Stan's Volvo 360 Gls ''1984''
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
die velgjes zijn ook wel leuk, zitten op de duitse mk2 GLT's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Bespaar je de meoite om de roest aan dat achterportier weg te werken. Zoek maar een andere deur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;173584 schreef : Welkom!
Bespaar je de meoite om de roest aan dat achterportier weg te werken. Zoek maar een andere deur.
Waarom? Het ziet er uit als echte oppervlakteroest. Even het deurpaneel er af om het van binnen te inspecteren misschien. Als het goed is, opschuren, beetje plamuren en lakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Echt, ga dit niet lassen, want dan zit je midden in de deur met een lasnaad en dat krijg je niet strak. Wegschuren en plamuren helpt niet, want de roest komt van onder de strip vandaan en de plamuur valt er dus met een maandje weer af.
Dus, bedpaar je de moeite, en zoek een andere (goede) deur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Jammer van die stukjes. Mocht je een donordeur willen en een deel (hoek) van die paravan, heb dat nog wel liggen.
En anders genoeg hulp binnen de club, ga ik vanuit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Zo zag het eruit, toen de strip eraf was
en uiteindelijk zo, toen het gelast was. De lasnaad komt dus al onder de strip uit, terwijl de zichtbare roest nog niet zo ver was!
Daarom ben ik er ook van overtuigd dat 99% van ALLE 300's roest hebben aan de raamrandjes van de portieren, alleen is het nog niet zichtbaar.
Zwakke punten, waar het vrijwel altijd roest, zijn de punten op zo'n 10cm van de hoeken af, aan de onderste rand. Waarom het per s? daar roest ben ik nog niet achter, vermoedelijk komt het vanwege de chromen koppelstukjes die de feitelijke strip overlappen (op de hoeken) en waarvan de scherpe randjes in de fabriek de lak al hebben beschadigd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
De paravaan is stilletjes toch veel werk. Het raam moet er immers naderhand zonder spanning en waterdicht weer inpassen. Bovendien kun je achter het dashboard nog wel een verrassing verwachten.
Paravanen kun je bij sommige clubleden kopen. Ik begreep laatst dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn. Andere plaatdelen worden door een aantal clubleden zorgvuldig bewaard. Sommigen zijn in het verleden zo onverstandig geweest om geen kleurnummers er op te schrijven. Dus daar moet je ff langs als je andere deuren wilt.
De 1900 motor is een fijne motor. Sommige clubleden kunnen een carb afstellen. Als clublid kun je ook mee doen aan sleuteldagen. Hier lopen een paar technische mensen rond. Bovendien heeft de club een aantal evenementen te bieden.
Let ff op de bevestigingsboutjes van het koppelstukje van torquetube.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.