show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1984 Hatchback

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 18:29 #898202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Uitlaat gefixt, kvs gewisseld, verwend met een wasbeurtje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2012 09:19 #899187 door V300 register
Zo, dat was me het avontuurtje wel..

Laurens kwam bij mij een uitlaat brengen. middendemper en einddemper, inclusief pijp. Natuurlijk even gezellig gezeten en blabla.

De volgende dag zou ik naar mijn sleutelplek met brug gaan op wat dingen te fixen. Maurits (van de witte half naar MKIII omgebouwde 360) zou ook komen. Dan kon ik hem helpen met zijn uitlaat.

Mijn lijstje:
- thermostaat en kvs wissel
- oliewissel
- uitlaat van voor naar achter
- bak en diff olie (evt. pakking)
- startmotor vervangen
- nog wat kleine electra meuk

Toen ik wegreed bij mijn huis viel het me al op dat de middendemper nu helemaal afgebroken was, en op half 7 hing. Het is een ritje van 10 minuten naar de hal, dus ik had het erop gewaagd zonder dingen vast te maken. Allemaal prima. Maurit's zijn auto op de brug gejoopt, en begonnen aan de uitlaat.

Later wil ik zelf mijn auto naar binnen rijden, een klein drempeltje overheen. en ik hoor ineens BENNGGG, en kom grof tot stilstand. Meteen wist ik het, die middendemper bleef natuulrijk ergens achter haken. ging ik toch vervangen, dus boeie.

Auto naar binnen, en ik maak hem klaar om de brug op. Ik ruik ineens een sterke benzine lucht. Kijk onder mijn auto, dikke plas peut! Naja toen had ik het niet meer. Compleet in paniek door die hal geschreeuwd dat die auto naar buiten moest. Ik was natuurlijk al bang voor ontploffingen en blabla. Auto buiten, nergens een bak te vinden die er onder paste, dus eerst opgekrikt... dikke bakken eronder.

Hmm, wat doe ik hieraan? Alles was krom daar beneden, ik kon niet echt goed zien waar de peut vandaan kwam (hoewel dat beschermplaatje waar die benzineslang doorheenloopt ook helemaal krom was). Dus ik de benzine slang eraf, en maar helemaal leeg laten lopen. Dit klinkt nu heel gemakkelijk, maar ik was echt in paniek.

Echter, ik rij en start toch op gas. Dus ik had er iig wel vertrouwen in dat ik gewoon naar huis kon. nadat de tank leeg was, de uitlaat eronder vandaan geschroefd en de auto naar binnen gerold. eenmaal op de brug bleek het best mee te vallen.

Het verbindingsslangetje van de tank was gewoon lek, gelukkig de tank zelf niet. En aangezien er toch geen peut meer in zat en het zondag was heb ik deze nog niet kunnen vervangen.

Heb uiteindelijk wel de uitlaat helemaal gedaan, thermostaat en kvs en die electra meuk.. was m'n olie thuis vergeten -_-

Uiteindelijk een enge maar productieve dag. Heb geen foto's gemaakt, want ik was veel te druk bezig met sleutelen omdat die hal om 3 uur dicht ging.

ik heb dus alleen die plaat boven de uitlaat onder de tank niet meer. Heeft iemand die liggen?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 09:42 #899189 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Dat is echt schrikken. Gelukkig is het benzine en geen diesel. Het zowieso slim om nu de hele slangenboel te vervangen. Als er geen benzine in de auto zit pompt de pomp droog. Daar kan hij van stuk gaan. Ik zou ff de benzinepomp afsluiten. Voor die plaat moet je ff bij de advertenties kijken of misschien mensen benaderen die een oranje Volvo 142 in hun magazijn hebben staan. Kijk ook gelijk of er schroefverbindingen etc (vooral bij de band om de tank) zijn afgebroken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2012 09:48 #899190 door V300 register

Erik;193558 schreef : Dat is echt schrikken. Gelukkig is het benzine en geen diesel. Het zowieso slim om nu de hele slangenboel te vervangen. Als er geen benzine in de auto zit pompt de pomp droog. Daar kan hij van stuk gaan. Ik zou ff de benzinepomp afsluiten. Voor die plaat moet je ff bij de advertenties kijken of misschien mensen benaderen die een oranje Volvo 142 in hun magazijn hebben staan. Kijk ook gelijk of er schroefverbindingen etc (vooral bij de band om de tank) zijn afgebroken.

Rij op gas he, dus slinger die pomp nooit aan. Schroefverbindingen zijn allemaal oke (ik heb natuurlijk vrij panisch alles lopen checken) Ik heb alleen ook nog zo'n klem nodig die de middendemper aan de torquecube vasthoudt. Lijkt op een uitlaatklem maar dan uit de kluiten gewassen en met twee gaten waar je dan weer een - uit 10 lagen bestaande - jetser op maakt dit aan de uitlaat zit. (zo, dat is een slechte nederlandse zin, maar jullie begrijpen het vast allemaal)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2012 10:16 #899192 door V300 register
Ik had die verbindingsslang laatst ook lek. Is wel schrikken ja!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 18:28 #899209 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Weet je zeker dat je de pomp niet gebruikt? Meestal bouwt de pomp druk op bij het op contact zetten zodat hij kan gaan pompen als je de motor start.
Hij zal geen uren draaien, maar hij draait wel even...
Waar wordt bij jou het benzinetraject onderbroken als je op gas rijdt?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 18:56 #899210 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
hij heeft een B19A he, dus alleen een mechanische pomp links op de motor.
als je daarbij een afsluiter plaats in de slang van pomp naar carburateur kan de brandstofpomp zelf netjes van aanzuig naar retour pompen en dat voorkomt in zekere mate wel gomvorming van de benzine.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 19:09 #899211 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback

AvdAkker;193579 schreef : hij heeft een B19A he, dus alleen een mechanische pomp links op de motor.
als je daarbij een afsluiter plaats in de slang van pomp naar carburateur kan de brandstofpomp zelf netjes van aanzuig naar retour pompen en dat voorkomt in zekere mate wel gomvorming van de benzine.

Retour? Een B19A heeft toch helemaal geen retourleiding? Volgens mij zit er een afsluiter in de vlotterkamer van de carburateur, die de aanvoerleiding van de benzine afsluit zodra de vlotterkamer "vol" staat.

Vervelend dat de verbindingsslang geknapt is. Gebeurt wel vaker, ik geloof dat Anjo dat een poosje terug nog onder de aandacht heeft gebracht ergens op het forum.
Ik moet het ook nog eens doen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2012 19:43 #899215 door V300 register
Ik stond met de sleuteldag in Veldhoven te stuntelen met die slang. Trok hem per ongeluk stuk en toen liep alles via mijn oksel langs de rest van mijn lichaam naar beneden. Prikt best wel die benzine!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-01-2012 20:02 #899218 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback

Lucluc;193584 schreef : Prikt best wel die benzine!

Klopt!! Kreeg een keer een scheut benzine in mijn gezicht toen het ook nog super warm weer was.. dat brand echt als de ziekte! :no_comment:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC