show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2011 22:18 #870152
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Nee inderdaad! Gelukkig is hij d'r, en zorgen we samen dat onze autotjes in prima staat blijven.
Vandaag bij Boris 8 velgen met banden (verschillende kwaliteit), orginele boxen (die van mij waren kapoet) en een zonnedak (yeahhh
voor in de carbagerunauto) opgehaald.
Ik kan deze velgen voor heeeeel weinig geld laten stralen en poedercoaten, dus dan moest ik een setje staal hebben voor eronder. De andere set, daarvan zijn iig 2 banden voor de CR auto..
Vandaag bij Boris 8 velgen met banden (verschillende kwaliteit), orginele boxen (die van mij waren kapoet) en een zonnedak (yeahhh

Ik kan deze velgen voor heeeeel weinig geld laten stralen en poedercoaten, dus dan moest ik een setje staal hebben voor eronder. De andere set, daarvan zijn iig 2 banden voor de CR auto..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-04-2011 19:46 #870170
door V300 register
Lekker hoor, sleutelen bei Herr dr. Erik.
Eigenlijk heb ik niet zo veel klusjes meer behalve wat laterale speling op het stuurhuis.
Eigenlijk heb ik niet zo veel klusjes meer behalve wat laterale speling op het stuurhuis.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2011 21:37 #876894
door V300 register
zo, vandaag eidnelijk even tijd voor de auto. Heb heel wat klusjes op de lijst voor de komende weken (na m'n afstuderen) staan.
* remclinders achtervervangen
* distributie
* afmaken lasklussen
- voorbalk
- achter beide kanten
*pakking tussen diff en bak
* riemen achter
* koplampruitenwisser
* nieuwe ruitenwissers
en nog wat van dat kleine grut:
Goed, wat ik nu heb gedaan is de stoel even aangepakt. het metaaldraadje was gebroken. Ik kreeg van Laurens (super bedankt nog!) zo'n dingetje. Ik dacht, voor het forum maar even snel wat foto's maken met de werktelefoon (blackberry) ze zijn niet goed, maar voor instructie volstaan ze, (wegens stoerdoenerij van tinypic.nl moet je klikken voor de vergroting. Sorry mannen)
Schroef de stoel eruit (4 x imbus 5)
haal de krammen uit de onderkant van de rugleuning (bij orginele stoel wss veel meer, maar ik had na de beun-poging al een stuk minder teruggeplaatst):
Haal aan beide kanten het zitvlak van de rugleuning los. Draai de kruiskop los, druk het zwarte plaatje ana de kant en haal de bouten los (15 & 10):
Nou dan is de stoel los:
Nou ben ik eigenlijk het belangrijkste vergeten. Maar je kan de hoes terug trekken. De verstelbare lendesteun hoeft er niet af, maar de klip om hem naar voren te lkappen wel. Nu kan je de bekleding omhoog schuiven (als een leverworst velletje volgens m'n huisgenoot). Je ziet hier een wit buisje met een (gebroken) ijzerdraadje. Die kan je eruit freubelen en op dezelfde manier weer 1tje terug zetten.
Volgens haynes: terug monteren in omgekeerde volgorde.
resultaat
Daarna nog ff het hele intereur schoongemaakt enzo:
Goed verder nog veel te doen dus! volgend weekend de remcilinders achter (kreeg vandaag btw nog gratis dot4 bij de kwik-kwak)
heb gister trouwens een prachtige 340gl variomatic sedan met anwb logo's in de grill gezien! bij het slotervaartziekenhuis in amsterdam. En vandaag een 340 variomatic op de afrit bij de IKEA
* remclinders achtervervangen
* distributie
* afmaken lasklussen
- voorbalk
- achter beide kanten
*pakking tussen diff en bak
* riemen achter
* koplampruitenwisser
* nieuwe ruitenwissers
en nog wat van dat kleine grut:
Goed, wat ik nu heb gedaan is de stoel even aangepakt. het metaaldraadje was gebroken. Ik kreeg van Laurens (super bedankt nog!) zo'n dingetje. Ik dacht, voor het forum maar even snel wat foto's maken met de werktelefoon (blackberry) ze zijn niet goed, maar voor instructie volstaan ze, (wegens stoerdoenerij van tinypic.nl moet je klikken voor de vergroting. Sorry mannen)
Schroef de stoel eruit (4 x imbus 5)
haal de krammen uit de onderkant van de rugleuning (bij orginele stoel wss veel meer, maar ik had na de beun-poging al een stuk minder teruggeplaatst):

Haal aan beide kanten het zitvlak van de rugleuning los. Draai de kruiskop los, druk het zwarte plaatje ana de kant en haal de bouten los (15 & 10):

Nou dan is de stoel los:

Nou ben ik eigenlijk het belangrijkste vergeten. Maar je kan de hoes terug trekken. De verstelbare lendesteun hoeft er niet af, maar de klip om hem naar voren te lkappen wel. Nu kan je de bekleding omhoog schuiven (als een leverworst velletje volgens m'n huisgenoot). Je ziet hier een wit buisje met een (gebroken) ijzerdraadje. Die kan je eruit freubelen en op dezelfde manier weer 1tje terug zetten.

Volgens haynes: terug monteren in omgekeerde volgorde.
resultaat

Daarna nog ff het hele intereur schoongemaakt enzo:

Goed verder nog veel te doen dus! volgend weekend de remcilinders achter (kreeg vandaag btw nog gratis dot4 bij de kwik-kwak)
heb gister trouwens een prachtige 340gl variomatic sedan met anwb logo's in de grill gezien! bij het slotervaartziekenhuis in amsterdam. En vandaag een 340 variomatic op de afrit bij de IKEA
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 22:01 #876899
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
als je de remvloeistof gaat verversen, koop dan liefst nieuwe
remvloeistof trekt vocht aan, als die fles die je gekregen hebt al langer dan een jaar geleden open is gemaakt zou ik het niet gebruiken
remvloeistof trekt vocht aan, als die fles die je gekregen hebt al langer dan een jaar geleden open is gemaakt zou ik het niet gebruiken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2011 04:24 #876927
door V300 register
Ga het zeker verversen, en heb geen fles gekregen maar ze vulden hem gratisch bij
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2011 12:16 #878031
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2011 14:38 #878042
door V300 register
D8 het wel!
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2011 17:34 #878116
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Zandcirkels bij het AMC

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2011 17:46 #878117
door V300 register
Hahah inderdaad! m'n universiteit. Hoe weet jij dat 't het amc is?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2011 18:11 #878118
door V300 register
Moderators: Mark Smeets