show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Stan's Volvo 360 Gls ''1984''

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 13:16 #631112 door V300 register
Stan's Volvo 360 Gls ''1984'' is gemaakt door V300 register
hallo,
ik zal me even voorstellen
ik ben stan heijligers, woon in velden (limburg) en ben trotse bezitter van mijn volvo 360 gls :)
ben nu nog 19 jaar, geboren op 7 mei 1991.
heb voor deze volvo altijd een golf 1 1.5 gls ui 1981 gereden, deze staat nu nog in de stalling maar gaat weg.
heb eigenlijk sinds ik 18 werd altijd interrese gehad in un oldtimer, ze zijn goodkoop en het is tenminste leuk rijde. en omdat de golf geen achterwiel aandrijving heeft was ik hem al snel moe :no_comment:
en dat heeft dit pareltje wel haha.
even wat info over de volvo
het is gls 2 liter uit 1984
auto is geimporteert uit zwitserland, heeft nog alle onderhoudsboekjes erbij en pas 89xxx op de teller dus hier ben ik nog wel even een tijdje zoet mee.
ook had hij een zandzak bij het reservewiel liggen, gebruiken ze om bij sneeuwval de heuvel op te komen als het niet lukt :wtf2:
de volvo heeft links en rechts voor bij de raam roest, de linkerzijde is een beetje door maar hier ga ik werk van maken, mijn ervaring is; als je dit met de winter laat zitten is 't zo door. dat heb ik met mijn golf wel gemerkt, hierbij was de dorpel helemaal doorgerot dit is nu verholpen.
ook is hij bij 't linker raam aan de onderzijde ook aan het roesten dit is nog niet door maar daar wil ik ook nog werk van maken.
voor de rest ziet hij er nog netjes uit en is hij nog als nieuw van binnen.

plannen die ik er nog voor heb;
dikke hella2000 verstralers erop
15'' velgen die beetje breder zijn

hier wat foto's;

die vrouw kreeg ik bij de auto :crazy1:

wat vinde jullie ervan ?'

edit: hier ook nog de foto's van de roest.. :(

linker achter portier, denk dat dit niet zo'n probleem is. denk als ik het flink opschuur dat ik 't wel weer netjes krijg.

Rechtsvoor, nog niet door, maar als ik 't laat zitten na de winter wel

Dit is de linkervoorkant, dit is de duidelijk de ergste kant. me spiegel is er schijnbaar ook is vanaf geweest en heeft de vorige eigenaar meet kit gefixt :P dit ziet niet uit en daar doe ik ook nog wel iets aan, maar omdat ik nog met school zit zijn dit kosten die ik niet zo snel even kan betalen dus dat moet maar wachten, als ik dit alvast zwart maak valt t al een stuk minder op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 13:17 #870304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stan's Volvo 360 Gls ''1984''
ohja vergeten bij te zeggen dattie wel een deuk voor onder de bumper heeft, dus niet op de bumper maar deronder, ook eens kijken of ik die eruit gedeukt krijg maar ben bang dat ik de lak dan verkloot.
ook zit de bumper rechtsvoor los, hier is de klem van kapot, zitte deze vast aan de bumper of kan ik die er af halen en vervangen?

ohja; en mijn choke ging heel zwaar die heb ik gister perongelijk kapot getrokke,:flame: eigenschuld had ik maar voorzichtigger moeten zijn. ik heb der nu wd40 tussen gespoten bij de chokeklep en hij gaat nu een stuk soepeler.
scheelt dat de choke nu niet nodig is, maar deze moet ik ook nog even fixen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 13:29 #870305 door V300 register
H?! Dat is een hele leuke. Weer van die mooie aparte velgjes! Deze zeldzaamheid moet je koesteren!! Deuk in 't vooronder is wel iets om de gaten te houden, die voorbalk roest namelijk nogal hard. Geen misselijke aankoop dit. 90000 km is echt net niks voor zo'n zwei liter. Proficiat!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 13:30 #870306 door V300 register
Mooie auto man! Idd zuinig op zijn :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 13:34 #870308 door V300 register
Erg mooie wagen! Wel apart dat en geen B19 motor in zit en dat er een nieuwe tellerbak inzit. Goed voor zorgen en je hebt jarenlang plezier van deze prachtbak.

Waar krijg je een vrouw bij de aankoop van een auto?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 13:34 #870309 door V300 register
haha dankje,, en ja ben er wel zuinig op, al speel ik er heel af en toe wel mee in 't bos }:) maar daar moet die tegen kunnen.
voor de rest rijd ik er netjes mee, en die velgen wat eronder liggen op de foto zijn mijn wintervelgen + banden, heb bij de aankoop een set wintervelgen+banden gekregen en een setje zomervelgen+banden
@lucluc hahaha kopen?

edit; Heb trouwens de foto's van de roest geplaats

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 14:36 #870313 door V300 register
Oei, die roest bij de paravan (onder het raam) is wel ernstig. Komt van binnenuit, als je het raam eruit haalt zit het waarschijnlijk op veel grotere oppervlakten. Als je tijd/geld hebt zou ik de hele paravan vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 15:41 #870314 door V300 register
Hele mooie auto! Lijkt op mijn oude GLS, had dezelfde tellerbak en deze was uit 85:)

Veel roest, maar alles is op te lossen! Setje nieuwe spiegels op de sloop kosten ook de wereld niet!

Succes, and keep us updatet!:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 16:52 #870316 door V300 register
Jep, modeljaar 85 met nieuwe tellerbak, B200K-motor en opschakelindicator ;)

Wat punkazz zegt, die paravan is goed geraakt. Denk dat het schrikken wordt als je de voorruit eruit vist.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 18:14 #870320 door V300 register
Als je de juiste delen en gereedschap hebt en een beetje laservaring vervang je die paravanhoeken in een dagje of 2. Ik heb er zelf zonder laservaring een week ofzo over gedaan, beide kanten.

Komt wel van binnenuit dus je moet dadelijk ook de binnenplaat vervangen. Niet alleen buiten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC