show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Stan's Volvo 360 Gls ''1984''

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 18:30 #870322 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stan's Volvo 360 Gls ''1984''
welkom! zit idd wat werk aan die paravan. heb je de auto al op de brug gehad? ik zou bijna verwachten dat er op het chassis ook wel wat plekjes zitten die wellicht wat sneller aandacht nodig hebben

die velgjes zijn ook wel leuk, zitten op de duitse mk2 GLT's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 20:54 #870331 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stan's Volvo 360 Gls ''1984''
Welkom!

Bespaar je de meoite om de roest aan dat achterportier weg te werken. Zoek maar een andere deur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 20:58 #870333 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stan's Volvo 360 Gls ''1984''

volvofiel;173584 schreef : Welkom!

Bespaar je de meoite om de roest aan dat achterportier weg te werken. Zoek maar een andere deur.

Waarom? Het ziet er uit als echte oppervlakteroest. Even het deurpaneel er af om het van binnen te inspecteren misschien. Als het goed is, opschuren, beetje plamuren en lakken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 21:02 #870335 door 16673-dummy
Ziet er zo uit ja... maar als je de chroomstrip eraf trekt, trek je de halve deur mee.

Echt, ga dit niet lassen, want dan zit je midden in de deur met een lasnaad en dat krijg je niet strak. Wegschuren en plamuren helpt niet, want de roest komt van onder de strip vandaan en de plamuur valt er dus met een maandje weer af.

Dus, bedpaar je de moeite, en zoek een andere (goede) deur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 21:05 #870336 door V300 register
Mwah, ik wil wel eens zien hoe het er uit ziet zonder die strip dan. En sowieso is het altijd te lassen. Ligt er aan hoe goed je het kunt of je het strak gaat krijgen.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 21:20 #870338 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Stan's Volvo 360 Gls ''1984''
Leuk ding! Erg mooi, eigenlijk!
Jammer van die stukjes. Mocht je een donordeur willen en een deel (hoek) van die paravan, heb dat nog wel liggen.
En anders genoeg hulp binnen de club, ga ik vanuit.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 21:27 #870340 door 16673-dummy
Het zwart aangestipte stukje van de roest, was de zichtbare roest toen de strip er nog op zat. Dat was dus echt ter grootte van een speldenknop.
Zo zag het eruit, toen de strip eraf was

en uiteindelijk zo, toen het gelast was. De lasnaad komt dus al onder de strip uit, terwijl de zichtbare roest nog niet zo ver was!

Daarom ben ik er ook van overtuigd dat 99% van ALLE 300's roest hebben aan de raamrandjes van de portieren, alleen is het nog niet zichtbaar.

Zwakke punten, waar het vrijwel altijd roest, zijn de punten op zo'n 10cm van de hoeken af, aan de onderste rand. Waarom het per s? daar roest ben ik nog niet achter, vermoedelijk komt het vanwege de chromen koppelstukjes die de feitelijke strip overlappen (op de hoeken) en waarvan de scherpe randjes in de fabriek de lak al hebben beschadigd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 21:31 #870341 door V300 register
En wat is dat het probleem met dat hoekje uitslijpen, nieuw plaatje zetten en strak krijgen? Ik vind dit een zeer kleine ingreep als ik het zo zie. De paravan is meer werk.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 21:41 #870342 door 16673-dummy
De paravan is zeker meer werk, maar als je het laswerk moet uitbesteden is het ronduit ZONDE om aan een portier van dit type te lassen, die zijn nog zat te vinden. Veel goedkopere oplossing!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 23:35 #870350 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stan's Volvo 360 Gls ''1984''
Gefeliciteerd met je aankoop. Er zijn nog maar een paar 10 tal gls?n in Nederland te vinden. Hoeveel precies weten we niet.

De paravaan is stilletjes toch veel werk. Het raam moet er immers naderhand zonder spanning en waterdicht weer inpassen. Bovendien kun je achter het dashboard nog wel een verrassing verwachten.

Paravanen kun je bij sommige clubleden kopen. Ik begreep laatst dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn. Andere plaatdelen worden door een aantal clubleden zorgvuldig bewaard. Sommigen zijn in het verleden zo onverstandig geweest om geen kleurnummers er op te schrijven. Dus daar moet je ff langs als je andere deuren wilt.

De 1900 motor is een fijne motor. Sommige clubleden kunnen een carb afstellen. Als clublid kun je ook mee doen aan sleuteldagen. Hier lopen een paar technische mensen rond. Bovendien heeft de club een aantal evenementen te bieden.

Let ff op de bevestigingsboutjes van het koppelstukje van torquetube.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC