show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
En wéér een GLT voor de deur
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2011 16:43 #882274
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En wéér een GLT voor de deur
Niemand? :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2011 19:14 #882291
door V300 register
Natuurlijk kan je een bobinekabel los kopen. Gewoon bij Bebber, want die heeft van die lichtblauwe in goede degelijke uitvoering. Elke maat die je maar kan wensen. Bij mij zit die er al zo'n 50.000 km op, zonder problemen. Daarvoor had ik aardig wat kabels versleten door zo'n stomme steenmarter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2011 19:34 #882294
door V300 register
Allright, thanks! Zal ff langsrijden morgen.
Verder nog idee?n over de Koni's? Hoe stel je ze zo in dat ze niet te soepel en niet te hard worden?
Verder nog idee?n over de Koni's? Hoe stel je ze zo in dat ze niet te soepel en niet te hard worden?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
29-07-2011 20:00 #882301
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic En wéér een GLT voor de deur
Ik even in het topic van Jeroen of Anjo, in beide staat het volgens mij 
Wat ik me zo herinner, is dat je ze moet indrukken, totdat je een klik voelt, en dan kun je ze verstellen. Ik weet alleen niet welke kant op hader en zachter is. Ik zou ze op 3/4de zetten (even uitproberen hoeveel rondjes je kunt draaien).
Wat ik me zo herinner, is dat je ze moet indrukken, totdat je een klik voelt, en dan kun je ze verstellen. Ik weet alleen niet welke kant op hader en zachter is. Ik zou ze op 3/4de zetten (even uitproberen hoeveel rondjes je kunt draaien).
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2011 19:00 #882353
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic En wéér een GLT voor de deur
Heb je rode of gele? Mijn gele Koni's staan op de helft en dat is al lekker stevig. Rode Koni's wil ik nooit van mijn leven meer nu ik de gele heb. Wat een enorme verbetering ten opzicht van die rode, voor slechts een paar tientjes meer...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-07-2011 20:22 #882358
door V300 register
Heb gele Koni's, omdat jij al es eerder had geroepen dat die veel beter zijn :worship: Ik las dat je ze niet kan instellen als ze onder de auto zitten, dat is wel een beetje jammer. Ik zet ze ook wel gewoon op de helft. Deze vakantie ga ik een 4500 km lange route rijden door oost-Europa. Dus dan heb ik ff om te testen :+
Maar hoe stel je ze in, ik kom er niet uit met het plaatje wat erbij zit..
Maar hoe stel je ze in, ik kom er niet uit met het plaatje wat erbij zit..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2011 21:44 #882367
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic En wéér een GLT voor de deur
Klem ze in een bankschroef;
Haal alle bumpstoprubbers en vulplaatjes van de demperstang af. (monteer ze later w?l weer in de juiste volgorde terug...)
Duw de demperstang helemaal in tot aan de bodem;
Draai de demperstang in ingedrukte toestand totdat je hem tegen een nokje voelt aanlopen.
Dan draai je hem, nog steeds ingedrukt, helemaal linksom tot het niet verder kan, daarna helemaal rechtsom terwijl je de halve slagen telt.
Deel de halve slagen door 2 en draai de demper dat aantal halve slagen weer terug. Dan zit je op de helft.
Heb je ook hulpveren achter? Ik merk dat ik m?t caravan veren precies de goede veersterkte heb voor de Koni's. Zonder hulpveren is je demping misschien te sterk voor de veren en kan hij niet snel genoeg uitveren na een bult. Dan denk ik dat je een bijzonder rijgedrag krijgt en na een paar bulten achter elkaar zit je demper op de bumpstop... :+
Misschien iets aan de zachte kant van het midden afstellen dus?
Haal alle bumpstoprubbers en vulplaatjes van de demperstang af. (monteer ze later w?l weer in de juiste volgorde terug...)
Duw de demperstang helemaal in tot aan de bodem;
Draai de demperstang in ingedrukte toestand totdat je hem tegen een nokje voelt aanlopen.
Dan draai je hem, nog steeds ingedrukt, helemaal linksom tot het niet verder kan, daarna helemaal rechtsom terwijl je de halve slagen telt.
Deel de halve slagen door 2 en draai de demper dat aantal halve slagen weer terug. Dan zit je op de helft.
Heb je ook hulpveren achter? Ik merk dat ik m?t caravan veren precies de goede veersterkte heb voor de Koni's. Zonder hulpveren is je demping misschien te sterk voor de veren en kan hij niet snel genoeg uitveren na een bult. Dan denk ik dat je een bijzonder rijgedrag krijgt en na een paar bulten achter elkaar zit je demper op de bumpstop... :+
Misschien iets aan de zachte kant van het midden afstellen dus?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-07-2011 22:57 #882370
door V300 register
Ha, d?t is een duidelijk verhaal! Thanks! Heb geen hulpveren achter.. Goeie tip om ze dan iets soepeler te houden. Na de vakantie komt ook de voorkant nog aan de beurt, en als ik tijdens m'n vakantie merk dat 't nog niet helemaal lekker is aan de achterkant, kan ik er alsnog hulpveren onder zetten.
Maar goed, ik ga eerst hier lekker mee aan de slag! :worship:
Maar goed, ik ga eerst hier lekker mee aan de slag! :worship:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-08-2011 23:08 #882539
door V300 register
Je verhaal was idd duidelijk, Jeroen! Koni's zitten eronder, beetje soepel ingesteld. Maar ik merk gelijk verschil met de oude! Die zijn waarschijnlijk nog nooit vervangen, en je kon hele plakkaten roest vanaf trekken. Vervangen was dus geen overbodige luxe :+
Het verschil is fenomenaal! Lekker soepel over een rotonde rijden is weer een feest! Ook op de snelweg voelt 't allemaal lekker aan achterin. Alleen bij rottige drempeltjes is ie eigenlijk iets te stug aan de achterkant. Maar goed, daar is mee te leven. En die Koni's dempen natuurlijk beide slagen, dat is ook een groot verschil.
Verder is de 360 uitgelijnd gister, was ook wel nodig. Je hoorde de voorbanden wringen bij wat scherpere bochten, en dat is nu weg. Bovendien stuurt ie nu weer lekker rechtdoor, ook als je door een hobbeltje rijdt. Ik ben weer helemaal happy
Het verschil is fenomenaal! Lekker soepel over een rotonde rijden is weer een feest! Ook op de snelweg voelt 't allemaal lekker aan achterin. Alleen bij rottige drempeltjes is ie eigenlijk iets te stug aan de achterkant. Maar goed, daar is mee te leven. En die Koni's dempen natuurlijk beide slagen, dat is ook een groot verschil.
Verder is de 360 uitgelijnd gister, was ook wel nodig. Je hoorde de voorbanden wringen bij wat scherpere bochten, en dat is nu weg. Bovendien stuurt ie nu weer lekker rechtdoor, ook als je door een hobbeltje rijdt. Ik ben weer helemaal happy
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 23:34 #882543
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic En wéér een GLT voor de deur
Kijk aan zeg, mocht je nog op de BBQ komen (je kunt sowieso al haast niet meer wegblijven
) dan zou ik als dat mag best eens willen ervaren hoe dat aanvoelt (als bijrijder)
De auto van Ronald heb ik vorig jaar als bijrijder mogen ervaren, dat was echt een heel groot verschil met de standaard vering en demping zeg (kan best dat Ronald de gele koni's heeft, dat weet ik niet zeker)
) dan zou ik als dat mag best eens willen ervaren hoe dat aanvoelt (als bijrijder)De auto van Ronald heb ik vorig jaar als bijrijder mogen ervaren, dat was echt een heel groot verschil met de standaard vering en demping zeg (kan best dat Ronald de gele koni's heeft, dat weet ik niet zeker)
Moderators: Mark Smeets