show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

En wéér een GLT voor de deur

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-08-2011 16:01 #882983 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic En wéér een GLT voor de deur
Misschien is het wel verstandiger om totdat je het echt goed kunt (laten) repareren een flesje versnellingsbak olie te kopen en zo af en toe het peil te controleren en eventueel wat bij te vullen, ligt er ook maar aan hoe hard het zweet/lekt.

Als je een nachtje een stuk karton onder de bak legt kun je zien of het erg lekt.

Fijne vakantie verder!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 18:00 #882989 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic En wéér een GLT voor de deur
Olie verwaaid altijd behoorlijk. Daardoor geeft een klein beetje al een groot effect. Vloeibare pakking heb je er meestal toch vrij snel af. Wellicht helpt een busje pakkingoplosser hierbij. Een keertje olie peilen van beide gedeelten kan nooit kwaad.
Ga bij voorkeur niet naar een garage in Frankrijk als dat niet per s? hoeft. Als je buitenland service van de ANWB of nog beter de KNAC hebt kan je hun ook nog om assistentie vragen.

Tja, en de volgende keer niet weer 180km/uur rijden, waardoor die spetters op de achterruit komen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2011 18:52 #882992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En wéér een GLT voor de deur
Ik heb een paar keer onder de auto gekeken, en er ontstaat geen plasje olie onder de auto. Ik denk dat het diff alleen lekt als ik een stuk heb gereden en de olie warm en dun is. Verder heb ik inderdaad ook niet het idee dat het heel hard gelekt heeft, denk dat je gelijk hebt Erik. Ik heb allerlei gereedschap mee, maar voor 't diff heb je een inbus nodig van een ongebruikelijke grootte, dus kan niet de olie peilen. Voor de rest heb ik de oliespetters onder de auto weggehaald, dus kan na een stukje rijden kijken of ie hard lekt.

Heb besloten dat ik morgen eerst naar een garage rij in Lyon voor ik verder rij. Eerst maar ff olie peilen voor ik de rest van de 5000 km ga rijden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2011 19:13 #882993 door V300 register
Ik had zelfde in Italie. Ik wist dat mijn vario-bak wat olie lekte dus voor zekerheid fles versnellingsbakolie (80W90 dacht ik) meegenomen.
Had ook een dopsleutelset bij me en ik wist dat de dopsleutel precies past op de pluggen. De monteur die mijn uitlaat heeft gelast heeft wat olie toegevoegd (rijkelijk veel eigenlijk) maar zo kom ik in ieder geval thuis

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 19:22 #882994 door E. van Oostveen
Klopt, de dop van de dopsleutel past op de plug.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2011 21:46 #883007 door V300 register
Oke, da's wel handig om te weten. FF kijken hoe 't gaat, die achteras zit wel lekker in de weg. Morgen ga ik iig naar een garage voor we de Alp d'Huez oprijden :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2011 00:57 #883021 door E. van Oostveen
Pak een wringijzer met dop aansluiting en verleng hem met een ringsleutel. Dan krijg jij hem met een dosis zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen wel los. Daarna met een wit tieripje of een stukje lang metaal (bij voorkeur met streepjes om de 0.5 cm (dan weet je hoe diep je hem er in stopt en dus de afstand van de rand minus het streepje waartoe olie zit). Je kunt ook blind bijvullen totdat ie overstroomt. Kartonnetje er onder leggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2011 01:03 #883022 door V300 register

Erik;181804 schreef : (bij voorkeur met streepjes om de 0.5 cm (dan weet je hoe diep je hem er in stopt.

That's what she said..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2011 01:09 #883024 door E. van Oostveen
En than she said.........Wow, that's a nice Volvo.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2011 15:57 #883696 door V300 register
Thanks voor alle tips! Ben even langs een Volvo-garage in Lyon gereden. Erg aardige mensen, hebben met veel moeite de plug losgekregen, en olie gepeild. Was niks aan de hand, oliepeil nog steeds prima. Ze hebben de imbusboutjes van het deksel even vastgedraaid, en heb nu geen lekkage meer. Ze wilden er niks voor hebben, dus was erg blij met de service! Geen kwaad woord meer over Franse garages :crazy1::D Ben nog een weekje weg, daarna ben ik hier weer te vinden!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC