Volvo 340 GL 1.7 1986 van joop240
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;225389 schreef : Wat kost een goede/betrouwbare op de sloop?
Niks meer of minder dan 340 1.7 onderdelen

Het specifieke onderdeel waar jij het over hebt, geen idee, maar ik kom regelmatig op de sloop voor verschillende types auto's, en (behalve als je Porsche rijdt) maakt het in prijs eigenlijk maar weinig uit...
Je hebt (ongeveer dan) de categorie jonger dan 10 jaar, waar je veel voor betaald omdat het aanbod nog klein is. Dan heb je de categorie vanaf 15 jaar, en dan kost het nog maar weinig. Tussen de 10 en 15 jaar moet je winkelen

Bovendien, bij de S40/V40 heb je het voordeel dat je nog bij de dealer terecht k?nt.
Wel zo handig als je een auto dagelijks voor je werk nodig hebt, want dan kan het wel eens heel prettig zijn dat deze een keer ad-hoc gemaakt wordt, met een leenauto tussendoor.
Persoonlijk zit ik liever in een 340 want daar heb ik meer mee, maar ik snap de keuze voor een V40 wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
General Custom;225363 schreef : Als ik er aan denk wat zo'n ding op de sloop kost, dan valt het allemaal best wel mee hoor Erik.
Erik;225389 schreef : Wat kost een goede/betrouwbare op de sloop?
Zelf heb ik een beetje slechte ervaringen met sloperijen.
Meestal is het bagger wat je koopt, terwijl het aangeprezen wordt als nieuw, al helemaal als je via internet handelt.
Ook de prijzen zijn niet mals, vooral voor onderdelen als luchtwegers/sensoren, e.d.
Maar dat is begrijpelijk, ze zijn niet gek, hoor.
Je moet er echt verstand van hebben, anders naaien ze je 9 van de 10 keer een oor aan.
Heb alleen goede ervaringen met de Volvo-sloperij in Enter en met G.A.O.S. in Emmeloord, maar dat was ook al jaren geleden.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag ben ik trouwens bij deze auto gaan kijken. Prima ding met een paar probleempjes ivm ouderdom en omdat het een 1700 is.
Afgesproken dat als deze auto binnen een aantal weken niet is verkocht, dat ik hem dan neem om in de toekomst als dagelijkse auto te dienen. De GL Special gaat namelijk naar mijn broertje als hij zijn rijbewijs heeft.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Alex;225602 schreef : Zelf heb ik een beetje slechte ervaringen met sloperijen.
Meestal is het bagger wat je koopt, terwijl het aangeprezen wordt als nieuw, al helemaal als je via internet handelt.
Ook de prijzen zijn niet mals, vooral voor onderdelen als luchtwegers/sensoren, e.d.
Maar dat is begrijpelijk, ze zijn niet gek, hoor.
Je moet er echt verstand van hebben, anders naaien ze je 9 van de 10 keer een oor aan.
Heb alleen goede ervaringen met de Volvo-sloperij in Enter en met G.A.O.S. in Emmeloord, maar dat was ook al jaren geleden.
Dat bedoel ik

- V300 register
- Verbannen
-
Erik;225627 schreef : Dat bedoel ik
Ik kan me daar dan weer niet echt in vinden. Onderdelen zijn meestal prima, zeker als je het er zelf uit sleutelt, en als iets niet naar behoren functioneert dan kijk je of het volgende onderdeel wel werkt.
Niks ten nadelen van jou Erik, want ook jij hebt prima onderdelen voor een prima prijs

Het is alleen zo dat zolang er nog 340's op de sloop staan, waarom dan die onderdelen niet redden voor ze plat gaan...
- V300 register
- Verbannen
-
Het boekje 340 gaat dus definitief dicht vanavond

- V300 register
- Verbannen
-
thomasvdhurk;226523 schreef : Het boekje 340 gaat dus definitief dicht vanavond
Dat hebben we vaker gehoord hier. Menigeen komt toch weer terug.