show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 GL vario 1986 van Gerrit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2010 09:22 #852374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Jaja, die lijstjes laat ik dan ook lekker zitten!!!
Ging mij echt even om de onderkant van de deuren, vind ik al heel wat voor het ouwe beesie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2010 23:39 #852635 door V300 register

Wouter76;159901 schreef : Mooi werk Gerrit, die deuren zien er echt nog heel mooi uit

Creatief idee ook door het laagje plastic te vervangen voor bubbeltjes plastic, met een beetje mazzel heeft het ook nog een geluidsdempende functie!

Dat die kabeltjes voor de speakers er al liggen kwam ik laatst ook achter (was eveneens iets met deurgreep rubbers aan het doen :) )

Vond je het goed te doen, de deur greep rubbers vervangen?

Wouter, ik denk dat het scheelt, dit was bubbeltjes plastic met nog een dikke laag plastic er aan vast geplakt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2010 10:02 #852644 door V300 register
Ik vind dat een heel goed idee..
Bij de carbagerun auto heb ik dat plastic eraf gebeukt, omdat ik het raammechanisme moest vervangen... Ik ga dat zeker met dat bubbeltjesplastic weer terug plaatsen:y:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2010 19:54 #852692 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Die folie heb ik helemaal niet... da's nog veel handiger :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2010 23:21 #853148 door V300 register
[ATTACH]2820[/ATTACH]

[ATTACH]2821[/ATTACH]

Zo, weer even flink bezig geweest. Slangen en klemmen gekocht en een paar uurtjes aan de klus, eerst alle oude meut er uit en voor de liefhebbers even de slangentjes opgemeten, zie garagescene van Wouter.

[ATTACH]2822[/ATTACH]

[ATTACH]2823[/ATTACH]

Alles zo vast gezet dat de klemmetjes de slangen niet slopen en ook de tank wat laten zakken om beter bij de 2 korte stukjes vanbaf de tank te kunnen, 5mm kreeg ik er trouwens niet op, maar ik stink wel naar de benzine!!\

[ATTACH]2824[/ATTACH]

Verder voelde ik wat nattigheid links in de kofferbak achter de bank, zou dat komen doordat die achterraamrubbers gekrompen zijn????

En daarna met mijn stomme stomme kop nog even mijn rechterachterlicht gesloopt:grr2::grr2::grr2: Sukkel dat ik ben, gaf er even een tikkie tegen omdat mijn achterlicht het niet deed, ging er gelijk doorheen!!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-11-2010 23:30 #853149 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Bovenstaande foto's komen me op ??n of andere vage manier bekend voor :)

Mooi werk Gerrit, nu zal misschien het brandstof verbruik waarover je niet zo positief bent wat af gaan nemen, stap voor stap maak je de auto zo steeds weer wat beter.

En dat achterlicht, stevig balen natuurlijk maar ach, iets kapot maken kan de beste overkomen! (mompelt iets over een bumper knipperlicht wat na een onhandige actie naar de palestijnen was...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2010 22:36 #853611 door V300 register
Vandaag van Sint Mark uit Born 2 nette achterlicht units mogen ontvangen en ze gelijk even flink afgesopt, morgen even een paar plekjes bijschuren op die contactstrip en dan van het weekend verwisselen met de beste rubbers en wat vaseline ertussen. Tevens van de week mijn oude stalen velgen geschuurd en gespoten met zinkspray, velgenlak en blankelak en vanochtend de winterbanden om de velgen laten leggen en morgen de boel even verwisselen!!!!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-11-2010 16:41 #853655 door Wouter Borsje
Ik zeg; goed bezig Gerrit!

Heb je ook wat plaatjes geschoten van je opgeknapte velgen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2010 21:28 #853766 door V300 register
[ATTACH]2842[/ATTACH]

[ATTACH]2843[/ATTACH]

[ATTACH]2844[/ATTACH]

Zo, zaterdag begonnen met het geaaide achterlicht te vervangen door de nieuwe van Mark. Eerst even die contactstrip wat afgeschuurd toen ik er achter kwam dat je die strip zo los kan pakken, kon ik het weer mooi glad schuren en insmeren met een laagje WD40, ook de contactjes van de lamphouders even met een Dremeltje weer mooi glimmend gemaakt, rubber in de vaseline gezet en het is weer toppie, nu de linker nog!!!
Vervolgens de stalen velgen met de winterbandjes eronder maar eerst even de veerschotel e.d. in de Owotrol gezet, blijven ze weer een winter mooi!!! En vervolgens in Berkel en Rodenrijs een andere kast gehaald met de Karweikar, goh wat trekt zo'n vario toch super, lekker constant 100 op de tellert is met deze bandjes, originele maat 175/70/13, 90 km's op de tellert.
Jammer dat de velgen nu toch wel wat andere kleur hebben dan de kappen, maar ja die waren nog als nieuw en de velgen hadden heel veel roest.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-11-2010 21:38 #853769 door Wouter Borsje
Nog een tip Gerrit; spuit je naafkapjes ook even in dezelfde kleur, staat het nog mooier dan dat het nu al doet.

Ja dat valt nog niks tegen he als je achter een vario een aanhangwagentje meeneemt, heb ik met de vorige 340 ook al eens mogen doen (Ikea meubeltjes en verhuizing met de boedelbak tot de nok vol), en dat ging helemaal uit de kunst.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er van te voren wel zo mijn bedenkingen over had of de cvt dat wel goed aankon.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC