Ik heb alle slangen nagelopen en vaster gedrukt (niets kunnen vinden) en heb `t filter in de benzinepomp nagekeken en alle schroeven strakker gedraaid.
Even liep Wim weer wat beter maar is nu weer naadje, vreemd en klote.
Voor de APK zal `t vast wel nodig zijn dat de achterklep goed afsluit en ik heb het kromme stangetje verwijderd uit de achterklep.
Hier zie je dat `t stangetje eruit is.
Na een tijdje pielen kom ik erachter dat `t stangetje afkomstig van een achterklep van een ouder type 340 (rechts) anders is dan de oude (links) die op de foto weer recht geslagen is.
Heb het oude stangetje weer teruggezet en de afstelling van de slotvanger strakker gezet zodat de achterklep strakker op de rubbers zit en niet meer op en neer beweegt tijdens `t rijden en hopelijk wordt `t stangetje voor de APK keuring niet weer krom.
De aangeraden pakkingen die ik heb besteld bij de DCN heb ik via tante Pos binnen maar van de rechter 2 heb ik er volgens mij 4 nodig . . .
Vandaag was `t geen weer om buiten te sleutelen dus ik laat er morgen verder naar kijken door Garage Westerhof te Oosterbeek met Daf en V300 kennis die Wim morgen APK gaat keuren.
Gaat me een rib uit m`n lijf kosten waarschijnlijk maar volgens SUnder ben ik dan meteen van de pijn af dus twee vliegen in 1 klap.

Moderators: Mark Smeets