show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

En wéér een GLT voor de deur

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-12-2011 23:20 #893293 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic En wéér een GLT voor de deur
Nee, zodat hij recht omhoog staat. In het scherm zit ook een bepaalde 'schuinte' (is vast geen Nederlands)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2011 00:05 #893298 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En wéér een GLT voor de deur
Hoek, is daar het nederlands voor denk ik :p

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2011 00:17 #893300 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic En wéér een GLT voor de deur
Als je op de ebay foto kijkt zien je aan de kop een stukijzer wat onder een bepaalde hoek is gezaagd. Die hoe komt overeen met de hoek in je achterscherm zit. Die is anders van van een 400/800/S/V40. Je zult hem er ongetwijfeld in krijgen maar dan steekt of de motor helemaal de kofferbak in, of je antenne is in uitgeschoven stand een vishengel geworden :)

Maar misschien past het ook wel h?! Heb het nooit geprobeerd. Ik weet in ieder geval wel dat je dat schuine deel vast zit bij die antennes en dus niet te verdraaien/verstellen is. Iets wat vaak bij de universele antennes wel kan.

Zat net te kijken onder de techniek in onze prachtige documentatie en daar staat de inbouw handleiding van de originele antenne. Daar kan je zien dat die kop dus verstelbaar is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2012 14:11 #910686 door V300 register
Weet iemand in de buurt van Gouda een goed adres om wiellagers te vervangen? Wiellager rechtsvoor bij de 360 is gaar, maar ik durf niet met zoiets naar Kwik-Flut... En heeft iemand enig idee wat dat ongeveer zou moeten kosten?

Wilde eigenlijk maandag op vakantie naar Duitsland, maar heb dat toch nog maar even uitgesteld tot dit gefixt is :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2012 14:45 #910687 door V300 register
Mij kostte het laatst 130 euro voor 2 stuks, bij de garage.

Ik had het eerst zelf gedaan, maar de lagers bleken verkeerd geleverd te zijn door Bebber, helaas. Toen moest het ook ff snel gebeuren en gelukkig lukte dat ook. Ik meen 32 euro per lager inkoop.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2012 19:40 #910696 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic En wéér een GLT voor de deur
Je kunt het door de garage laten doen, maar blijf er dan even bij zodat je kunt checken of de lagers niet te strak (of te ruim) staan en of er nieuwe borgmoeren worden gebruikt. Dat laatste is echt van levensbelang: ik zag vandaag in Luxemburg in een scherpe bocht (op de afslag van de snelweg) een gecrashte Renault waarvan het voorwiel in de bocht was afgelopen. Gevolg: asfalt ingefreesd, tegen de vangrail geklapt en misschien zelfs gewonden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2012 16:23 #910721 door V300 register

Lucluc;203036 schreef : Mij kostte het laatst 130 euro voor 2 stuks, bij de garage.

Ik had het eerst zelf gedaan, maar de lagers bleken verkeerd geleverd te zijn door Bebber, helaas. Toen moest het ook ff snel gebeuren en gelukkig lukte dat ook. Ik meen 32 euro per lager inkoop.

Hoe heb je ze later besteld dan? En is dat inclusief keerring? Ik heb hier bij een Volvo-dealer in de buurt ge?nformeerd, die werd aanbevolen door de ANWB-peer omdat ze daar niet bang zijn voor oudere Volvo's. Maar ze rekenen daar tussen de 230 en 280 euro... FF iets andere prijzen :cry3:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2012 09:45 #910749 door V300 register
Dat was gewoon het bedrag dat op de factuur van de garage stond. Bebber rekende 52 euro per lager, dus een garage hoeft niet per s? duurder te zijn dan de lokale onderdelenboer. Keerring weet ik niet, het zijn setjes inclusief de schalen en een zakje met vet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2012 14:17 #910787 door V300 register
Ik heb de lagers nu laten vervangen voor iets meer dan 200 euro. Maar uiteindelijk wordt het toch nog een duur grapje, want er zit ineens een rare deuk in m'n auto... Waarschijnlijk bij die garage gebeurd, maar bewijs het maar eens :grr3:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 11:07 #910869 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic En wéér een GLT voor de deur
Als het goed is hebben ze een garageverzekering. Ik zou ze er zeker op aanspreken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC