show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

TZ-78-YB

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 21:54 #889864 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic TZ-78-YB

volvofiel;186383 schreef : de kadett van mijn broer had dit ook.

Verklaring zoals Wouter al geeft; de auto is de laatste jaren weinig gebruikt (ivm leeftijd eigenaar) waardoor de uitlaat roestig is geworden. Nu de wagen weer gebruikt wordt (was bij mijn broers kadett ook zo), wordt de uitlaat weer "belast" en dan gaan die schotjes eraan. De "wol" erin komt er dan aan slierten uit. Was wel een geinig gezicht toen.

Geen enkel probleem voor de apk; wel moest het jaar daarna de uitlaat compleet vervangen worden, omdat ie doorgerot was :)


of je krijgt een oer-knal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2011 12:40 #890156 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic TZ-78-YB


Het is dus isolatiemateriaal. Uitlaat klinkt nu iets zwaarder maar valt mee te leven.
Als al die troep eruit is zal er toch geen oerknal komen?

Af en toe komt er nog een sliert uitzettten en dat is werkelik geen gezicht. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2011 21:03 #890251 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic TZ-78-YB
langharig werkschuw tuig is het.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 22:50 #890259 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic TZ-78-YB
en nou een nummerplaathouder van garagebedrijf Henk Slettenhaar erop :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2011 23:52 #890641 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic TZ-78-YB


Afgelopen zaterdag geprobeerd om Wim wat beter te laten lopen.
Luchtfilterhuis eraf geschroefd, alle moeren en schroeven strakker gedraaid en ??n van de drie schroefdraden waarmee de pannenkoek vastzit die lamgedraaid was met locktite vastgezet.
Ook naar de ontsteking gekeken, wilde daar een drupje olie in `t asje doen maar waar moet die olie dan? (Was een tip van de dorpsgarage).

Zo zag de verdelerskap eruit.




Dit kapje is vergaan.




Rotor is ook aan vervanging toe maar dat ding zit moervast, hoe krijg je die zonder geweld los?



Ik heb alles netjes geschuurd en Wim loopt al iets beter al schokt ie soms nog in opgeschakelde toestand en knalt de uitlaat nog steeds bij loslaten van het gas.

Ik heb nieuwe rotor en verdelerskap besteld bij Dafhobby, kijken hoe de auto dan loopt na vervanging.
Verder het rechter portierpaneel en deurbakje aangedraaid, eindelijk van een irritante getril af, wat een opluchting. En zo eenvoudig te verhelpen. :)

En ik heb `s onder de mat gekeken in de bagageruimte. Liggen daar deze 2 oude nummerborden.



En weer van een naar bijgeluid verlost bij het iets te hard nemen van drempels. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2011 00:30 #890643 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic TZ-78-YB
Luchtfilterhuis bevestiging tip: zie dit topic .

Soms zitten die rotortjes best vast, als je de nieuwe hebt zou ik er gewoon met een tang aan gaan trekken (recht omhoog). Maar in principe moet het zonder ook lukken. Asje zit onder de rotor, voor 't drupje olie (piept ie?) Kapje is tegen vocht, zou er een andere voor terugplaatsen.

Zo te zien zit het oliefilter er ook al aardig lang op...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2011 08:58 #890650 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic TZ-78-YB
Maf dat die platen nog achterin liggen. Volgens mij moest je die destijds inleveren bij het ophalen van de nieuwe GAIK-platen (die met dat blauwe vlakje dus).

Zeker weten dat de boel goed opschakelt? Toen mijn auto op de bergrem reed c.q. geen opschakelvacu?m had kreeg ik ook die typische plofjes bij gas los.

En over oliefilter gesproken: is dat het legendarische kleine Fram-filter? :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-11-2011 09:03 #890652 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic TZ-78-YB

Niels;187201 schreef : Maf dat die platen nog achterin liggen. Volgens mij moest je die destijds inleveren bij het ophalen van de nieuwe GAIK-platen (die met dat blauwe vlakje dus).


Volgens mij niet, want ik heb nog zo'n plaat van de 240 achter op de aanhanger van mijn skelter gehad. Met blauwe NL sticker, zodat hij leek op een gaik plaat :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2011 10:17 #890654 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic TZ-78-YB
Die oude platen niet weggooien Jos! Dat worden collector's items :D

Ik heb er ook verschillende, van toen de overgang naar GAIK-platen er was. Ik weet nog dat de buurman gewoon zo'n blauw NL-stickertje kocht en die op de oude plaat plakte. Naar mijn weten rijdt die auto nog steeds zo rond :)

Inleveren hoefde niet, ik heb de set van mijn vaders auto en die van mijn broers Kadett nog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2011 12:08 #890660 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic TZ-78-YB

v0lv0freak;187203 schreef : Volgens mij niet, want ik heb nog zo'n plaat van de 240 achter op de aanhanger van mijn skelter gehad. Met blauwe NL sticker, zodat hij leek op een gaik plaat :y:

Zeker weten hoefde dat niet, mijn pa heeft al zijn oude kentekenplaten bewaard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD