Volvo 340 Winner '83
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Volgens mij heb ik je gespot, nu ik dat kenteken zo zie... jij reed zuidwaarts en ik noordwaarts met m'n 343
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Stond jij niet op de vluchtstrook met de Opel? Ik zag zo'n rode Monterey (die je nooit meer ziet) met beschadigde voorbumper, ik vroeg me nog af of er iets gebeurd was o.i.d. (anders had ik je natuurlijk nooooit gezien)
- V300 register
- Verbannen
-
Succes!!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Kijken of het zo lukt, anders zoek ik een andere.
Vandaag hebben we de steunpunten voor de koppelingsbak gericht, de ophangrubbers vervangen (ik had er nog een paar liggen) en de as teruggeplaatst.
Tevens de keuzehefboom afgesteld, was wel nodig!
Blokje loopt nog heel fijn, schakelen gaat prima en rijdt ook goed.
Wellicht moet de koppeling eens bijgesteld worden, maar daar is de sleuteldag wel een leuke locatie voor.
Of misschien een bekend clublid hier.

Ik denk dat ik het aanbod tot verkopen maar intrek, lijkt me wel leuk om een 340 hatchback Variomatic "voor erbij" te hebben.
Misschien ga ik wel weer dagelijks rijden met variomatic, zo met die derde deur is het een stuk praktischer dan die Polo waar ik nu in rijdt!
Nog wel even een aantal puntjes:
Ik denk dat het beter is om de wagen gewoon gelijk goed aan te pakken; dus andere bumper, schermen en motorkapje.
Heb de schermen al geprobeerd uit te deuken, is wel gelukt, maar onderaan zijn ze rot, dus wordt nog baggerwerk.
Zelf heb ik wel een aantal MK3 schermen liggen, maar hier horen MK2 schermen op.
Mijn vraag is, wie heeft er nog MK2 schermen liggen waar geen werk aan zit?
Liefst in dezelfde kleur, of een kleur die er in de buurt zit.
Of passen de MK3 schermen net zo goed wel?
Ik heb gisteren ook nog een mooie donor gevonden, ook belastingvrij, maar in heel slechte staat.
Maar met een mooi GL interieur, met raamslingers, dat dan weer wel.
Dat ga ik denk ik over bouwen.
Nog een vraag; Is het mogelijk om in een WINNER elektrische ramen te bouwen en is er een standaard voorbereiding?
Of moet dit allemaal zelf gefabriceerd worden?
Is er een how-to/korte omschrijving of weet iemand of dit veel werk is?
Ik wil het nu ff goed doen met deze wagen, ook al is hij het waarschijnlijk niet waard.
Vooral nu ik er toch goed bij kan en er mee bezig ben, wil ik het even goed doen.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Dan lijkt het mij iets overzichtelijker?
- V300 register
- Verbannen
-
Alex;201845 schreef : Radiateur is lek, gaan we solderen.
Kijken of het zo lukt, anders zoek ik een andere.
Vandaag hebben we de steunpunten voor de koppelingsbak gericht, de ophangrubbers vervangen (ik had er nog een paar liggen) en de as teruggeplaatst.
Tevens de keuzehefboom afgesteld, was wel nodig!
Blokje loopt nog heel fijn, schakelen gaat prima en rijdt ook goed.
Wellicht moet de koppeling eens bijgesteld worden, maar daar is de sleuteldag wel een leuke locatie voor.
Of misschien een bekend clublid hier.
Ik denk dat ik het aanbod tot verkopen maar intrek, lijkt me wel leuk om een 340 hatchback Variomatic "voor erbij" te hebben.
Misschien ga ik wel weer dagelijks rijden met variomatic, zo met die derde deur is het een stuk praktischer dan die Polo waar ik nu in rijdt!
Nog wel even een aantal puntjes:
Ik denk dat het beter is om de wagen gewoon gelijk goed aan te pakken; dus andere bumper, schermen en motorkapje.
Heb de schermen al geprobeerd uit te deuken, is wel gelukt, maar onderaan zijn ze rot, dus wordt nog baggerwerk.
Zelf heb ik wel een aantal MK3 schermen liggen, maar hier horen MK2 schermen op.
Mijn vraag is, wie heeft er nog MK2 schermen liggen waar geen werk aan zit?
Liefst in dezelfde kleur, of een kleur die er in de buurt zit.
Of passen de MK3 schermen net zo goed wel?
Ik heb gisteren ook nog een mooie donor gevonden, ook belastingvrij, maar in heel slechte staat.
Maar met een mooi GL interieur, met raamslingers, dat dan weer wel.
Dat ga ik denk ik over bouwen.
Nog een vraag; Is het mogelijk om in een WINNER elektrische ramen te bouwen en is er een standaard voorbereiding?
Of moet dit allemaal zelf gefabriceerd worden?
Is er een how-to/korte omschrijving of weet iemand of dit veel werk is?
Ik wil het nu ff goed doen met deze wagen, ook al is hij het waarschijnlijk niet waard.
Vooral nu ik er toch goed bij kan en er mee bezig ben, wil ik het even goed doen.
Heb verschillende 300 ers naar electrieke ramen omgebouwd, bedrading was altijd aanwezig.
Maar als je een sloper hebt, en de bedrading is niet aanwezig in de portieren(in jou auto) dan kun je die vrij makkelijk trekken. Onder het dash ligt de kabelboom zowiezo wel, en dan kun je daar de boel in pluggen. Heb bij mijn 340 voor een maand of wat terug de boel ook naar electriek gebouwd:)
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7548&page=3
- V300 register
- Verbannen
-