show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 Winner '83
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2012 10:46 #909573
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Ik heb hier ook nog een mk3 voor en achterbumper liggen, gewoon zwarte! Wil ze eigenlijk weg doen maar als je er nog iets mee kunt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2012 21:04 #909612
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Volvo 340 Winner '83
Hallo,
Dank voor de reacties!
Ik wilde er eigenlijk weer MK2 bumpers opzetten, dat vindt ik toch mooier.
Gezien er dus geen aanbod in MK2 schermen zijn, kan ik dus net zo goed mijn MK3 schermen gebruiken?
Ik heb gezien dat er aan de voorkant van het scherm ook nog een soort binnenscherm onderaan zit.
Dit is al zo'n beetje weggerot, is de bevestiging van een MK3 scherm heel anders of zit dat gewoon hoger, waardoor ik er een schotje bij in moet lassen?
Alvast hartelijk dank voor de reacties.
@Joris, heb je ook nog foto's van die bumpers, mag in dit topic eventueel, gezien mijn inbox vrijwel altijd vol zit.
Dank voor de reacties!
Ik wilde er eigenlijk weer MK2 bumpers opzetten, dat vindt ik toch mooier.
Gezien er dus geen aanbod in MK2 schermen zijn, kan ik dus net zo goed mijn MK3 schermen gebruiken?
Ik heb gezien dat er aan de voorkant van het scherm ook nog een soort binnenscherm onderaan zit.
Dit is al zo'n beetje weggerot, is de bevestiging van een MK3 scherm heel anders of zit dat gewoon hoger, waardoor ik er een schotje bij in moet lassen?
Alvast hartelijk dank voor de reacties.
@Joris, heb je ook nog foto's van die bumpers, mag in dit topic eventueel, gezien mijn inbox vrijwel altijd vol zit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2012 21:19 #909614
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 Winner '83
Hey Alex,
Niet om Joris' actie te dwarsbomen maar ik heb de oude voorbumper van mijn 343 nog liggen. Voor die auto verkeerd, voor jouw '83-er de juiste.
De bumper is wel iets beschadigd; zie links op deze foto
i29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/IMG_7225_2.jpg
zit een kras in met daarnaast een gaatje, en de ophangsteunen van de zijflappen zijn stuk
Ik wilde die bumper eigenlijk weggooien maar als jij er nog iets mee kunt mag je hem hebben (er zit zelfs nog een chroomstripje in)
Niet om Joris' actie te dwarsbomen maar ik heb de oude voorbumper van mijn 343 nog liggen. Voor die auto verkeerd, voor jouw '83-er de juiste.
De bumper is wel iets beschadigd; zie links op deze foto
i29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/IMG_7225_2.jpg
zit een kras in met daarnaast een gaatje, en de ophangsteunen van de zijflappen zijn stuk
Ik wilde die bumper eigenlijk weggooien maar als jij er nog iets mee kunt mag je hem hebben (er zit zelfs nog een chroomstripje in)
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2012 11:23 #909733
door Alex (GAST)
Wauauauw, een chrome-stripje!
Die wordt dan wel zwart, als je het niet erg vindt
Ik ben heel blij met dit aanbod!
Als de binnenbalk maar heel is, het kunststof is misschien nog te repareren.
Heb helaas geen goede vervangende bumper voor jouw 343.
Ik heb er wel eentje met een deuk RV in de buitenbalk, die zit op mijn 'donor' '77.
Ik zal de PB-box even opruimen, stuur daar maar ff een berichtje heen a.u.b.?
Wilde eigenlijk nog even laten weten dat ik ietsie verder ben met de '340 - Taco'.
Gisteren de hele dag in strijd geweest met ROEST.
Kriksteun punt LA aangepakt, heb alleen geen foto's...
Dat zwarte was allemaal roestig, sommige stukken zijn uitgestukt.
Zoals dit stuk, leuk werk, beetje kloppen in vorm.
Hier afgebakken, niet mooi, wel goed.
Moet nu alleen nog de voorbalk uitstukken en nieuw lassen, kriksteunpunt RA en de rand van de kofferbak hoewel dit niet zo storend is.
Ik zit eraan te denken de knipperlichten op de schermen maar niet terug te plaatsen, ik vindt het wel mooi zo.
Mk3 schermen zijn wel anders in detail, zoals het beugeltje voor de lip boven de bumper en onder de koplampen zit er niet op.
De knippergaten zitten er niet in en de bevestiging aan de voorbumper heeft een gat meer.
Afijn, ik heb nog tijd zat om e.e.a. te overwegen.
Eventuele goede idee?n, of bezwaarmakende reacties
zijn welkom.
Die wordt dan wel zwart, als je het niet erg vindt

Ik ben heel blij met dit aanbod!
Als de binnenbalk maar heel is, het kunststof is misschien nog te repareren.
Heb helaas geen goede vervangende bumper voor jouw 343.
Ik heb er wel eentje met een deuk RV in de buitenbalk, die zit op mijn 'donor' '77.
Ik zal de PB-box even opruimen, stuur daar maar ff een berichtje heen a.u.b.?
Wilde eigenlijk nog even laten weten dat ik ietsie verder ben met de '340 - Taco'.
Gisteren de hele dag in strijd geweest met ROEST.
Kriksteun punt LA aangepakt, heb alleen geen foto's...
Dat zwarte was allemaal roestig, sommige stukken zijn uitgestukt.
Zoals dit stuk, leuk werk, beetje kloppen in vorm.
Hier afgebakken, niet mooi, wel goed.
Moet nu alleen nog de voorbalk uitstukken en nieuw lassen, kriksteunpunt RA en de rand van de kofferbak hoewel dit niet zo storend is.
Ik zit eraan te denken de knipperlichten op de schermen maar niet terug te plaatsen, ik vindt het wel mooi zo.
Mk3 schermen zijn wel anders in detail, zoals het beugeltje voor de lip boven de bumper en onder de koplampen zit er niet op.
De knippergaten zitten er niet in en de bevestiging aan de voorbumper heeft een gat meer.
Afijn, ik heb nog tijd zat om e.e.a. te overwegen.
Eventuele goede idee?n, of bezwaarmakende reacties

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2012 14:59 #909744
door V300 register
Hoi Alex,
Volgens de Regeling voertuigen zijn de zijknipperlichten ook niet verplicht (auto van voor 1 januari 1998) dus als je ze weg wilt laten, dan mag dat.
Top dat je deze auto wilt redden!
Volgens de Regeling voertuigen zijn de zijknipperlichten ook niet verplicht (auto van voor 1 januari 1998) dus als je ze weg wilt laten, dan mag dat.
Top dat je deze auto wilt redden!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2012 19:11 #909956
door Alex (GAST)
Dank voor de reactie, daar heb ik wat aan!
De knippers komen er dus niet meer op, mocht het gaan jeuken aan originaliteit, ik bewaar ze en kan ze er altijd weer opzetten.
Van de week weer iets verder gegaan.
Ik had nog een oude donor staan:
Met nog een redelijk mooi schermpje:
En de andere kant komt van de sedan van Jaap uit Enschede, die eerst weer van mij was en toen weer van hem en toen weer van mij... zucht... :crazy1:
Vandaag de combi laten taxeren, was een heel vermakelijke dag!
De knippers komen er dus niet meer op, mocht het gaan jeuken aan originaliteit, ik bewaar ze en kan ze er altijd weer opzetten.
Van de week weer iets verder gegaan.
Ik had nog een oude donor staan:
Met nog een redelijk mooi schermpje:
En de andere kant komt van de sedan van Jaap uit Enschede, die eerst weer van mij was en toen weer van hem en toen weer van mij... zucht... :crazy1:
Vandaag de combi laten taxeren, was een heel vermakelijke dag!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2012 17:41 #910433
door Alex (GAST)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-07-2012 23:10 #910453
door V300 register
Dikke prima! Echt mooi dat dit zo wordt op- en doorgepakt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2012 00:56 #910462
door V300 register
:worship: WOW! WOW! WOW! :worship:
Wat ben ik echt ONGELOFELIJK blij dat jij de auto bent komen halen! Echt fantastisch hoe je hem opknapt. Kom je 'm een keer showen als ie helemaal af is? *traantje weg pinkt*
Wat ben ik echt ONGELOFELIJK blij dat jij de auto bent komen halen! Echt fantastisch hoe je hem opknapt. Kom je 'm een keer showen als ie helemaal af is? *traantje weg pinkt*
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2012 20:23 #910670
door Alex (GAST)
Haha, ik neem hem wel een keertje mee naar een sleuteldag.
Volgens mijn moet er nog wat aan de koppeling gebeuren en aan de vario als ik het niet mis heb?
Vandaag weer een beetje verder gegaan.
Heb een mooi kapje in de originele kleur kunnen overnemen van Erik v.O.
Zit een klein deukje in, achja, dat kan nog wel.
Het scheelt alweer in spuitwerk (= veel uren).
De trompetjes erop, voorbalk in de lak, schermpjes er definitief opgezet met carrosserie-kit er weer tussen.
Anti-roest meuk er weer tegenaan, zo wordt het langzamerhand weer beetje bij beetje een Volvo 340 Winner.
Over een tijdje een bumpertje halen bij Joost, en dan nog een interieurtje vervangen en dan gaat er weer nieuwe APK op.
Kunnen we lekker toeren naar een sleuteldag voor de koppeling en vario, gezien ik daar geen kaas van het gegeten.
Volgens mijn moet er nog wat aan de koppeling gebeuren en aan de vario als ik het niet mis heb?
Vandaag weer een beetje verder gegaan.
Heb een mooi kapje in de originele kleur kunnen overnemen van Erik v.O.
Zit een klein deukje in, achja, dat kan nog wel.
Het scheelt alweer in spuitwerk (= veel uren).
De trompetjes erop, voorbalk in de lak, schermpjes er definitief opgezet met carrosserie-kit er weer tussen.
Anti-roest meuk er weer tegenaan, zo wordt het langzamerhand weer beetje bij beetje een Volvo 340 Winner.
Over een tijdje een bumpertje halen bij Joost, en dan nog een interieurtje vervangen en dan gaat er weer nieuwe APK op.
Kunnen we lekker toeren naar een sleuteldag voor de koppeling en vario, gezien ik daar geen kaas van het gegeten.
Moderators: Mark Smeets