show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-07-2010 21:37 #837759
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
ik doe het altijd met een fietskabeltje en een ordinaire knoop die je als de lengte goed is aantrekt met een tangetje, eerst boven en dan beneden dan kan het zonder de bekleding te stropen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2010 21:49 #837825
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Stonden er nog sloop 300's bij eijsink?
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2010 01:44 #837842
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Er stond maar ??n 300 op de sloop heb niet precies gekeken, maar dacht een MK3, een 1.4 met iig een vario. Er zat betrekkelijk weinig roest aan en de lak zag er nog goed uit. Ik ga deze week nog terug om wat andere spullen te zoeken, dus ik kan best wat preciezer kijken qua kleurnummers?
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 19:09 #841492
door Chris Kobes
Afgelopen week een originele radio op de kop getikt, namelijk een CR603.
Zoals jullie op de foto's hebben kunnen zien zat er eerst een (sl)Opel radio in, deze is al vakkundig uit de auto gehaald en direct op MP gezet
Nu heb ik echter 1 probleem
de draden voor de speakers (blauw-zwart) lopen richting de speakers, maar gaan daarna volgens mij de deur in.
De stekker ziet er iig origineel uit en er blijkt niet gebeunhaasd te zijn aan de originele draden.
Hier gaan de speaker draden naar binnen (bestuurderskant), aan de bijrijderskant gaan ze ook naar binnen. Ik kan hierna de draden niet meer weer vinden in de bevestigingsgaten voor de speakers.
Beetje trekken aan de draden heeft ook geen zin, want ze zitten beide vast.
Mijn vraag dus ook zijn dit wel de originele speaker draden of lopen deze ergens anders heen? Wellicht voorbereiding voor andere speakers?
Btw, hopelijk heb ik binnenkort alle spullen samen om eens een fatsoenlijke update te plaatsen
Zoals jullie op de foto's hebben kunnen zien zat er eerst een (sl)Opel radio in, deze is al vakkundig uit de auto gehaald en direct op MP gezet

Nu heb ik echter 1 probleem

De stekker ziet er iig origineel uit en er blijkt niet gebeunhaasd te zijn aan de originele draden.
Hier gaan de speaker draden naar binnen (bestuurderskant), aan de bijrijderskant gaan ze ook naar binnen. Ik kan hierna de draden niet meer weer vinden in de bevestigingsgaten voor de speakers.
Beetje trekken aan de draden heeft ook geen zin, want ze zitten beide vast.
Mijn vraag dus ook zijn dit wel de originele speaker draden of lopen deze ergens anders heen? Wellicht voorbereiding voor andere speakers?
Btw, hopelijk heb ik binnenkort alle spullen samen om eens een fatsoenlijke update te plaatsen

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 19:16 #841493
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
jep die draden zijn voor de deurspeakers. soms zitten ze tegen het binnenpaneel geplakt als ze niet gebruikt zijn, anders kun je ze uit de deur zelf opvissen.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 19:22 #841495
door Chris Kobes
Radio aangesloten en het werkt, alleen nog een andere stekker voor de antenne en een paar andere speakers. Die standaard Volvo speakers
zijn echt niks waard en er is al eentje overleden door hem alleen te demonteren
Iemand tips?
Binnenkort maar is vragen wanneer de velgen af zijn en opzoek naar bandjes, want het duurt me veels te lang af allemaal :S
Morgen even langs een andere dealer kijken of hij wel alle benodigdheden kan leveren voor het monteren van de Koni's.
zijn echt niks waard en er is al eentje overleden door hem alleen te demonteren

Binnenkort maar is vragen wanneer de velgen af zijn en opzoek naar bandjes, want het duurt me veels te lang af allemaal :S
Morgen even langs een andere dealer kijken of hij wel alle benodigdheden kan leveren voor het monteren van de Koni's.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2010 23:10 #841523
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Volgens mij heb ik die draden ook een keer ver weggestopt gevonden bij een van mijn vorige 300's. Die waren met een flinke dot droge kit tegen het staal geplakt. Even het deurpaneel loshalen en je vindt ze zo terug.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2010 14:25 #850449
door Chris Kobes
God wat ligt er toch een berg stof op dit topic zeg 
Er is eigenlijk in de tussentijd weinig gebeurd aan de auto zelf, maar ik heb een boel leuke onderdelen lopen verzamelen.
Op de werkbank ligt dus het setje oude Koni dempers van Jeroen, Intrax veren van een ander forummember en een set verlaagblokken.
De auto zelf is verwend met een nieuw slokje olie+filter, rotor en kap en een setje nieuwe bougiekabels.
De auto is een keer opnieuw uitgelijnd, maar dat heeft helaas gedeeltelijk geholpen. Ik krijg nog steeds trillingen door het stuur bij een snelheid vanaf 100km/h (stuurkogels?).
De versnellingsbak schakelt af en toe een beetje stroef, maar ik heb aan de achterkant toch een klein lek aan het DIF dus daar zal ik de olie binnenkort ook maar is gaan vervangen.
Welke olie kan trouwens het beste in de versnellingsbak en diff, waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Het setje RIAL velgen is gestraald en gecoat en er ligt een nieuw setje Vredestein Sporttrac 3 op in 195/50/15. Ohjah en de wielstuds zijn te kort om deze velgen te monteren (erg dik hart), maar die kunnen vervangen worden natuurlijk.
Het zal dus nog wel ff duren voordat deze op de auto komen en Koning Winter is al in aantocht. Gelukkig heeft de buurman nog een goed setje winterbanden liggen in de steekmaat 4x100 en een goede ET maat, anders heb ik ook nog een setje Ronal R8's liggen.
Het is misschien een NOOB vraag, maar kun je de standaard dempers aan de voorkant gewoon vervangen voor de Koni's of..?
Ik vraag dit namelijk, omdat ik niet de toebehoren heb die normaal bij de Koni's worden geleverd (al opgebruikt door de H?r van Jeroen
)
Ik wil de dempers er van de week onderknallen en kijken hoe het rijd, maar ik heb er goed vertrouwen in

Er is eigenlijk in de tussentijd weinig gebeurd aan de auto zelf, maar ik heb een boel leuke onderdelen lopen verzamelen.
Op de werkbank ligt dus het setje oude Koni dempers van Jeroen, Intrax veren van een ander forummember en een set verlaagblokken.
De auto zelf is verwend met een nieuw slokje olie+filter, rotor en kap en een setje nieuwe bougiekabels.
De auto is een keer opnieuw uitgelijnd, maar dat heeft helaas gedeeltelijk geholpen. Ik krijg nog steeds trillingen door het stuur bij een snelheid vanaf 100km/h (stuurkogels?).
De versnellingsbak schakelt af en toe een beetje stroef, maar ik heb aan de achterkant toch een klein lek aan het DIF dus daar zal ik de olie binnenkort ook maar is gaan vervangen.
Welke olie kan trouwens het beste in de versnellingsbak en diff, waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Het setje RIAL velgen is gestraald en gecoat en er ligt een nieuw setje Vredestein Sporttrac 3 op in 195/50/15. Ohjah en de wielstuds zijn te kort om deze velgen te monteren (erg dik hart), maar die kunnen vervangen worden natuurlijk.
Het zal dus nog wel ff duren voordat deze op de auto komen en Koning Winter is al in aantocht. Gelukkig heeft de buurman nog een goed setje winterbanden liggen in de steekmaat 4x100 en een goede ET maat, anders heb ik ook nog een setje Ronal R8's liggen.
Het is misschien een NOOB vraag, maar kun je de standaard dempers aan de voorkant gewoon vervangen voor de Koni's of..?
Ik vraag dit namelijk, omdat ik niet de toebehoren heb die normaal bij de Koni's worden geleverd (al opgebruikt door de H?r van Jeroen

Ik wil de dempers er van de week onderknallen en kijken hoe het rijd, maar ik heb er goed vertrouwen in

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2010 21:23 #850464
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
ATF in de versnellingsbak (zie mijn 'moeilijk schakelen'-topic van enkele weken terug) en 80W90 in het diff.
Mijn wagen trilt ook flink boven 120, op de sleuteldag bleek dit te komen door speling op een stuurkogel en een fuseekogel.
Mijn wagen trilt ook flink boven 120, op de sleuteldag bleek dit te komen door speling op een stuurkogel en een fuseekogel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-10-2010 23:21 #850481
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Naast de kogels kan het ook aan de banden zelf liggen (hoogteslag), wiellagers en de schokbrekers. Ik heb al bij twee auto's meegemaakt dat na een nieuw set schokbrekers alle trillingen zijn verdwenen.
Moderators: Mark Smeets